Barbie
Gubitak proizvođača Barbika manji od očekivanog
 
Američki proizvođač igračaka Matel (Mattel) u prvom kvartalu poslovao je s gubitkom koji je prvi put za poslednjih šest kvartala bio manji od predviđenog, što je ohrabrilo novog direktora u naporima da oporavi ovog proizvođača čuvenih „Barbika“.
Nakon što je Matel saopštio rezultate za prvo tromesečje, vrednost akcije, koja je za poslednjih 12 meseci potonula za trećinu, skočila je 7,6 odsto, prenosi Rojters.
Ova kompanija, na čijem je čelu od početka aprila novi direktor, Kristofer Sinklar, za prva tri meseca 2015. zabeležila je neto gubitak od 58,2 miliona dolara (54,1 milion evra), prema 11,2 miliona dolara gubitka godinu ranije.
Gubitak po akciji, kada se isključe vanrende stavke, iznosio je 8,0 centi, što je za jedan cent manje od predviđanja analitičara.
Prihodi od prodaje u periodu januar-mart pali su 2,5 odsto, na 922,7 miliona dolara, što je više od prosečne prognoze finansijskih stručnjaka (901,3 miliona dolara).
Samo prodaja „Barbika“ opala je 5,0 odsto (ne računajući valutni uticaj), dok je prodaja igračaka „fišer-prajs“ povećana 3,0 odsto.
Lutka „Barbi“, koja je u prodaji već 56 godina, mnogo godina trpi konkurenciju od proizvođača elektronskih igračaka, tableta, a naročito od kompanije Hasbro i danskog proizvođača Lego grupe, koji je od Matela preuzeo lidersku poziciju u tom sektoru sa stanovišta vrednosti prodaje.
Uprkos optimizmu novog rukovodstva Matela, analitičari ne očekuju da će ova kompanija ostvariti rast prihoda pre 2016. godine.
Iz Matela poručuju da će jak dolar u tekućoj godini oboriti rast njihovih prihoda za 4,0 do 6,0 odsto.
Povezana vest:  UNIQA uvodi PostCovid sistematske preglede za korisnike zdravstvenog osiguranja