Stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab ustanovili su da korisnici instaliraju aplikacije na njihove uređaje nesvesni mogućih posledica. Šokantan je podatak da čak 63 odsto korisinka zanemaruje čitanje ugovora o licenci softvera pre instaliranja nove aplikacije, kao i da jedan od pet korsisnika (20 odsto) nikada ne čita poruke tokom instaliranja aplikacije; oni bez razmišljaja pritiskaju tastere ,,next’’ i ,,agree’’, a da pri tom ne razumeju uslove na koje su pristali.

U okviru kviza o obazrivosti na internetu, koji je kreirala kompanija Kaspersky Lab, ispitano je 18.507 korisnika a od njih je traženo da otkriju svoje navike prilikom korišćenja interneta. Rezultati ovog kviza ukazuju na to da postoji zabrinjavajuće veliki broj korisnika koji svoju privatnost i podatke na telefonima izlažu internet pretnjama, samo zato što nisu bili pažljivi prilikom instalacije aplikacija na uređaje.

Povezana vest:  NOVI LG OLED TELEVIZORI ISPUNJAVAJU SNOVE SVIH LJUBITELJA FILMOVA, SPORTA I GEJMINGA

Kada korisnik ne pročita ugovor o licenci softvera ili poruke tokom procesa instaliranja aplikacije, on ne može da zna na šta je pristao. Neke aplikacije mogu da utiču na privatnost korisnika, prourokuju instalaciju novih aplikacija, pa čak i da potpuno legalno promene podešavanja operativnog sistema uređaja, samo zato što je korisnik ,,pristao’’ na to tokom procesa intaliranja.

Ovim kvizom takođe je ustanovljeno da nešto manje od polovine korisnika (43 odsto) može biti izloženo riziku zbog aplikacija na njihovim mobilnim uređajima, zato što nisu dovoljno obzrivi da ograniče ovlašćenja aplikacija kada ih instaliraju. Oko 15 odsto korisnika koju su učestvovali u kvizu uopšte ne ograničava ovlašćenja aplikacija na njihovom telefonu,17 odsto njih daje ovlašćenja aplikacijama kada one to traže od korisnika, ali zatim zaborave na njih, dok 11 odsto korisnika misli da ne može da promeni ta ovlašćenja. Kada korisnici ne provere ovlašćenja aplikacija, moguće je, i to potpuno legalno, da aplikacije pristupe ličnim i privatnim podacima na mobilnim telefonima, od kontakt informacija do fotografija ili trenutne lokacije korisnika.

Povezana vest:  Kompanija Miele proizvela milionitu rernu na paru

Komentarišući rezultate istraživanja, Dejvid Em (David Emm), glavni bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab, izjavio je: ,,Internet korisnici poveravaju svojim uređajima osetljive informacije o sebi i drugima, kao što su kontakti, privatne poruke, itd, ali ne uspevaju da osiguraju bezbednost svojih informacija. To njihove uređaje može pretvoriti u ,,digitalne neprijatelje’’. Budući da ne preduzimaju mere opreza kada instaliraju aplikacije, mnogi korisnici dozvoljavaju aplikacijama da narušavaju njihovu privatnost, omogoćuvaju uvid u to šta se nalazi na njihovim uređajima, koja im je trenutna lokacija, i omogućavaju da instaliraju dodatne neželjene aplikacije i izvrše promene na uređajima, već od samog momenta intalacije. Mi u kompaniji Kaspersky Lab želimo da pomognemo korisnicima da postanu obazriviji i da zaštite svoje dragocene podatke, ali i sebe, od ovih opasnosti’.’

Povezana vest:  Kompaktni uređaj dizajniran za novu, mobilnu radnu snagu

Kako bi zaštitili sebe, korisnici bi trebalo da:

Preuzimaju aplikacije samo sa pouzdanih izvora,

Pažljivo biraju aplikacije koje žele da instaliraju na svoje uređaje,

Pažljivo čitaju ugovor o licenci softvera tokom procesa instalacije,

Pažljivo čitaju koja ovlašćenja zahteva aplikacija. Ne treba samo pritiskati ,,next“ tokom instalicije, bez proveravanja na šta pristaju

Koriste bezbednosni program koji će štiti njihov uređaj od pretnji.

Možete proveriti koliko ste obazrivi na internetu na stranici https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/. Da pročitate dodatne savete o tome kako da se zaštitite na internetu, posetite ovu stranicu: https://blog.kaspersky.com/tag/szbersavvy