Kaspersky Lab otkriva: svaki drugi zaposleni krije od šefa svoje aktivnosti na društvenim mrežama

///Kaspersky Lab otkriva: svaki drugi zaposleni krije od šefa svoje aktivnosti na društvenim mrežama

Kaspersky Lab otkriva: svaki drugi zaposleni krije od šefa svoje aktivnosti na društvenim mrežama

Sa 90% zaposlenih koji su aktivni na internetu nekoliko puta dnevno, većini je teško da svoj privatni i poslovni život drže odvojeno tokom radnog vremena (i nakon toga). Nedavno objavljen Globalni izveštaj o privatnosti kompanije Kaspersky Lab pokazuje da svaka druga osoba (59%) od šefa krije svoje aktivnosti na društvenim mrežama. Takav stav preslikava se i na kolege, sa 52% ljudi koji radije ne otkrivaju svoje onlajn aktivnosti saradnicima.

Prosečan zasposleni, tokom životnog veka, na poslu provede neverovatnih 13 godina i dva meseca. Zanimljivo je, međutim, da sve ovo vreme nije direktno povezano sa rešavanjem radnih zadataka: skoro dve trećine (64%) ispitanika priznaje da svakodnevno na radnom mestu posećuje veb stranice koje nisu povezane sa poslom.

Nije iznenađujuće da se gotovo trećina (29%) zaposlenih protivi tome da njihov poslodavac ima uvid u stranice koje posećuju. Međutim, što je još zanimljivije, svaki drugi zaposleni (52%) ne želi da kolege imaju uvid u njegove online aktivnosti. To verovatno znači da kolege predstavljaju još veću pretnju budućim perspektivama u vezi sa kancelarijskim poslovima ili su možda odnosi sa kolegama neformalniji i stoga vredniji.

Povezana vest:  Google predstavio Nexus S, dostojnog rivala iPhoneu

S druge strane, čini se da su aktivnosti na društvenim mrežama manje privatni domen za mnoge i i stoga je prihvatljivije deliti ga sa kolegama, ali ne i sa šefom. To je verovatno zbog toga što radnici strahuju da će narušiti javni imidž kompanije ili zato što smanjena produktivnost radnika motiviše kompanije da nadgledaju društvene mreže svojih zaposlenih i na osnovu toga donose važne karijerne odluke. Takva politika dovela je do toga da svaka druga (59%) osoba kaže da ne želi da otkrije svoje aktivnosti na društvenim mrežama šefu, a čak 54% ne želi da otkrije ove informacije svojim kolegama.

Dodatno 34% ispitanika je protiv prikazivanja sadržaja svojih poruka i mejlova poslodavcu. Osim toga, 5% je čak izjavilo da im je karijera bila nepovratno ugrožena zbog curenja njihovih ličnih podataka. Dakle, ljudi su zabrinuti u vezi sa tim kako izgraditi povoljnu internu reputaciju i kako ne ugroziti postojeće odnose na radnom mestu.

Povezana vest:  Ugasio se BT džanki, jedan od vodeći sajtov za razmenu fajlova

„Budući da su aktivnosti na internetu sastavni deo našeg života danas, sve su nejasnije granice između našeg digitalnog postojanja na poslu i kod kuće. To nije ni dobro ni loše. Jednostavno tako živimo u digitalno doba. Samo upamtite da kao zaposleni morate biti dodatno pažljivi u tome šta tačno objavljujete na društvenim mrežama ili koje sajtove najčešće posećujete na poslu. Jedna nesmotrena akcija na internetu mogla bi imati dugoročni uticaj na mogućnost najambicioznijeg radnika da napreduje u karijeri po svom izboru u budućnosti,“izjavila je Marina Titova (Marina Titova), direktorka odeljenja za potrošački marketing u kompaniji Kaspersky Lab.

Povezana vest:  Zorana Jurić preuzima poziciju senior marketing menadžera u kompaniji Kaspersky Lab za teritoriju Istočne Evrope

Kako zaposleni ne bi postali žrtve pretnji na internetu, stručnjaci kompanije Kaspersky Lab ukazuju na nekoliko ključnih smernica kojih se treba pridržavati u digitalnom dobu:

  • Ne objavljujete ništa što bi se moglo smatrati pogrdnim, opscenim ili klevetničkim. Ako niste sigurni, ne objavljujte.
  • Budite svesni toga da administratori sistema mogu, barem u teoriji, biti informisani o vašim navikama pretraživanja veba.
  • Nemojte uznemiravati, pretiti, diskriminisati ili omalovažavati kolege, partnere, konkurente ili klijente. Ni na društvenim mrežama ni u porukama, mejlovima, niti na bilo koji drugi način.
  • Nemojte objavljivati fotografije drugih zaposlenih, kupaca, dobavljača ili proizvoda kompanije bez prethodnog pismenog odobrenja.
  • Koristite rešenje Kaspersky Password Manager kako biste obezbedili da vaše društvene mreže i drugi lični nalozi ne budu izloženi riziku od neovlašćenog pristupa nekog drugog u kancelariji. Instalirajte pouzdano bezbednosno rešenje kao što je Kaspersky Security Cloud kako biste zaštitili svoje uređaje.
By | 2019-05-15T09:10:30+00:00 maj 15th, 2019|Kompjuteri i tehnika|0 Comments

Leave A Comment

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.