Beogradska premijera predstave „Lift – Slobodan šou“, po tekstu Jelene Bogavac, u režiji Nenada Todorovića i izvođenju glumačkog ansambla Narodnog pozorišta iz Prištine sa sedištem u Gračanici, biće održana u nedelju 18. marta (19.30) na Velikoj sceni.

U saopštenju tog teatra navodi se da je ovo „mjuzikl o tragičnoj sudbini jednog čoveka i nacionalnog vođe, njegove porodice i njegovog naroda, o jednom nesrećnom vremenu i generacijama čiji su pripadnici bili u njemu voljni akteri i(li) češće nevoljne žrtve i svima nama koji u posledicama toga i dalje živimo“ i podseća da je predstava „o kojoj su već tokom priprema izveštavali najveći svetski mediji“, praizvedena 6. marta u Domu kulture u Gračanici.

Jelena Bogavac, koja je i dramaturg predstave, kaže da je „Lift – Slobodan šou“ postdramski komadkoji se bavi „umetničkom analizom devedesetih godina prošlog veka, sa naglaskom na vladavinu Slobodana Miloševića“.
„Proučavanjem i rekonstrukcijom dokumentarnih snimaka, transkripata razgovora, dokumenata, memorijalnih beleški, transkripata iz Haga te političko analitičke literature, ali i intervjua sa stanovništvom, te biografskih priča glumaca iz predstave, pokušali smo da uđemo u umetnički dijalog sa vremenom koje je odredilo naše živote, blisku i dalju budućnost, nacionalne, teritorijalne i identitetske redefinicije. „Lift – Slobodan šou“ u svojoj postmodernoj formi kombinuje i različite žanrovske i stilske pristupe, a najbliže žanrovsko određenje moglo bi biti – politički komad sa pevanjem“, smatra Jelena Bogavac.

Povezana vest:  Premijera Pučinijeve opere 'Plašt'

Prema njenim rečima, komad formalno sudara melodramsko memorijalnih kazivanja i epsko dokumentarno naše stvarnosti devedesetih godina.

„Miloševića politička biografija na Kosovu počinje i na Kosovu završava. Pokušaj da reši problem Kosova ubrzao je njegovo razrešenje. Poslednji veliki lomovi Kosova vezani su za njega. Početak i kraj kraja Kosova. Poslednja epizoda. Šah mat. Bombardovanje, ulazak stranih trupa.Toga finala srpske tragedije tragetski junak je Milošević. Njegov hibris je njegova „olako obećana brzina“ rešenja kosovskog pitanja. Glumci ansambla Prištinskog narodnog pozorišta sa privremenim sedištem u Gračanici, srednjih godina, na Kosovu su doživeli period Miloševićeve vladavine, kao period teških i tragičnih ličnih priča. Ovo “civilno iskustvo” u “istorijskom žrvnju” je dragoceno u svojoj tragičnosti. Pioni u velikim istorijskim igrama – izgubili su kuće, rodbinu, prijatelje, dostojanstvo. Krugovi pakla malog čoveka u društvu koje tone u pakao istorijskih neminovnosti. Njihova iskustva su novi prilozi za savremenu istoriju dokumentarnog naših života”, tvrdi Jelena Bogavac i ističe da u predstavi igraju i pevaju mladi glumci i veoma mladi pevači Omladinskog hora „Glee Srbija“ pod vođstvom Dimitrija Dimitrijevića.

Povezana vest:  101 razlog da ne propustite novu Vulkanovu akciju – 3 knjige za 987 dinara

Ona dodaje da komad kroz njihovu prizmu tumači i problematizuje socio-politički sadržaj devedesetih koji je uticao na živote njihovih roditelja i nudi dirljive i iskrene stavove i sećanja na period najranije mladosti.

Uloge tumače Ivana Kovačevič, Dejan Cicmilović, Milorad Kapor, Anika Grujić, Milena Jakšić, Jelena Orlović, Tamara Tomanović, Jovan Zdravković, Uroš Novović, Vasilj Adžić i Marko Panajotović.

Povezana vest:  #umetniciprotivkorone - Hvala kolegama i ljubiteljima umetnosti

Kompozitor je Marko Grubić, scenograf Vuk Dautović, a kostimograf Aleksandar Kovačević.