Robert,_Lujka_i_Poslednji_nocnikDOBITNIK DRUGE NAGRADE DEČIJE KRITIKE «DOSITEJEVO PERO» 2010

Robert, Lujka i „Poslednji noćnik“

Zasnovan na trilerskom zapletu, roman Robert, Lujka i „Poslednji noćnik“ namenjen je tinejdžerima koji vole priče prepune avanture, dinamike i neizvesnosti. To je priča o dvojici dovitljivih i veoma inteligentnih dečaka čija naizgled obična odluka da na neobičan način izjave ljubav jednoj devojčici, pokreće radnju i izaziva nesagledive posledice po čitav svet. Dobro poznate Šekspirove stihove dečaci će iskoristiti da očaraju najlepšu devojčicu u razredu i pridobiju njenu pažnju, a njih će ni manje ni više, pročitati voditelj udarnog Dnevnika u osam. Ali ti svima znani  stihovi – „Kako možeš da kažeš da te ne volim, kada sam se odrekao sebe zbog tebe?“ – šifra su koju dugo očekuje moćna teroristička organizacija,  a dečaci su njima i ne sluteći pokrenuli događaje širokih razmera.

Povezana vest:  Autorka bestselera "Srećni ljudi čitaju i piju kafu" dolazi u Srbiju

Veroslav Rančić, dramski pisac, filmski i televizijski scenarista, novinar i književnik, s podjednakim uspehom ogledao se u književnosti, na filmu, radiju i televiziji.

Na domaćim i inostranim radio programima izvedeno je sto deset njegovih radio drama, radio komedija i radio drama za mlade, od kojih su mnoge nagrađene na konkursima, a za različite emisije Radio Beograda napisao je više od dve hiljade priloga.

Autor je sedam TV sedam serija za mlade: Trinaestogodišnjaci, Usijane glave, Detinjstvo mladosti, Deco, pevajte s nama, Put oko sveta sa osam nota, Poslednja trka, Seljače. Na konkursima jugoslovenskih televizijskih centara nagrađene su ili otkupljene i izvedene drame Vode rastu odozdo, Slučajni krajputaši, Nadvožnjak, Trag, Strogo kontrolisani voz stiže na vreme, Sentimentalne trice. Scenario za dramu Dunja, izabran je na Evrovizijskom konkursu i drama je prikazana u svim zemljama članicama Evrovizije.

Povezana vest:  „Krilata deca" Srđana Dragojevića od četvrtka u knjižarama

Film. Poslednja trka (prva nagrada na konkursu Centar filma, Beograd, nagrade u Puli, Bombaju, Moskvi), Mahovina na asfaltu (nagrade u Beogradu, Puli, Moskvi, Bombaju, Firenci), Voleo bih da sam golub, Špijun na štiklama, Flešbek, Povratak lopova.

Na konkursima za filmske scenarije u Vrnjačkoj Banji uzastopno je dobio tri nagrade za filmove: Faustov rulet, Toplo sivilo sunca, Paukova mreža. Na konkursu Tera-filma u Novom Sadu nagrađen je za scenario Sindrom A.

U teatru „Bojan Stupica“ skoro dve sezone igrana je predstava na autorov tekst Sentimentalne trice. Drama Zlatno pravilo Glosovo izabrana je na Konkursu dramskih pisaca Srbije i objavljenja u ediciji „Savremena srpska drama“.

Povezana vest:  Roman nobelovke Herte Miler „Lisac je oduvek bio lovac" u prodaji od 12. juna

Napisao je više od petsto priča za Mikijev zabavnik i Kekec, autor je romana za mlade: Trinaestogodišnjaci, Zimzelenova poslednja trka, Detinjstvo mladosti, Kreni, kreni, Munja, Mesec u bakarnoj travi, Robert, Lujka i „Poslednji noćnik“, i više romana za odrasle koji su bili na listama najčitanijih knjiga: Faustov rulet, Kontrolisana javnost, Incest-muk u paklu i Konačna istina – Olga i Pavle Karađorđević.