Povodom obeležavanja Dana italijanske savremene umetnosti u Srbiji, u Italijanskom institutu za kulturu u Beogradu (Kneza Miloša 56) 31. oktobra u 18:30 časova biće otvorena međunarodna izložba “Homo Interior”. Ova jedinstvena postavka sadržaće dela trojice umetnika: Nikola Samori (Italija), Radenko Milak (Bosna i Hercegovina) i Dragan Zdravković (Srbija). Kustoskinja je Ksenija Samardžija. Izložba će trajati do 30. novembra. Ulaz je slobodan.

Dani italijanske savremene umetnosti ove godine održavaju se po prvi put širom sveta, u organizaciji Asocijacije italijanskih muzeja savremene umetnosti (AMACI) i Ministarstva kulture Italije (MIBACT) u cilju promocije novijeg italijanskog umetničkog nasleđa. U samoj Italiji manifestacija se uspešno održava od 2005. godine.

Povezana vest:  Svečano otvaranje 53. BEMUS-a uz nastup iznenađenja - veliku međunarodnu zvezdu, Nemanju Radulovića!53. izdanje Beogradskih muzičkih svečanosti BEMUS biće otvoreno 1. novembra u 20 časova u Kolarčevoj zadužbini, koncertom Beogradske filharmonije uz dirigentsko vođstvo Kanađanina, priznatog dirigenta Marka Parizota. Zvezda večeri biće naš međunarodno proslavljeni violinista Nemanja Radulović, koji će obradovati Beograđane svojim ekskluzivnim nastupom! Ranije najavljena pijanistkinja Hatja Bunijatišvili nije u mogućnosti da dođe na otvaranje iz zdravstvenih razloga, jer je pozitivna na virus Korona, uz veliko žaljenje umetnice i celog tima BEMUS-a. Njen potencijalni nastup će biti naknadno objavljen kada se budu stvorili odgovarajući uslovi. Ulaznice za otvaranje BEMUS-a mogu se nabaviti na blagajni Kolarca, a povraćaj ulaznica usled izmene izvođača moguć je na blagajni Kolarca od ponedeljka, 8. novembra.

Izložba “Homo Interior” povezuje tri umetnika – tri različita vizuelna promišljanja, u jedinstvenu postavku. Radovi umetnika koji potiču iz različitih sredina koje su određene tradicijom i geografski bliske, međusobno su povezani kroz intuitivno razumevanje klasičnog slikarskog jezika. Izložba u Italijanskom institutu za kulturu u Beogradu zadržava latinski naziv koji ne zahteva prevod, a koji se istovremeno smatra i mrtvim i univerzalnim.

Povezana vest:  Mikser u Parizu

Nikola Samori (Nicola Samori), u svojim slikama i skulpturama polazi od italijanskog slikarskog nasleđa. Proces započinje građenjem, stvaranjem ličnosti koju naknadnim intervencijama dovodi do destabilizacije. Radenko Milak, u svojim svedočenjima i hronologijama, zadržava monohromatsku perspektivu događaja. Crno-belim radovima, arhivira dešavanja i situacije.
Iz pozicija različitih sagledavanja od introvertnog ka ekstrovertnom, u među-prostoru između Samorija i Milaka, nalazi se tematika Dragana Zdravkovića. Nakon izložbi “Stanje hibernacije” (MSU) i “Enklavija” (Venecijansko bijenale, 2017), Zdravković nastavlja u čistom slikarskom maniru da gradi prostorne senzacije – ovoga puta uvodi triptih, kao oltarski narativ u koji učitava mistične predele. Iako bez ljudi, prostori ne deluju napušteno. Stvaraju utisak privremenog staništa – mesta zapitanosti, razrešenja, mesta na kojima se traže odgovori, u kome se miruje i povremeno nalazi utočište.

Povezana vest:  Sutra se otvara nova pozorišna letnja scena - TEATRIJUM u dvorištu Kapetan Mišinog zdanja