U poslednjim decenijama minulog stoleća, najpre klasični mediji masovnog komuniciranja (štampa, film, radio i televizija), a u savremenosti – internet, svojom sveprisutnošću u individualnom i društvenom životu, oformili su jedan sasvim nov društveni sistem, koji se pojavljuje kao sve snažnija i delotvornija alternativa tradicionalnoj školi na svim nivoima njenog organizovanja – od predškolskih ustanova do univerziteta. Brojna empirijska istraživanja pokazuju da su mladi znatno više izloženi delovanju medija, u smislu efektivne vremenske recepcije sadržaja koji se njima posreduju, nego što su posvećeni nastavi i učenju u školi i kod kuće, ali i samoizabranim aktivnostima u časovima dokolice. Zato današnje mlade ljude nazivaju „skrinejdžerima”.

Povezana vest:  Hiljadu njegovih poljubaca - roman koji vraća nadu u ljubav

Nemoguće je, stoga, izbeći nekoliko pitanja: Kako medijski kompleks, celina delujućih medija u društvu, utiče na mlade? Koliko su u medijima zastupljeni sadržaji namenjeni mladim ljudima? Ko stvara te sadržaje? Kako mladi reaguju na njih, ali i celinu medijskih sadržaja? I najzad, šta učiniti da se dva obrazovna sistema, tradicionalna škola i medijski kompleks, približe i sinergetski deluju u procesima institucionalnog i vaninstitucionalnog obrazovanja?

Povezana vest:  Novi roman popularnog Kolina Falkonera "Gorki mesec"

Dom kulture „Studentski grad“

22. april, 19.00, Klub Magistrala

MEDIJI I OBRAZOVANjE: OD ZNAKA DO HIPERTEKSTA

Učestvuju: prof. dr Zoran Jevtović, prof. dr Mirko Miletić, prof. dr Marko Đorđević