Bilo je više od tri sata muzike i televizije, uspona i padova, i po neki trenutak za pamćenje s takmičenja za Pesmu Evrovizije 2016. prošle noći u Stokholmu. Ne dešava se često da se čuje da je neki jezik „ozbiljno ugrožen“ kako kaže UNESKO. Bilo ga je u pesmi Ukrajinke Džamale, ušla je u desetine miliona domova širom sveta s pesmom „1944“, završivši je u suzama, i pobedila na kraju večeri. Australijanka Dami Im je pokazala da na Evroviziji ponekad nastupaju i veliki glasovi. Rus Sergej Lazarev izveo je složenu numeru, penjući se na zid. Bugarka Poli Genova prikovala je poglede gledalaca svojom igrom sa svetlima. Uprkos zastarelom korišćenju „podeljenog ekrana“, krešendo Gruzina Nike Kočarova i Mladih gruzijskih Lolita je zadovoljilo ljubitelje roka, koji su retki na Evroviziji. Tradicionalna „litanija“ s „12 poena“ koje dodeljuju Island, Gruzija i San Marino se održala, ali po prvi put Evrovizije je zadržala neizvesnost do kraja. Glasovi gledalaca su onda promešali karte, omogućivši da se veče završi rusko-ukrajinskim duelom što je bilo dobro za taj spektakl. Parodijska pesma švedskih voditelja Petre Mede i Mons Zelmerlova, bila je hit, podrugljivo ismevajući ekstravagancije Evroviziji. Podsetila je nostalgičare na finske monstrume Lordi (2006), na ruske Babuške (2012) ili dekoltea Poljakinja koje mute buter (2014). Bilo je i problema s čipkom pevačice iz Azerbejdžana, jermenskog nastupa u blistavim hulahopkama, tria mađarskih skakača-pevača, žbunom je mahao italijanski kandidat, a poljski pitao „Koje je boje je vaš život?“ odeven u crveno i crno, kiparski rokeri bili su u kavezu, koreografija Srbije je imala lascivan ples, bio je tu i litvanski beli kožni kaput… Dobar ukus još trpi na Evroviziji. Eliminisan u polufinalu, Belorus Ivan je rekao da želi da peva go, sa živim vukom na sceni. Propis zabranjuje oboje. Ali, čudom tehnologije, ipak je mogao da to uradi: na hologramu, tokom kratkih 18 sekundi, bio je nag. Posle se obukao.

Povezana vest:  Niall Horan: Između mene i Demi Lovato se ništa ne dešava

PHOTO:  Thomas Hanses (EBU) i Anna Velikova (EBU)