N1 logoKanal N1 počinje emitovanje najkasnije do 15. oktobra

Novi regionalni informativni televizijski kanal N1, koji će moći da prate gledaoci u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, trebalo bi da počne sa emitovanjem između 30. septembra I 15. oktobra.
Termin početka emitovanja novog kanala, koji će biti regionalni parter CNN-a, znanaće se sredinom naredne sedmice.
Kako je na predstavljanju N1, na Vikend medija festivalu u Rovinju, kazao predstavnik tog kanala Rusmir Nefić, oko 50 odsto informacija će biti lokalnog karaktera, a ostatak će biti informacije iz regiona, ali i sveta. Kanal N1 će emitovati i odabrane programe CNN-a prevedene na lokalne jezike.
„Radiće se po standardima CNN-a ali se program neće uređivati u Atlanti“, kazao je on.
Nefić je istakao da će N1 raditi novom tehnologijom produkcije I emitovanja, koja se prvi put primenjuje i koja će omogućiti da se zapravo istovremeno emituju tri kanala, za svaku od zemalja posebno, ali čiji će sadržaji, u zavisnosti od vrste emisije, simultano, odnosno u realnom vremenu moći da budu isti za sve ili različiti, odnosno lokalni u određenim segmentima.
Prema njegovim rečima, u N1 će raditi oko 200 ljudi koji su došlli iz oko 40 redakcija iz čitavog regiona.
Nefić je kazao da su istraživanja pokazala da ljudi na Balkanu, posle stanovnika SAD procentualno najviše gledaju televiziju, a da je gledanost televizijskih vesti najveća na svetu u ovom regionu, iako im 74 odsto ljudi ne veruje. On je izrazio uverenje da će N1 to promeniti.
Direktor vesti za hrvatsku Dubravko Merlić naveo je da će vesti na svakom od tri kanala praviti lokalni novinari i one će biti sa nacionalnim predznakom, dok će informacije iz oblasti biznisa, sporta, kulture i zabave biti regionalnog karaktera.
On očekuje da će kanal N1 pratiti oko osam miliona ljudi iz regiona, dok je plan i da se dve trećine prihoda dobija od provajdera, a ostatak ostvaruje od marketinga.
„Mislim da će plan poslovanja biti moguće ostvariti jer je okupljena odlična eipa novinara, tu je i partnerstvo sa CNN-om, uz vrhunsku tehnologiju i program koji će zadovoljiti nacionalne i regionalne interese“, kazao je on.
Direktor vesti za Srbiju Jugoslav Ćosić istako je da će novinari N1 izveštavati profesionalno, nezavisno i odgovorno.
Ćosić je izrazio veliko zadovoljstvo ekipom koja će raditi program N1 u svakoj od tri države i naglasio da će novinari tog kanala u svojim vestima i reportažama uvek težiti da dođu do istine.
Glavni finansijski investitor kanala N1 je Junajted grupa, „Pay TV“, platforma prisutna u jugoistočnoj Evropi, koja obuhvata i kablovskog operatera SBB, operatere telemac Slovenija, Telemah BiH, kao I regionalni satelitski program total TV.
Sporazum sa kompanijom Tarner broudkast sistem Jurop, koji je vlasnik kanala CNN internešnl, omogućio je kanalu N1 da postane ekskluzivni partner CNN-a za region.

Povezana vest:  Druga sezona emisije E! kanala Dating #NoFilter vraća se premijerno 1. januara