U Južnoj Koreji kafa je nekada važila za luksuzni napitak i „glavnog krivca“ za trošenje strane valute, a uvoz kafe je u toj zemlji 1960-ih čak bio zabranjen, ali je danas kafa postala sastavni deo svakodnevnog zivota Južnokorejaca.

Prema vladinim podacima, stanovnici Južne Koreje kafu piju u proseku 12,3 puta nedeljno, češće nego što konzumiraju glavnu namirnicu – beli pirinač, koji jedu sedam puta, i glavno sporedno jeli kimči, koji im se u tanjirima nađe 11,8 puta u toku nedelje, prenosi južnokorejska agencija Jonhap.

Ovi podaci, zapravo, pokazuju da je Južna Koreja šesti najveći potrošač čuvenog crnog napitka, iako je po broju stanovnika tek na 27. mestu u svetu.

Lokalno tržište kafe se 2014. godine, sa prihodima od 5,34 biliona dolara, više nego udvostručilo u odnosu na pet godina ranije, a procenjuje se da je prošle godine ostvarilo prihode od šest biliona dolara.

Povezana vest:  Takmičenja za mlade modne dizajnere - Fashion Talent Design Competition i European Fashion Talent Design Competition

Dok neki mediji čak Južnu Koreju nazivaju „Republikom kafe“, grupa lokalnih ljubitelja kafe predlaže da ta zemlja postane novo sedište Međunarodne organizacije za kafu (ICO), međudržavnog tela koje, kao podružnica UN, okuplja zemlje uvoznice i izvoznice kafe.

„Južna Koreja je nekada bila na periferiji međunarodnog tržišta kafe. Sada je u vrhu globalne industrije kafe“, kaže generalni sekretar komiteta za pitanja kafe Li Džae-song, koji smatra da je ta zemlja kvalifikovana da bude sedište ICO, organizacije koja ima 74 zemlje članice.

Povezana vest:  Centar koji čuva okolinu i zdravlje svojih posetilaca

ICO sledeće godine treba da promeni sedište, a da bi Južna Koreja to postala, trebalo bi da se najpre pridruži toj organizaciji i potom pokrene kampanju na čelu sa vladom kao ključni igrač u trgovini kafom, objašnjava Li.

Južna Koreja uvozi zrna kafe iz zemalja od Brazila i Kolumbije do Vijetnama, a veliki je izvoznik prerađene kafe.

Za Južnokorejce kafa nije samo stimulans, već je, takođe, privlačna u društvenom i kulturnom smislu, jer odavno služi kao sredstvo komunikacije.

Uz šolju kafe se u toj zemlji ujutro po kancelarijama prepričavaju događaji iz prethodne noći i uživa posle ručka, dok se na ulicama često mogu videti ljudi kako, takođe držeći šolju svog omiljenog napitka, idu na posao.

Povezana vest:  Novo iz Eucerina: Eucerin®Hyaluron-Filler Hidro Booster

Uz to, neki ljudi, naročito mlađi, imaju utisak da ispijajući kafu uživaju i u zapadnoj kulturi, primećuju eksperti.

Južnokorejska agencija navodi da se stanovnici te zemlje sve više okreću kafi višeg kvaliteta, ukazujući da broj modernih kafića raste otkako je „Starbaks“ otvorio svoj prvi objekat u toj zemlji 1999. godine.

I Južnokorejci su shvatili da, kada jednom počnete da pijete kafu, povratka nazad nema, a južnokorejska agencija ukazuje da medicinska istraživanja pokazuju da je kafa zdrava ukoliko se umereno konzumira.

Mnogi se slažu da ljubav Južnokorejaca prema kafi neće biti kratkog daha i da je budućnost lokalne industrije kafe svetla, zaključuje Jonhap.