milkywayPrvi put nađena planeta dolutala u Mlečni put

Astronomi su otkrili prvu planet koja potiče iz neke druge galaksije, a ne našeg Mlečnog puta, javio je danas Bi-Bi-Si (BBC). Planeta slična Jupiteru deo je sistema zvezde koji je nekada pripadao jednoj patuljastoj galaksiji, a postao je deo Mlečnog puta pošto je naša galaksija „progutala“ tu patuljastu, objavljeno je u časopisu Sajens (Science).

Zvezda HIP 13044 od Zemlje je udaljena 2.000 svetlosnih godina, a nalazi se u sazvežđu Fornaks, vidljivom sa južne polulopte. Planeta je otkrivena pomoću teleskopa u Čileu. Van Sunčevog sistema do sada je otkriveno skoro 500 planeta, ali sve su poreklom iz Mlečnog puta.

Povezana vest:  Originalnom Facebook aktivacijom Amstel proslavlja 140. rođendan

Ova planeta kruži oko zvezde koja pripada jednom zvezdanom nizu, a utvrđeno je da su te zvezde ranije pripadale posebnoj patuljastoj galaksiji.

Mlečni put je pre devet do šest milijardi godina usisao tu galaksiju u činu „međugalaktičkog kanibalizma“. Procenjeno je da je masa nove planete za četvrtinu veća od mase Jupitera, a ona kruži blizu matične zvezde, oko koje obiđe za svega 16,2 dana.

Povezana vest:  Andželina Džoli neće dozvoliti deci da gledaju Salt

Planeta je nastala u ranim danima tog sistema, pre nego što je došlo do spajanja s Mlečnim putem. Ovo otkriće može da pruži uvid u to kako će verovatno izgledati poslednji dani našeg Sunčevog sistema.

Zvezda HIP 13044 bliži se kraju svog života, a pošto je sagorela sav vodonik iz jezgra pretvorila se u „crvenog džina“ i u međuvremenu verovatno progutala manje stenovite planete slične Zemlji.

Povezana vest:  SLAVNI REPER LAMAR NOVO LICE BRENDA REEBOK

-Ovo otkriće je posebno zanimljivo kada se uzme u obzir daleka budućnost Sunčevog sistema. Očekuje se da će i Sunce postati crveni džin za oko pet milijardi godina – rekao je vođa istraživanja Džoni Setiavan (Johny Setiawan) sa astronomskog instituta Maks Plank (Max Planck).