GRADIMO MOSTOVE NA BALKANU – projekat mladih u Srbiji i okruženju

///GRADIMO MOSTOVE NA BALKANU – projekat mladih u Srbiji i okruženju

GRADIMO MOSTOVE NA BALKANU – projekat mladih u Srbiji i okruženju

Projekat „Building Bridges for Balkans“, pod pokroviteljstvom organizacije RYCO – Regional Youth Cooperation Office (Regionalna kancelarija za saradnju mladih), čiji nosilac je Hemijsko-prehrambena tehnološka škola iz Beograda, a koordinator Vesna Jevtić, nastavnik engleskog jezika u toj školi, bavi se unapređivanjem tolerancije i pomirenja mladih u regionu.

Partneri na projektu su dve srednje stručne škole iz regiona, Srednja škola „28. juni“ iz Istočnog Sarajeva i SEPUGS „Vasil Antevski Dren“ iz Skoplja. Akcenat izbora partnera bio je na tome što su i Sarajevo i Skoplje višenacionalni (nažalost, podeljeni) gradovi, opterećeni mnogim problemima koje nosi takva sredina. Beograd, sa druge strane, je prestonica države koja kao težak teret na sebi nosi tragove skorije prošlosti (ratovi u okruženju, bombardovanje), zbog kojih mladi odrastaju u atmosferi ksenofobije i netrpeljivosti prema susednim državama. Zajednički rad tri škole treba da se svede na istraživanje, analizu i pokušaj transformacije društva zaglibljenog u „blatu“ prošlosti.

All-focus

Ključne aktivnosti u okviru projekta su učeničke posete Sarajevu, Skoplju i Beogradu. U posete je išlo po pet učenika iz svake škole u pratnji dva nastavnika. Poseta Istočnom Sarajevu u oktobru bavila se govorom mržnje kroz nacionalnu, kulturnu i religijsku netrpeljivost i načinima unapređenja takve situacije. U Sarajevu smo razgovarali sa bivšim ratnim logorašima sve tri veroispovesti i čuli njihove priče. Razgledali smo Sarajevo kao grad živih rana, koji se digao i nastavio da živi, šareniji i multikulturalniji nego ikad. Poseta Skoplju u novembru bavila se suživotom na vrlo konkretan način analizirajući stanje na terenu (stari deo Skoplja, da li ima preklapanja Makedonaca i Albanaca, kako izgleda zajednički život Makedonaca i Albanaca, ima li i u kojoj meri govora mržnje, kako bi se mogla unaprediti saradnja i zajednički život svih građana tog grada bez obzira na nacionalnu pripadnost). Na odlasku iz Skoplja posadili smo tri drvceta kao simbolični znak zajedništva i prijateljstva čije seme smo posejali druženjem i zajedničkim radom. Poseta Beogradu, koja se odvija u toku sledeće nedelje od 10 do 14.12.2018. god. u Hemijsko-prehrambenoj tehnološkoj školi, baziraće se na istraživanju pojma ksenofobije i netolerancije prema susedskim državama, govora mržnje u svakodnevnom životu mladih i načinima prevazilaženja trenutne situacije. Istraživaćemo rane Beograda iz recentnije prošlosti i tražiti načine da na bolnim tačkama prošlosti gradimo iskustvo za budućnost.

Povezana vest:  ZIMA 2011/2012, Na Kopaoniku tri centimetra snega

U okviru projekta osnovani su istoimeni školski klubovi koji su usmereni na komunikaciju sa svojim vršnjacima o temama projekta, rade se istraživanja o stepenu tolerancije neposrednog okruženja, pripremaju se kratki učenički filmovi na temu „Šta boli naš grad“, a u okviru sve tri škole objavljen je i umetnički konkurs na temu projekta.

Cilj projekta je najpre upoznavanje regionalnih kultura i susednih zemalja, uspostavljanje veza između mladih u regionu, kao i podsticanje mladih na aktivizam u svakodnevnom životu. Zajednički zadatak bila bi transformacija najbližeg okruženja. Za ovakvu transformaciju i naš mali napor da se situacija u regionu unapredi, naravno, najbolji nosioci su mladi ljudi, koji se još uvek formiraju i čija mišljenja nisu još toliko duboko uvrežena da ih je nemoguće promeniti.

Povezana vest:  Više preventivnih testiranja za rak posle otkrića Anđeline Džoli

Projekat traje od jula meseca 2018. godine i završava se početkom sledeće godine.

Više možete saznati na sledećim linkovima:
https://www.facebook.com/bridgesforbalkans/
https://buildingbridgesforbalkans.wordpress.com/

By | 2018-12-06T21:37:26+00:00 decembar 6th, 2018|U trendu|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.