IKEA i ENERTRAG preuzeli vozilaNulta-emisija u Berlinu: IKEA i ENERTRAG sada voze HydroGen4

 

Opel predstavio nove partnere u testiranju gorivnih ćelija

 

 

Opel je predstavio dva nova partnera za testiranje vozila sa nultom emisijom HydroGen4, IKEU i ENERTRAG. Obe kompanije preuzele su svoja nova vozila na konferenciji za novinare koja je održana u Berlinu.

 

Devet kompanija od decembra 2008. koriste Opel HydroGen4 vozila sa nultom emisijom na području Berlina pri obavljanju svojih svakodnevnih delatnosti: ADAC, Allianz, Coca Cola, Hilton, Linde, Schindler, Axel Springer, Total i Veolia. Ovaj test se sprovodi pod okriljem Partnerstva za čistu energiju (Clean Energy Partnership – CEP), projekta koji je finansiran od strane nemačkog Ministarstva transporta, gradnje i urbanističkog razvoja, a koji demonstrira pogodnosti svakodnevne upotrebe vodonika kao goriva za drumski prevoz.

 

-Impresionirani smo idejama kojima je IKEA predstavila različite mogućnosti upotrebe ovih vozila. Ovo nam daje širok spektar mogućnosti upotrebe HydroGen4 vozila od samog početka – izjavio je Dr. Lars Peter Thiesen, menadžer za lansiranje vozila sa nultom emisijom u Opelu.

Povezana vest:  CITROËN C3 Picasso će vas osvojiti svojim šarmom

 

Jedan od ciljeva saradnje sa ENERTRAGom jeste da se predstave prednosti ovog tipa prevoza, obzirom da je ENERTRAG jedan od vodećih proizvođača energije iz obnovljivih izvora sa fokusom na energiju vetra. Dr. Thiesen dodao je i to da je ENERTRAG činilac u čuvanju životne sredine: “Glavni cilj ovakve mobilnosti koja se bazira na hidrogenu jeste dugoročna briga o životnoj sredini. Nismo mogli pronaći boljeg partenra za testiranje HydroGen4 vozila od ENERTRAG, jer je to svakako kompanija koja je primer za socialno odgovorno ponašanje u svetu biznisa.”

 

 

HydroGen4 na putu

 

Kao sastavni deo OPEL-ove strategije upotrebe napredne tehnologije usmerene ka daljoj elektrifikaciji vozila, četvrta generacija vozila sa gorivnim ćelijama predstavlja vrhunac više od 10 godina rada na razvoju vodonične i tehnologije gorivnih ćelija. HydroGen4 se odlikuje poboljšanjima u svakodnevnoj upotrebi, kao što su bolje performanse i izdržljivost.

Povezana vest:  Ford gradi još jednu fabriku u Kini

 

Vozila poseduju sistem bežičnog prenosa podataka koji će pomoći inženjerima pri prenosu podataka o performansama vozila na server kompanije. Održavanje vozila, koja se koriste u Berlinu, će se obavljati kod Opel-ovog zastupnika koji ima potrebno osoblje i alate za servisiranje Opel-ovih vozila sa gorivnim ćelijama.

 

Blok gorivnih ćelija HydroGen4 koristi 440 jediničnih ćelija u kojima se mešaju vodonik i kiseonik iz vazduha kako bi se proizvela električna struja, sa vodenom parom kao jedinim nus-proizvodom. To znači da nema sagorevanja niti emisije CO2. Skup gorivih ćelija obezbeđuje električnu energiju za sinhronizovani električni motor snage 73 kW, koji postiže ubrzanje od nule do 100 km/h za oko 12 sekundi i maksimalnu brzinu od 160 km/h. Osobine trenutnog obrtnog momenta električnog motora vozilu takođe daju izvanredno ubrzanje. HydroGen4 je opremljen akumulatorom 1.8 kWh koji skladišti energiju iz regenerativnog kočionog sistema vozila i pokriva najveća električna opterećenja. Tri kompozitna rezervoara sa grafitnim vlaknima sadrže 4,2 kg vodonika pod pritiskom od 700 bara, što je dovoljno za rastojanje od 320 km.

Povezana vest:  TOYOTA akcija do 31.12.2010!

 

HydroGen4 može da se upali i vozi na temperaturama ispod nule, što je znatna prednost u odnosu na tehnologiju prethodne generacije i značajna korist prilikom svakodne upotrebe. Vozilo je projektovano da bude bezbedno kao i konvencionalna vozila, a poseduje i jedinstvene sigurnosne osobine vodonika u svakom od njegovih glavnih sistema.