la-toyotalogoFotografisana buduća verzija Tojote Prius

Američki list „Los Anđeles Tajms“ je objavio „špijunske fotografije“ nove generacije automobila s hibridnim pogonom „Tojota Prius“ koja bi trebalo da bude predstavljena javnosti kroz nekoliko nedelja.
Tako „Prius“ više nema jajast bočni profil kao prethodne tri verzije, već ima profil klasične limuzine s četvoro vrata i poklopcem prtljažnika „heč-bek“.
Novi „Prius“ koji će biti zvanično prikazan 8. septembra na konfereneciji prodavaca u Las Vegasu, ima klasičniji izgled nego prethodne verzije, i bliži je „Hondi Sivik“ i „Hjundaiju Elantra“.
Jajast oblik dosadašnje tri generacije „Priusa“ je namerno bio neobičan – i da bi bio aerodinamičan, i da bi taj smeo izgled ukazao da je to automobil koji se ralikuje od svih drugih je manje zagađuje vazduh.
Novi izgled je sportskiji, hauba motora je kratka, vetrobrnsko staklo veliko i jako zakošeno, gornji deo stakala farova izdužen daleko unazad, ka vetrobranu.
Auto izgleda niže, te se očekuje da će biti i stabilniji od dosadašnjih verzija, na čije ležanje u krivinama je bilo primedbi. „Tojota“, međutim, još nije saopštila ništa o tome, kao ni druge tehničke podatke.
„Prius“ tako ima nov aerodinamičan oblik, mada drugačiji, što bi trebalo da poboljša ekonomičnot potrošnje goriva.
Novi dizajn je u skladu s direktivom predsednika „Tojote“ Akioa Tojode da treba praviti automobile s više stila, uzbudljivije i bolje za vožnju.
„Prius“ za 2016. godinu zamena je za verziju koja se proizvodi od 2009.
On izlazi na tržište u vreme kada su pad cena nafte i rastuća moda kupovine „krosovera“ i sportskih, terenskih modela, potisnuli automobile sa štedljivim, hibridnim pogonom.
U prvih sedam meseci ove godine prodaja „Priusa“ je opala za 15 odsto, na 108,073, saopštila je firma „Autodata Corp.“.
Prošle godine „Tojota“ je prodala 207,635 „Priusa“ čime je dostigla 42 odsto ukupne prodaje automobila s hibridnim pogonom, podatak je firme „IHS Automotive“.
„Prius“ među modelima s hibridnim pogonom prednjači u SAD sa ukupno 1,8 miliona prodatih od debija 2001. godine.
„Tojota“ je malo saopštila o novom modelu: da će biti u prodaji krajem ove godine, da će prvo izaći „heč-bek“, a potom karavan i „kompakt“ – s dvija vrata, da će imati nov oblik, bolje vozne karakteristike i da će prosečna potrošnja goriva biti 10 odsto manja od dosadašnjih verzija: iznosiće oko 5,1 litar benzina na 100 kilometara.

Povezana vest:  Samo 99 g/km CO2: Najčistija, najekonomičnija Opel Astra ikada