Mazda_CX9_logoMazdin 90. jubilej – logotip kroz vreme

 

Evolucija logotipa prati razvoj brenda kroz vreme, odražavajući njegov duh i njegove tendencije u budućnosti. Za 90 godina postojanja, Mazdin brend  prošao je kroz bogatu i fascinantnu evoluciju, a njen logotip je postao jedan od najpoznatijih u automobilskoj industriji.

 

 

 

 

1936.

mazda-logo-1

 

 

Ovo je prvi zabeleženi Mazdin logotip iz 1936. godine, registrovan kao zaštitni znak Mazde u trenutku kada počela proizvodnja kamiona na tri točka. Ime Mazda potiče od Ahura Mazda, boga mudrosti, inteligencije i harmonije iz rane civilizacije zapadne Azije. Takođe, ovaj naziv je i prilagođena verzija imena Đuđiro Macuda, osnivača Mazde.

mazda-logo-2

 

Mazda je 1936. predstavila i ovaj simbol inspirisan grbom Mazdinog rodnog grada. Izražava snažnu vezu brenda i Hirošime, gde je i danas globalno sedište kompanije. Vrhovi u sredini logotipa formiraju trostruko “M” koje simbolizira Mazdu kao proizvođača („Mazda as a motor manufacturer“). Krila s obe strane predstavljaju Mazdinu agilnost, brzinu i sposobnost da doseže nove visine.

Povezana vest:  Otvoren Chery prodajni salon u Čačku

I korporativni logotip i logotip brenda predstavljeni su u isto vreme, ukazujući na to da Mazdini koreni leže u Hiroshimi.

 

1959.

mazda-logo-3

Predstavljanje ovog klasičnog “M” logotipa desilo se u isto vreme kad i predstavljanje Mazdinog putničkog automobila 1959. Prvi automobil s tim logotipom bio je Mazda R360 kupe sa nekoliko naprednih Mazdinih tehnologija – automobil koji je prekinuo s usvojenim pravilima ponašanja, objavljujući budućnost Mazdinih luksuznih automobila.

Povezana vest:  Chevrolet Aveo je najbezbedniji mali automobil u Evropi

 

 

1975.

mazda-logo-4

Ovaj bezvremenski logotip predstavljen je 1975. istovremeno s Mazdinim novim korporacijskim identitetom. Danas, 35 godina poslije, logotip je ostao nerazdvojni deo Mazdinog vizuelnog ideniteta.

 


1992.

mazda-logo-5

Ovaj logotip predstavljen je 1992. zajedno sa Mazdinim korporativnim logotipom iz 1975. Njegov oblik izražava veličinu krila, sunce i krug svetlosti. Iz njega se kasnije razvio Mazdin sadašnji logotip.

 

 

1997.

mazda-logo-6

Ovaj logotip predstavljen je u junu 1997. Prikazuje Mazdino “M” dok izraženo “V” simbolizuje kako kompanija proteže svoja krila i kreće prema budućnosti. Predstavlja kreativnost, misiju i vitalnost i Mazdinu konstantnu težnju za rastom i napretkom. Ovaj utisak pojačan je 2000. uvođenjem Zoom-Zoom filozofije koja izražava “emociju kretanja”.

Povezana vest:  U Autosalonu Porsche Beograd Ada predstavljen novi Audi Q3

 

Mazdina namera bila je da ovaj logotip predstavlja simbol savršenosti, uspešnosti i da nudi svojevrsno obećanje kupcima širom sveta. Takođe, izražava Mazdinu predanost stvaranju  kvalitetnih proizvoda koji svojim vlasnicima nude zadovoljstvo u vožnji, uz različitost.

 

 

 

2008.

mazda-logo-7

Mazda je 2008. predstavila novi globalni vizuelni identitet. Ne menjajući sam logotip, novi identitet  simbolizuje uspešan smer kompanije s evolucijom i inovacijom kao njenim ključnim vrednostima.

 

Novi vizuelni identitet uključuje novo ‘dinamično krilo’ i Zoom-Zoom slova sada ukošena tako da izražavaju pokret i hrabru prirodu Mazda Motor Corporation.