2013_01_17_Sedam_generacija_Corvette
Corvette zasijala u Velikoj Jabuci
 
Pre tačno šezdeset godina na ovaj dan znatiželjnici su se poređali niz poznatu njujoršku ulicu Park Avenue da bi videli revolucionarnu Chevrolet Corvette koja je bila izložena u sklopu General Motors sajma Motorama. Danas se Corvette vratila u Veliku Jabuku kroz novi Stingray.
Nova Corvette Stingray predstavljena je početkom nedelje na Severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu.
“Corvette Stingray 2014. najnaprednija je i najatraktivnija Corvette u dugoj i cenjenoj tradiciji ove jedinstveno američke priče o uspehu“, rekao je Chris Perry, potpredsednik Chevrolet marketinga. “Taj automobil je deo američke kulture, a njegov uspeh je započeo upravo ovde, u Velikoj Jabuci.“
Prva Corvette predstavljena je u hotelu Waldorf Astoria, 17. januara 1953. Te je godine više od 1,4 miliona posetioca videlo zaobljen dizajn i futuristički pristup Corvette na raznim sajmovima i izložbama širom Sjedinjenih Američkih Država.
Oduševljene reakcije navele su Chevrolet da ubrza planiranu proizvodnju pa su već do kraja juna te godine Corvette silazile s proizvodne trake specijalizovanog pogona za sastavljanje u Flintu. Samo ih je 300 proizvedeno 1953., i to sve s crvenom unutrašnjošću.
Corvette Stingray 2014. sledi svoje korene. Radi se, naime, o sportskom dvosedu koji nudi izvanredno iskustvo vožnje putem spoja naprednog inženjerstva i korišćenja lakih materijala. Visoku tehnologiju izrade prati dizajn poput onoga trkačkih automobila i funkcije koje zajednički nude najsveobuhvatnije iskustvo vožnje u istorijii tog modela. Novi Stingray je i najsnažniji standardni model Corvette svih vremena, sa 450 KS (335 kW) ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde, dok je potrošnja prilikom vožnje autoputem procenjena na manje od 9 l/100km.
Kupe Corvette Stingray 2014. biće u prodaji u trećem kvartalu 2013. godine.
2013_01_17_Corvette_na_sajmu_Motorama_1953 
 
Činjenice o Corvette:
Corvette je osmislio GM-ov legendarni direktor dizajna Harley Earl, koji je insistirao da na tržištu sportskih automobila kojim dominiraju Evropljani ima mesta za jedan američki model. Njegova ideja je bila i da Corvette ima karoseriju od staklenih vlakana.
Corvette je dobila ime po klasi malih i brzih ratnih brodova.
Corvette iz 1953. imala je osnovnu cenu od 3498 dolara i dolazila je s dodatnom opremom: grejačem za dodatnih 91 dolara i AM radijskim prijemnikom za 145 dolara.
Svaki model Corvette koristio je inovativne materijale, od staklenih vlakana 1953. do napredne karbonske nanotehnologije i karbonskih vlakana korišćenih prilikom konstrukcije Corvette Stingray 2014.
Motor V-8 prvi je put bio u ponudi 1955. i te ga je godine odabralo 90% kupaca. Nakon toga sve Corvette dolaze isključivo s motorom V-8.
Ime Stingray prvi je put korišćeno za prototip trkačkog automobila na čiji je dizajn uticala druga generacija Corvette predstavljena 1963. Kupe s dvodelnim prozorom Corvette Stingray iz 1963. otad se smatra jednim od najlepših i najuticajnijih dizajna u istoriji automobilizma.
Corvette je sportski automobil s najdužim stažom proizvodnje na svetu – najduže se proizvodi u kontinuitetu.
Od početka prodaje 1953. prodato je gotovo 2 miliona automobila Chevrolet Corvette, a 2012. godine otprilike trećina svih prodatih sportskih automobila u Americi bile su Corvette.
 
 
 
Povezana vest:  Opel Mokka odbranila titulu "Automobil godine sa pogonom na sva četiri točka"