Drugog dana najveće Hard Enduro trke u Srbiji, Tara je za vozače spremila miks nestvarno lepih predela i nemilosrdne divljine koja je njihovu izdržljivost testirala do krajnjih granica, a celu trku učinila iscrpljujućom. Gurali su motore uz ekstremne uzbrdice, upadali u potoke, gubili se u šumi, ostajali bez goriva. A iako blatnjavi i potpuno iscrpjeni, na cilj su ipak stizali sa osmesima zbog adrenalinske avanture koju im je priredila najlepša srpska planina.

Nakon jučerašnjeg tmurnog vremena, drugog dana na Xross Challenge trci takmičare je sa starta ispratilo sunce. Oni su se otisnuli na 90 kilometara dugu stazu na kojoj su morali da se suoče sa brojnim izazovima. Tara je na kolena bacila i najspretnije vozače kao što je Filip Bertl, pa su na čuvenoj “Mišolovki” – koja je ime dobila po tome što motori lete preko glava vozača i poklope ih baš kao mišolovka, ali i na jednoj novoj uzbrdici ulagali poslednje atome snage kako bi stigli na vrh, a mnogima je publika pomagala da izvuku svoje motore. Po dolasku na vrh čekala ih je vožnja grebenom sa kog puca pogled na najlepši deo Tare, a potom i spust koji dođe kao nagrada za prethodno mučenje.

Povezana vest:  FORMULA 1, VN ABU DABIJA: Alonso optimist, Šumaher izbegao fotografisanje

Međutim, ma koliko Tara bila surova, Bertl je nezaustavljiv a njegova spremnost da se suoči i sa najtežim preprekama na kojima mnogi posustanu, govori nam da je u pitanju vozač čelične volje, spremnosti i hrabrosti. Trku je startovao drugi, iza Špindlera, ali ga je vrlo brzo prestigao. Tada je već uhvatio zalet i držao tempo sve do cilja nije bilo opasnosti da će ga neko sustići, a kamoli preteći.

– Izgubio sam se par puta ali brzo sam se snašao, vreme je bilo prelepo, staza suvlja i lakše se vozilo. A takođe je bilo nekih predela gde sam mogao da malo opustim telo dok vozim. Ubačeno je par novih uzbrdica i nizbrdica koje su mi bile veoma zanimljive za vožnju, staza je mnogo interesantnija nego prošle godine – rekao nam je Bertl koji po svemu sudeći nema nameru da preda titulu Xross Challenge šampiona.

Drugi na cilj stigao je Matija Zec, vozač iz Hrvatske koji je svojom brzinom privukao pažnju posetilaca i prethodnog dana na Prologu.

– Moji utisci o trci su zaista sjajni, moram priznati da mi je današnja staza bila daleko bolja nego juče. Duža je i zahtevnija, ali mi to više odgovara. Najteža prepreka je bila ekstremna uzbrdica uz koju su morali da nas vuku – kratko je prokomentarisao Zec – momak čije ime definitivno treba upamtiti jer njegovo vreme tek dolazi.

Povezana vest:  FORMULA 1, Veber: Da mi je povreda stvarala probleme, rekao bih to!

Jučerašnji pobednik, Miha Špindler nije imao baš sjajan dan – desio mu se niz pehova, ali činjenica da je ipak došao do cilja i to treći – jasno stavlja govori o kakvom vrsnom vozaču je reč, ali i koliko je Xross Challenge zapravo težak.

-Bertl me je prestigao vrlo brzo, izgubio sam se i pao sa motora. Usput sam sreo Zeca i onda smo zajedno vozili, međutim ostao sam bez goriva dve kontorlne tačke pre lokacije na kojoj smo mogli da napunimo rezervoar. Onda sam morao da sačekam zbog čega su me mnogi vozači prestigli. Na tank pointu sam ponovo napunio gorivo, dao gas i uspeo da preteknem sve one koji su me prešli dok sam čekao. Bilo je jako teško proći uz onu veliku uzbrdicu, motor proklizava. Prvi koji prođe njemu je malo lakše, ali drugi i treći iza njega se ozbiljno muče. Pred sam kraj jurio sam se sa Kevinom Gaselom, ja sam uspeo da prođem, ali je njemu motor upao u potok. Sve u svemu, bila je dobra trka, staza je baš zahtevna i spreman sam za sutra ispirčao nam je vidno iscrpljen Miha Špindler po dolasku na start.

Povezana vest:  RELI, Loeb trijumfovao na takmičenju u Meksiku

Kada je sledeći motor zaurlao uz uzbrdicu penjući se ka cilju niko od prisutnih je očekivao da će to biti Gasel.

– Pao sam, izgubio sam se, ostao sam bez goriva i na kraju još i upao u potok. Morao sam da izvlačim motor iz vode, pa da izbacim svu vodu iz njega kako bih nastavio dalje. Neki dobri ljudi su se ponudili da mi pomognu – priča nam u dahu Kevin Gasel koji uprkos paklu kroz koji je prošao imao osmeh na licu.

Bolju trku dugo nisam vozio.”, “Ovo je neverovatno dobra staza.”, “Mnogo je teško…” – bili su utisci vozača koji su pristizali na cilj. Kakva trka! Još neizvesnije je ko će se sutra popeti na pobedničko postolje i osvojiti ovogodišnji Xross Challenge.

Više informacija na www.xross-team.com.