Razvijanje zdravih navika kod dece, poput pravilne ishrane i redovnih sportskih aktivnosti, i dalje je jedan od najvećih roditeljskih izazova. Srbija se, kao i ostale zemlje, suočava sa porastom prekomerne težine dece, o čemu svedoče rezultati najnovijih istraživanja – u uzrastu od 13 godina, čak 29% dečaka je gojazno, dok taj procenat kod devojčica iznosi 15%.[1]

Kako bi podržala roditelje i obrazovne institucije u uspostavljanju temelja za zdrav razvoj dece i ukazala na važnost pravilne ishrane i bavljenja fizičkom aktivnošću, kompanija Nestlé već 10 godina sprovodi edukativni projekat ZdravoRastimo u osnovnim školama širom Srbije. Za desetogodišnjicu uspešnosti u edukaciji dece o pravilnoj ishrani, Nestlé je kreirao ZdravoKlopajmo kuvar, koji nudi jednostavna rešenja za pravilnu ishranu dece, a nastao je u saradnji sa mamama i tatama influenserima, roditeljima, profesorima i učenicima koji su se odazvali.

Osnovna škola „Đuro Salaj“ u Subotici, koja je uključena u projekat ZdravoRastimo, osmislila je i svoju zbirku recepata „Đurin zdravi kuvar“ u kojoj su nastavnici i učenici kreirali recepte na srpskom i mađarskom jeziku. „Kroz rad sa decom trudim se da svake godine proširujem aktivnosti i edukaciju o zdravoj ishrani. Osim Kuvara, gde su se naši đaci upoznali sa mernim jedinicama kroz razne recepte, učenici nižih razreda su organizovali izradu skulptura od povrća i voća, a viši razredi su aktivno bili uključeni u međuvršnjačku edukaciju“, ističe Melitta Ostojić, nastavnica fizičkog vaspitanja subotičke osnovne škole „Đuro Salaj“.

Povezana vest:  Sjajna boja i meka kosa uz NIVEA Brilliant Blonde kolekciju

Školske 2020/21, kroz projekat ZdravoRastimo prošlo je više od 25.000 učenika iz oko 100 škola širom Srbije, iako je ova godina bila posebno izazovna za realizaciju programa, s obzirom na to da su đaci većinski pohađali školu onlajn. Predavanja o zdravim stilovima života su nastavljena i u vreme trajanja nastave na daljinu, putem Google učionice, kako objašnjava Ivana Glogovac, nastavnica fizičkog i zdravstvenog vaspitanja u OŠ „Đura Jakšić“ iz Beograda. Pridržavajući se epidemioloških mera, nastavnici i učenici ove škole došli su na ideju da sadržaje u vezi sa principima pravilne ishrane i značajem bavljenja fizičkom aktivnošću snime, i u video formatu ih učine dostupnim na sajtu škole.

Povezana vest:  LIDL UVODI ONLINE ISPITIVANJE STAVOVA POTROŠAČA

Projekat je probudio interesovanje i drugih predmetnih nastavnika i odeljenskih starešina u školama, te su kreativan doprinos kroz svoje časove dali i nastavnici domaćinstva, likovne kulture i biologije, a đaci su bili angažovani u pripremi edukativnih postera, osmišljavanju zdravih obroka kod kuće i deljenju recepata sa vršnjacima, i tako su uspeli da nauče mnogo o nutritivnim svojstvima namirnica koje koriste u ishrani.

„Već imamo izvestan broj dece koji je usvojio ove zdrave navike i koji se trudi da se u što većoj meri pridržava osnovnih smernica koje su im date. Smatram da je to dobar početak, kako za učenike tako i za sam projekat ZdravoRastimo, jer imamo već nekoliko edukovanih generacija koje će svoje znanje primenjivati i nadalje“, ističe Sanja Bošković, nastavnica fizičkog vaspitanja u OŠ „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Kruševca.

Povezana vest:  Nova godina donosi bečkim trgovcima 60 miliona evra

Iz ovih primera, može se zaključiti da zdrave navike nije tako teško izgraditi kod dece, ukoliko se izabere pravi pristup koji budi njihovu radoznalost, odgovornost i kreativnost, a put novim sistemskim rešenjima u budućnosti mogle bi otvoriti upravo društveno odgovorne kompanije, po uzoru na Nestlé.

Za dodatne informacije kontaktirajte:

[1] Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, http://www.batut.org.rs/download/novosti/RezultatiIstrazivanjaPonasanjaDeceSkolskogUzrasta.pdf, Rezultati istraživanja ponašanja dece u vezi sa zdravljem dece školskog uzrasta u Republici Srbiji 2018. godine, Beograd;

Svetska zdravstvena organizacija, https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/332091/9789289055000-eng.pdf, Spotlight on adolescent health and well-being, 2017/18.