HOST-SRBStiže ekranizovana verzija romana Stefani Majer „Domaćin“

Publika koja je hrlila da vidi filmski serijal nastao ekranizacijom globalnih bestselera „Sumrak“ sage Stefani Majer, imaće priliku da 27. marta vidi premijeru filma „Domaćin“ prema istoimenom naučno-fantastičnom ljubiću iste autorke, koji je u Srbiji objavio „Evro Đunti“.
Majerova (40) je napisala i objavila „Domaćina“ 2008. godine kada je svet još uvek tresla groznica „Sumrak“-a i u pisanoj i filmskoj verziji, tako da je novo delo nepravedno ostalo u senci vampriskih Romea i Julije.
Dok je „Sumrak“ pocela da piše još kao tinejdžerka imajući u vidu ciljnu grupu srenjoškolaca, „Domaćina“ je koncipirala kao mlada žena i namenila „odraslima“ iako je, ako je suditi po trejlerima i najavama, Holivud za filmsku verziju opet imao u vidu mlađu publiku.
Autorska prava su otkupljena odmah čim se roman pojavio ali se nije žurilo sa snimanjem dok se ne završi distribucija svih pet nastavaka „Sumraka“, a onda je tokom prošle godine procenjeno da projekat treba što pre završiti dok su bioskopske stolice još tople od fanova „Sumraka“.
Producenti su angažovali Endrua Nikola da adaptira roman za filmski scenario i da ga režira. Za glavnu ulogu Melani angažovana je Sirša Ronan (Saoirse), devetnaestogodišnja irska glumica koja se već proslavila kao devojčica sporednim ulogama u „Pokajanje“ (2007) i u „Divnim kostima“ (2009) koje su joj donele nominacije za britansku BAFT-u i Oskara. Njeni partneri su Meks Ajrons i Džejk Ejbel koji imaju potencijal da postanu novi srcelomci.
U međuvremenu, roman „Domaćin“ je pao u zaborav, iako je onda, kada se pojavio, zahvaljujući imenu autorke izbio do prvog mesta bestseler liste „NJujork Tajms“ i ostao na toj poziciji 25 nedelja. Još bolje je prošao kod „Los Anđeles Tajmsa“ gde je držao prvo mesto 36 sedmica. Od anglosaksonskih zemalja najbolje se plasirao u Kanadi gde je 2008. bio među 10 najčitanijih knjiga.
Srpski izdavač sa ekskluzivnim pravima za knjige Majerove „Evro-Đunti“ postigao je pravi bum sa njenom tetralogijom „Sumrak“ sage kada se prvi put pojavila, jer je stigla sa famom internacionalnog hita, a ponovo je bila tražena kada su počeli da pristižu filmovi.
„Evro Đunti“ se potrudio da odmah objavi „Domaćina“ koji se pojavio oktobra 2009. ali je ovoga puta izostala jagma za knjigom. Dok srpski ditributer filma „Milenium“ već duže vremena priprema teren za njegov dolazak stavljajući trejelere na sajt i organizujući konkurs za najuspešniju likovnu predstavu glavnog lika – vanzemaljke Lutalice koja ulazi, kao parazit u telo Melani, potencijalni gledaoci bi trebalo da potraže roman u knjižarama i bibliotekama da mogu da se pripreme za filmsku adaptaciju.
Književnica je došla na sjajnu ideju da, umesto popularnih horor priča o vanzemaljcima koji nakon invazije Zemlje pretvaraju ljude u vampire, zombije i slična čudovišta, odabere da bića iz svemira, koji su sićušni paraziti, implantira u tela ljudi.
Ljudi, „zaraženi“ bićima zvanim Duša, gube svoju ličnost i postaju domaćin za tu drugu vrstu života. Duše tako osvajaju planete na kojima ima života, korisiteći da se ugnjezde u paukove, medvede, biljke, a kada se približi biološki kraj njihovog domaćina sami ili uz pomoć stručnjaka za taj zahvat napuštaju iskorišćenu „ljušturu“ smeštajući se u specijalnu kriogenu kapsulu u kojoj hiberniraju dok im se ne nađe novi domaćin na toj ili nekoj drugoj planeti.
Priča u „Domaćinu“ počinje dolaskom Duše Lutalice na Zemlju sa specijalnim zadatkom da bude usađena u nekog od malobrojnih ljudi koji su još uvek bez parazita, a koga će uhvatiti specijalni Tragači. NJen zadatak će biti da iz memorije svoga domaćina iskopa gde se kriju poslednji slobodni ljudi i da tako ceo ljudski rod pripadne Dušama.
Po već testiranom receptu koji je primenila u „Sumraku“ Majerova u nemoguće okolnosti uvodi ljubavnu priču. Duše su prevazišle emocije i svetovi koje „okupiraju“ su prosperitetni, sve je savršeno, ali – sterilno,dok telo u koje se smestila Lutalica poseduje snažnu volju, ne predaje svoju ličnost i nameće parazitu osećaj ljubavi prema drugom čoveku.
Umesto da Lutalica načini od Melani tek ljušturu u kojoj je živa samo ona, događa se suprotan proces da se Duša „očovečuje“ i sa svojim domaćinom vodi dijalog, sklapa prijateljstvo, preuzima njene emocije a to podrazumeva i ljubav prema istom muškarcu, Melaninom dečku Džaredu.
Da situacija postane još komplikovanija, Lutalica ne samo da postaje član kolonije slobodnih ljudi, spremna da im pomogne u borbi protiv njene vrste, već se zaljubljuje u još jednog muškarca. Tako nastaje ljubavni trougao u kome su Džared i Ijan na jednoj strani a na drugoj su u jednom telu dve žene Melani i Lutalica.
Tako se razvija veoma zanimljiv zaplet koji pruža priliku Majerovoj da piše o prijateljstvu, žrtvovanju, razlici između strasti i duboke ljubavi, slobodi izbora, snazi ljudskih emocija…

Povezana vest:  Novi triler Paula Verhuvena