Izveštaj kompanije Kaspersky pokazao je da se broj DDoS napada u drugom kvartalu 2020. godine povećao tri puta u poređenju sa istim periodom prošle godine. Cifra je skoro ista kao broj DDoS napada u prvom kvartalu 2020. godine. Stručnjaci kompanije Kaspersky veruju da se povećan broj malicioznih aktivnosti može pripisati uticaju COVID-19 pandemije, jer su i sajber kriminalci i njihove mete morali ponovo da razmotre svoje planove za leto.

Pandemija, i posledične mere socijalnog distanciranja, znatno su promenile živote ljudi. Mnogi ljudi se osećaju zabrinutim po pitanju putovanja ili jednostavno nisu u mogućnosti da putuju. Stoga, mnogi provode svoje slobodne dane putujući po svojoj zemlji ili su otkazali svoja planirana putovanja. Ova promena u planovima za odmor imala je neočekivane posledice – uključujući i povećan broj DDoS napada.

Broj napada koje je Kaspersky DDoS Protection rešenje detektovalo i blokiralo u drugom kvartalu 2020. godine je 217% viši nego broj napada u istom periodu 2019. Takođe, broj napada u drugom kvartalu 2020. malo se povećao u poređenju sa prvim kvartalom ove godine.

Povezana vest:  Kompanija HMD Global, dom Nokia telefona, imenovala Rubena Lehmanna na poziciju potpredsednika za područje Evrope

Ovi rezultati suprotni su godišnjim trendovima koje istraživači kompanije Kaspersky uglavnom zapažaju. Broj DDoS napada varira u zavisnosti od sezone. Početkom godine broj DDoS napada je veći, s obzirom da je to ključna sezona za poslovanje, a u kasno proleće i na leto broj napada počinje da opada. Na primer, broj napada u drugom kvartalu 2019. opao je za 39% u poređenju sa brojkama iz prvog kvartala 2019, i u 2018. godini razlika između dva kvartala je iznosila 34%.

Razlika između prvog i drugog kvartala od 2018. do 2020. godine. Prvi kvartal svake godine je uzet kao 100%

Ovaj trend se odražava u broju komandi koje botovi dobijaju sa C&C servera, koje je DDoS Intelligence sistem kompanije Kaspersky presreo i analizirao. Uopšteno govoreći, prosečan broj dnevno registrovanih napada u drugom kvartalu povećao se za skoro 30% u poređenju sa dešavanjima u prvom kvartalu. Takođe, najveći broj napada u jednom danu iznosio je gotovo 300 u drugom kvartalu (registrovano 9. aprila), dok je u prvom kvartalu 2020. rekord iznosio 242 napada.

Povezana vest:  Uticaj snage procesora na kvalitet fotografije

“Ove godine, ljudi nisu bili u mogućnosti da uživaju u normalnoj sezoni odmora usled COVID-19 mera izolacije u mnogim regijama. Ovo je dovelo do toga da se više ljudi nego što je uobičajeno i dalje oslanja na onlajn resurse kako za lične tako i za poslovne aktivnosti, što ovo leto čini periodom velikog opterećenja za onlajn poslovanje i informacione resurse. Kao rezultat toga, svedoci smo do sada neviđene aktivnosti na DDoS tržištu. I za sada, ne postoji razlog za predviđanje opadanja napada,” komentariše Aleksej Kiselev (Alexey Kiselev), menadžer za razvoj poslovanja u DDoS Protection timu kompanije Kaspersky.

Povezana vest:  TELENOROVI KORISNICI PRVI U SRBIJI DOBILI 4G MREŽU

Kako bi pomogla organizacijama da se zaštite od DDoS napada tokom sezone odmora, kompanija Kaspersky predlaže sledeće mere:

  1. Održavajte rad veb resursa tako što ćete angažovati stručnjake koji razumeju kako da odgovore na DDoS napade. Takođe moraju biti spremni da odgovore van radnog vremena, u toku večeri i vikendima
  2. Potvrdite sporazume sa trećim stranama i kontakt informacije – uključujući one sa internet provajderima. Ovo timovima pomaže u brzom pristupanju sporazumima u slučaju napada
  3. Implementiranje profesionalnih rešenja će štititi organizaciju od DDoS napada. Na primer, Kaspersky DDoS Protection rešenje kombinuje opsežnu stručnost kompanije Kaspersky u borbi protiv sajber pretnji i jedinstvene interne strategije.

 

Pročitajte ceo izveštaj na Securelist.