Nekonvencionalan, razigran i emotivno snažan, „Arjačkinje barjačkinje, koga ćete“ izdvojio se među više od 300 pristiglih rukopisa i poneo titulu pobedničkog romana četvrtog ciklusa Konkursa za najbolji neobjavljeni roman Izdavačke kuće Booka koji se realizuje uz podršku OTP banke Srbija. Ovaj „kaleidoskopski“ rukopis Hristine Radović Andrić vodi čitaoca kroz život žene koja traži sopstveni glas u svetu prepunom tuđih priča.
Podsećamo, reč je o konkursu koji je usmeren na neafirmisane autore, te se rukopisi dostavljaju potpuno anonimno čime se postiže maksimalna objektivnost pri žiriranju i jedini je konkurs tog tipa u Srbiji. Ovogodišnjoj pobednici Hristini Radović Andrić koja se istakla u snažnoj konkurenciji pripala je novčana nagrada u iznosu od 250.000 dinara. Takođe, roman „Arjačkinje barjačkinje, koga ćete“ biće objavljen u tiražu od 3.000 primeraka uz distribuciju i intenzivnu promociju autorke i pobedničkog dela na regionalnom nivou.
Povodom proglašenja četvrtog pobednika Konkursa Ivan Bevc, urednik Izdavačke kuće Booka, izjavio je: „Naš, četvrti po redu Konkurs za najbolji neobjavljeni roman, realizovan uz podršku OTP banke, i ove je godine potvrdio da je neophodan domaćoj književnoj sceni pošto je broj prijavljenih još jednom premašio tri stotine. Tematski i žanrovski rukopisi su bili veoma raznovrsni, ali ovog puta se pojavilo i dosta romana sa savremenom tematikom što govori o tome da se i na taj način konkurs profilisao u pravcu u kome i sama izdavačka kuća Booka deluje. Iz najužeg izbora u kome su sva dela bila zrela za objavljivanje, izdvojio se rukopis pod nazivom “Arjačkinje barjačkinje, koga ćete” autorke Hristine Radović Andrić. U pitanju je raskošan i nekonvencionalan roman o ženi na raskrsnici života, rešenoj da napravi veliki, finalni iskorak ka sebi. Nakon pobednice prvog konkursa Mirjane Drljević ponovo je prvo mesto osvojila autorka zrelog i izgrađenog rukopisa pa ne sumnjamo da će i ovaj roman naći put do široke publike”.
Milica Babić, vodeći konsultant za komunikacije, CSR i održivost u OTP banci Srbija, poručila je da je ova banka ponosna što kroz Konkurs pruža priliku novim autorima da se afirmišu i da njihovi rukopisi dobiju zasluženu pažnju.
„Biti pobednik Konkursa koji je u samo nekoliko godina prerastao u pravi inkubator novih književnih glasova, zaista je izuzetan uspeh. Posebno kad se ima u vidu da je tokom prva dva ciklusa pristiglo više od 1.000 rukopisa, a da i danas interesovanje ostaje jednako snažno. Zato čestitam Hristini Radović Andrić na pobedi i verujem da će, poput dela naših prethodnih laureata, njen roman pronaći put do široke publike. Zahvalni smo našim partnerima iz Izdavačke kuće Booka na divnoj saradnji koja traje godinama. Možda zvuči neobično što jedna finansijska institucija pruža svoj doprinos u oblasti kulture i književnosti, ali za nas u OTP banci ulaganje u kulturu, a samim tim i književnost, jedno je od najvažnijih i najlepših ulaganja. Verujemo da to donosi dugoročnu vrednost za čitavo društvo, a upravo se kroz ovakav konkurs to jasno vidi: nova imena dobijaju priliku, a književna scena dobija sveže glasove koji joj nedostaju.“
O autoru pobedničkog dela
Hristina Radović Andrić rođena je 1970. godine u Beogradu, a svoj život opisuje kao uzbudljiv i emotivno raskošan, pun uspona i padova. Veći deo svog radnog veka provela je kao višestruko nagrađivana grafička dizajnerka, a o njenoj svestranosti i talentu govori i činjenica da se oprobala i u modnim vodama, uređenju enterijera, crtanju, slikanju i digitalnim kolažima. Objavila je zbirku ilustrovanih priča „Kanu sa tankim slovima ide brže“, a rukopis „Arjačkinje barjačkinje, koga ćete“ je njen debitantski roman.
Inkubator novih književnih glasova
Prva tri ciklusa Konkursa iznedrila su autore koji su već ostavili trag: Mirjana Drljević sa romanom „Niko nije zaboravljen i ničega se ne sećamo“, Mladen Milinov sa delom „Šutnja“ i Savo Bojović sa romanom „Kako ste čuli za mene“. Njihovi rukopisi ušli su u izbor za NIN-ovu nagradu, osvojili regionalna priznanja, a delo Mirjane Drljević doživelo je i pozorišnu adaptaciju u Ateljeu 212. U kombinaciji sa stalno visokim, trocifrenim brojem prijava, ovi rezultati potvrđuju da Konkurs postaje jedan od ključnih izvora novih književnih glasova.
