U poslovnom svetu današnjice rad od kuće postaje sve češća praksa. Ovakva situacija je podstaknuta globalnom pandemijom virusa korona, iako rad na daljinu nije bio nepoznanica većini poslovanja ni ranije. Omogućen naglim tehnološkim napretkom, rad od kuće je veoma isplativ vid angažovanja zaposlenih za mnoge kompanije. S druge strane, ovakav način organizacije poslovanja zahteva brojna prilagođavanja kako od strane poslodavaca, tako i od strane zaposlenih. Kada govorimo o načinima na koje zaposleni mogu doprineti radu od kuće, pre svega govorimo o organizaciji prostora za rad i opremljenost istog. U tekstu koji sledi ćemo se stoga baviti upravo pitanjem upotrebe slobodnog životnog prostora u svrhu obrazovanja kancelarije koja će svojom opremljenošću i finkcionalnošću na najbolji mogući način doprineti radnim procesima.

Izolovan radni prostor

Kada birate prostor koji ćete odvojiti za obrazovanje kućne kancelarije, idealno bi bilo da ovo bude relativno izolovana prostorija ili kutak kroz koji vaši ukućani nemaju potrebu da prolaze u toku svojih dnevnih aktivnosti. Ukoliko se pobrinete da prostorija u kojoj radite bude odvojena od dinamike svakodnevnog života u vašem domu, bićete korak bliže uspešnom radu od kuće i dobrim rezultatima. Uglavnom su uslovi koji ne omogućavaju dovoljan fokus zaposlenima jedna od najčešćih i najznačajnijih manjakvosti rada od kuće. Ukoliko ne raspolažete slobodnim prostorom koji odgovara ovom opisu, razmislite o prostoru vaše spavaće sobe, koji biste mogli delimično da adaptirate i prilagodite svojim poslovnim aktivnostima u toku radnog vremena.

Povezana vest:  II Balkanski Kulinarski Kup u Beogradu od 11-13. aprila

Opremljenost kućne kancelarije

Ne bi li služila svojoj svrsi na najbolji mogući način, vaša kućna kancelarija bi trebalo da sadrži svu neophodnu opremu za rad i podržava njenu neometanu upotrebu. Ovo znači da bi trebalo razmišljati i u smeru skladištenja potrošnog kancelarijskog materijala kao što su toneri za štampače, ali i rasporeda sredstava za rad poput računara i računarske periferije na radnoj površini.

Image by Karolina / Kaboompics for rawpixel.com

Kako postići funkcionalnost radnog prostora?

Činjenica je da većina zaposlenih koji rade iz okvira svojih domova ne raspolažu velikim radnim prostorom, ali je dobra vest da kućna kancelarija zaista ne mora biti prostrana da bi bila finkcionalna. Funkcionalnost radnog prostora je u čvrstoj vezi sa pomenutom opremljenošću i usklađenošću radne površine i prostora za skladištenje sa potrebama poslovanja u pogledu potrošnog kancelarijskog materijala, kao i računarske opreme, odnosno posebnih aparata koje zaposleni eventualno koriste u toku rada. S druge strane, funkcionalnost se odnosi i na raspored nameštaja i usklađenost komada nameštaja koja ide u prilog neometanom kretanju kroz prostor, odnosno neometanom toku rada. Vrlo je važno da nameštaj u kancelariji takođe podržava i pravilno držanje tela, a istovremeno da ne podrazumeva onu vrstu udobnosti koja dovodi u pitanje budnost i produktivnost.

Povezana vest:  Kako što lakše (i brže) dočekati februarsku platu

Uređenje kućne kancelarije

Ukoliko je vaša kućna kancelarija zapravo kutak u okviru prostora koji ima drugu namenu mimo vašeg radnog vremena, sasvim je očekivano da ne možete da je uredite isključivo u duhu motivacije za rad. S druge strane, uvek možete implementirati određene boje i dekorativne elemente koji doprinose produktivnosti, odnosno pokušati da izbegnete određene ukrase koji bi mogli da predstavljaju distrakciju. Saksijske biljke su uvek dobra ideja za radni prostor, jer višestruko doprinose produktivnosti. Pored zelene boje, koja smiruje, biljke su tu i kao dodatni izvor kiseonika i na taj način one pomažu pri koncentraciji i mentalnim procesima uopšte. S druge strane, razmotrite implementaciju određenih boja u prostor koje će na valjan način doprineti vašoj efikasnosti, kao što je narandžasta boja, koja asocira na kvalitet ili plava boja, koja umiruje i budi osećaj sigurnosti.

Povezana vest:  Mastercard Index ženskog preduzetništva potvrdio - pandemija nesrazmerno jače utiče na žensko preduzetništvo

Ukoliko je pred vama angažman koji podrazumeva rad od kuće, dobro razmislite o životnom prostoru kojim raspolažete i načinima na koje se on može prilagoditi potrebama vašeg radnog mesta. Imajući na umu sve neophodne elemente radnog prostora i način na koji ćete ih uklopiti zarad najboljih rezultata, zasigurno ćete iskusiti najbolje odlike rada na daljinu i otvoriti sebi vrata ka velikim poslovnim uspesima.

Tekst: Ljiljana Bugarin

Foto: George Milton