Mladi u Srbiji žele da budu shvaćeni ozbiljno

visa-logoMladi u Srbiji žele da budu predstavljeni kao inteligentni pojedinci i potrebno im je da domaći mediji obuhvate više tema koje su za njih značajne. O ovim temama je, pored ostalih, bilo diskutovano na drugoj konferenciji Visa mladi lideri, a one su takođe bile obuhvaćene u istraživanju koje je kompanija Visa sprovela u četiri grada u Srbiji, na uzorku od 400 ispitanika, uzrasta od 18 do 27 godina. 
Slika o mladima predstavlja veliki značaj za njih same – mladi u Srbiji žele da budu shvaćeni ozbiljno
Na pitanje kako su mladi danas viđeni u domaćim medijima, ispitanici su odgovorili da su predstavljeni kroz dva stereotipa: kao mladi koji vole da se zabavljaju i izlaze (28 odsto) ili kao netolerantni huligani (13 odsto). Dvadeset i pet odsto ispitanika odgovorilo je da su mladi u Srbiji u medijima predstavljeni kao talentovani sportisti ili buduće sportske zvezde, odnosno kao savršeni primeri mladosti i lepote. Samo 11 odsto ispitanika misli da su mladi u domaćim medijima predstavljeni kao napredni i sposobni. Umesto navedenih primera, mladi bi želeli da budu viđeni kao budući lideri koji su uspešni u poslu, ili kao ambiciozni, vredni i kreativni pojedinci koji planiraju da ostanu u Srbiji i tu izgrade budućnost.  
Učesnici konferencije Visa mladi lideri izrazili su nezadovoljstvo načinom na koji tradicionalni mediji u Srbiji zastupaju teme koje su za mlade značajne. Samo sedam odsto ispitanika koji su učestovali u istraživanju kompanije Visa veruje da mediji u Srbiji u potpunosti razumeju potrebe i interese mladih, 73 odsto misli da su teme koje bi bile od važnosti za mlade slabo pokrivene u medijima, dok 20 odsto veruje da mediji razumeju interese mladih, ali da i dalje ne nude odgovarajući sadržaj. 
-Mladi ljudi u Srbiji su budući lideri ove zemlje, naša snaga i potencijal, i oni imaju viziju o njenoj budućnosti. Stoga je veoma važno da se njihova pitanja shvate ozbiljno i da se njihove potrebe i mišljenja javno čuju. Mladi u Srbiji žele da budu predstavljeni van uobičajenih stereotipa i imaju potrebu da im mediji ponude više značajnijeg sadržaja. Kako bi bili bliži mlađoj generaciji, tradicionalni mediji moraju da obezbede konkretniji sadržaj, da čuju potrebe i želje mladih i da budu spremni da im se prilagode. Bila sam u prilici da na konferenciji Visa mladi lideri, upoznam veoma sposobne i talentovane mlade pojedince i sigurna sam da će upravo oni jednog dana predstavljati važne osobe u ovoj zemlj – izjavila je Tijana Todorović, novinarka i učesnica projekta Visa mladi lideri. 
Mladi ljudi u Srbiji su medijski osvešćeni i tehnološki pismeni
Prema studiji koju je uradila kompanija Visa, mladi u Srbiji aktivno planiraju svoju budućnost i imaju potrebu da budu informisani o finansijskim i drugim pitanjima. Na pitanje koje su to teme koje bi oni voleli da vide u medijima, većina ispitanika je izrazila želju da pročita članke na temu kako pronaći posao, kako rukovoditi novcem, da dobije savet o napredovanju u karijeri, ili da pronađe izvore stipendija za dalje školovanje. Pored ovog, većina učesnika bi volela da u medijima može da pronađe informacije o novim svetskim trendovima i tehnologijama, o mogućim jeftinijim putovanjima, kao i kulturnim događajima u inostranstvu. 
Vladimir Đorđević, Country Manager kompanije Visa Inc. za Srbiju, prokomentarisao je važnost uključivanja budućih lidera Srbije u sve segmente društva: – Kompanija Visa se trudi da razume šta je to što je od presudnog značaja i što je najbitnije mladim ljudima u Srbiji, kao i da omogući da se njihov glas čuje u široj javnosti. Razumevanjem, shvatanjem i komunikacijom stavova nove i medijski veoma pismene generacije, mi pomažemo mladim ljudima da preuzmu kontrolu nad svojom budućnošću i da, istovremeno, doprinesu širenju budućih perspektiva našeg celokupnog društva. 
Većina mladih radije koristi internet u odnosu na druge medije 
Prema istraživanju, 60 odsto ispitanika koristi internet u cilju informisanja o trenutnim događanjima i finansijskim pitanjima, ali i da bi komunicirali sa prijateljima. Petnaest odsto ipak radije koristi tradicionalne medije, dok 25 odsto koristi i jedne i druge.
Učesnik foruma Visa mladi lideri izjavio je: -Na internetu sam ja taj koji bira koji sadržaj želim da pročitam ili pogledam baš u tom trenutku. Ne pratim samo ono što TV stanice ili novine žele da mi saopšte. Putem interneta takođe mogu da pronađem više korisnih informacija brzo i lako i da bolje procenim šta je to što mi je nametnuto kao sadržaj, a šta je zaista nezavisni komentar u Srbiji danas.
Istraživanje kompanije Visa pokazalo je koliki je danas uticaj interneta na mlade u Srbiji. Više od 55 odsto ispitanika koristi internet svaki dan (u Srbiji postoji ukupno 35.3 odsto internet korisnika), 11 odsto kaže da ga koriste povremeno, a samo tri odsto je reklo da uopšte ne koristi internet. Prema istraživanju kompanije Visa, 46 odsto ispitanika u velikoj meri koristi društvene mreže (Facebook, Myspace, Twitter), prevashodno da bi ostali u kontaktu sa prijateljima. Samo 15 odsto izjavilo je da ne koriste društvene medije uopšte, a 39 odsto ih koristi s vremena na vreme. 

Povezana vest:  Humanitarni Svetosavski bal