Nova Opel MOKKA X je možda malih dimenzija (duga samo 4,28 metara), ali je ovaj SUV iz B segmenta definitivno velik kada je popularnost u pitanju. Prethodnik najnovijeg hita proizvođača iz Riselshajma, prva generacija Mokke, već je zabeležila više od 600.000 porudžbina od lansiranja na tržište, 2012. godine. Stilski izražajna pojava, živahni motori uz avanturistički duh, ponuda u domenu digitalne povezanosti bez premca i niz vrhunskih tehnologija, učinili su da Mokka postane jedno od najpopularnijih vozila u svom segmentu u Evropi. Opel je očigledno odlučio da održi svoje jake pozicije koje je utvrdila Mokka, razvojem nove Opel MOKKE X, u isto vreme učinivši značajna unapređenja koja su ovaj bestseler učinila još poželjnijim.

Dizajn: Smeo, avanturistički, rafiniran

Novi dizajn spoljašnjosti Opel MOKKE X demonstrira neustrašiv stav. Novi izgled prednjeg dela je u skladu sa novim Opelovim dizajnerskim jezikom, uključujući horizontalnu masku hladnjaka u obliku krila i dominantan, oštar potpis u vidu dvostrukog krila LED dnevnih svetala. „Anfas“ je takođe dobio preciznije i elegantnije oblikovane površine. Vizuelno, ovo rešenje pruža širu, snažniju i mišićaviju pojavu. Ono se nastavlja i pozadi, sa još jednim potpisom u vidu dvostrukog krila sa opcionim LED zadnjim svetlima. Bokovi su zadržali skulpturalne i elegantne forme i sportsku notu sa mišićavim i atletskim donjim linijama karoserije i naglašenim, tipičnim Opelovim „sečivom“ koje se pruža nagore prema zadnjem delu. Nove, jarke boje poput „Amber Orange“ narandžaste ili „Absolute Red“ crvene, uz opcioni OPC Line Sport Pack paket sa oblikovanim prednjim i zadnjim rubovima odbojnika i bočnim pragovima, dodatno naglašava sportsku i ekskluzivnu pojavu.

Kada je reč o unutrašnjosti, ambijent Opel MOKKE X je u potpunosti redefinisan. Nova instrument tabla je organizovana oko više horizontalno orijentisanih elemenata. Izgleda u isto vreme jednostavnije i čistije, ali i oštrije i preciznije u završnoj obradi. Centralni greben je iznova razvijen, sa ekranima osetljivim na dodir od 7 i 8 inča, nove generacije info-zabavnih sistema. Enterijer impresionira rafiniranom elegancijom i čistijim dizajnom bez suvišnih dugmića – mnoge funkcije su sada dostupne preko kapacitivnih ekrana osetljivih na dodir. Pored toga, centralni informacioni displej dolazi sa unapređenom čitljivošću zahvaljujući novim 3,5-inčnim jednobojnim i 4,2-inčnim kolor ekranima sa belom LCD iluminacijom.

Povezana vest:  Verder ostvario prvu pobedu u prvenstvu

4×4: Adaptivni pogon na sve točkove sa novim šestostepenim automatikom

Ovaj SUV B segmenta opciono dolazi sa inteligentnim, adaptivnim pogonskim sistemom na sve točkove, koji je doprineo tome da njegov prethodnik osvoji dve titule za „Automobil godine sa pogonom na sve točkove“ (All-wheel Drive car of the Year Awards) u Nemačkoj. Reč je o rešenju sa elektronskim sistemom kvačila sa više lamela, koje tečno distribuira snagu između prednje i zadnje osovine od 100:0 do 50:50 odnosa, dok u svakodnevnoj upotrebi funkcioniše kao kod ekonomičnog automobila sa pogonom na prednje točkove. Integralni pogon se aktivira kada je Opel MOKKA X u stanju mirovanja, da bi se izbeglo proklizavanje točkova pri startovanju. Takođe, angažuje se nenametljivo u deliću sekunde čim vozač pritisne pedalu kvačila (sistem „aktiviranja na zahtev“). Čim se automobil pokrene, sva snaga se prenosi na prednje točkove a pogon na sve točkove se angažuje kada situacija na putu to zahteva u cilju poboljšanja prijanjanja, posebno pri vožnji na klizavim i vlažnim podlogama. Na vlažnim i kišnim putevima, povremena redistribucija pogonske sile je takođe dostupna. U zavisnosti od statusa vozila i uslova na putu, obrtni moment može da se prenese na zadnju osovinu, čak i u vrlo kratkim intervalima, kao na primer prilikom naletanja na udarnu rupu ili zaleđenu baru, kada dodatni obrtni moment na zadnjim točkovima obezbeđuje maksimalnu trakciju i stabilnost, što doprinosi osećaju bezbednosti a samim tim i uživanju u vožnji.

Pogon na sve točkove je dostupan u kombinaciji sa poznatim 1,4-litarskim benzinskim motorom sa 103 kW/140 ks (NEDC ciklus potrošnje goriva: grad 8,3-8,2¹ l/100 km, otvoren put 5,6-5,5¹ l/100 km, kombinovano 6,5-6,4¹ l/100 km; 152-149¹ g/km CO2) i priznatim 1.6 CDTI „bešumnim dizelom“ sa 100 kW/136 ks (NEDC ciklus potrošnje goriva: grad 5,3-5,0¹ l/100 km, otvoren put 4,4-4,2¹ l/100 km, kombinovano 4,7-4,5¹ l/100 km; 124-119¹ g/km CO2). U oba slučaja, pogon je uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom.

Povezana vest:  Sedam svetskih premijera na IAA sajmu: Od Opel Insignia OPC do Monza koncepta

S druge strane, Opel misli i na one kupce koji očekuju pogon na sve točkove u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem, sjedinjujući inteligentni pogonski sistem sa novom generacijom, perjanicom, 1.4-litarskim ECOTEC® Direct Injection Turbo motorom sa 112 kW/152 ks (NEDC ciklus potrošnje goriva: grad 7,9-7,8¹ l/100 km, otvoren put 5,7-5,6¹ l/100 km, kombinovano 6,5-6,4¹ l/100 km; 150-148¹ g/km CO2), koji je debitovao u novoj Opel Astri.

Bezbednost: AFL LED prednji farovi i remek-delo tehnologije – Opel Eye prednja kamera

Tokom razvoja Opel MOKKE X, Opelovi inženjeri su još jednom ispratili strategiju kompanije koja podrazumeva pružanje inovativne tehnologije dostupnom širokoj grupi kupaca, i to uvođenjem sistema adaptivnih prednjih farova (AFL) u potpunoj LED tehnologiji. Novi AFL LED sistem automatski prilagođava funkciju prednjih svetala u odnosu na situaciju, tako da je u svakom momentu osigurano najbolje moguće osvetljenje bez da se zaslepljuju ostali učesnici u saobraćaju. Sistem poseduje devet različitih funkcija poput „gradskog svetla“, „vangradskog svetla“ ili „turističkog“ režima. Ovaj kompletni LED sistem zamenjuje prethodni BiXenon AFL+. S jedne strane, LED tehnologija obezbeđuje kvalitet svetla koji osigurava „pravu“ obojenost predmeta, što doprinosi vizuelnom komforu, a s druge strane nema mehaničkog pomeranja unutar kućišta farova tako da je ovaj sistem brži i precizniji u reakciji, a ujedno i pouzdaniji tokom vremena. Pored toga, novi farovi troše manje energije i samim tim su ekonomičniji.

Dodatno, remek-delo tehnologije, Opel Eye prednja kamera sa poboljšanom rezolucijom i većom moći procesuiranja slike, ima pozitivan uticaj na sve funkcije koje podržava, uključujući asistenciju dugih svetala (High Beam Assist) AFL LED sistema. Zahvaljujući unapređenoj kameri i opcionoj navigacionoj podršci koja prikazuje aktuelne saobraćajne znake na instrument tabli, poboljšana asistencija prepoznavanja saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assistant) Opel MOKKE X ima dodatno unapređenu stopu detekcije. Indikacija održavanja rastojanja (Following Distance Indication (FDI)) koristi prednju kameru koja detektuje kretanje vozila ispred, a upozorenje od čeonog sudara (Forward Collision Alert) je sada unapređeno sa reflektivnim LED Alert displejem. Kada se distanca između  MOKKE X i automobila ispred prebrzo smanjuje, crveno LED upozorenje se reflektuje u vetrobranu. Pored toga, zvučni signal upozorava vozača da je kočenje neophodno. Sistem upozorenja od neželjenog izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning) se automatski aktivira pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača u slučaju da vozilo neželjeno izlazi iz vozne trake putem svetlosne ikonice na instrument panelu i zvučnog signala.

Povezana vest:  Na Adi Huji održan skup ljubitelja Opel automobila

Konektivnost i komfor: Od najnovije IntelliLink generacije do ergonomskih sedišta

Baš kao i nova Opel Astra i Opel MOKKA X će biti dostupna sa Opel OnStar servisom od samog lansiranja (u zavisnosti od tržišta). Pored toga, dve verzije nove generacije IntelliLink info-zabavnog sistema će proslaviti svoju SUV premijeru. IntelliLink će uvesti svet pametnih mobilnih telefona u MOKKU X putem Apple CarPlay i Android Auto telefonskih projekcija (tamo gde je dostupno).

Sem što je jedan od najbolje digitalno povezanih automobila u segmentu, nova Opel MOKKA X je takođe jedna od najkomfornijih. Kao kod većine Opelovih modela, AGR (Aktion Gesunder Rücken – Kampanja za zdravija leđa, koju vode nezavisni eksperti u tom domenu) testirana i sertifikovana ergonomska sedišta, jedinstvena u segmentu, učiniće duga putovanja na autoputu čistim zadovoljstvom, baš kao i ekskurzije po zahtevnom terenu. Ovaj svestrani automobil za sve terene takođe dobija još jednu komponentu koja unapređuje komfor: otvaranje i startovanje automobila bez ključa. Vozač ne mora aktivno da pritisne dugme da bi otključao ili zaključao svoje vozilo. Dovoljno je da drži ključ u svom džepu ili tašni i jednostavno pritisne malo dugme na bilo kojoj ručki vrata da bi aktivirao ili deaktivirao pristup kabinskom prostoru ili prtljažniku. Interfejs startovanja/paljenja vozila je takođe bez ključa.

Sa svojim dokazanim terenskim sposobnostima, kompletiranim pogonskim portfoliom, izvanrednom ponudom kada je reč o digitalnoj povezanosti, izuzetnim osobinama koje se tiču komfora, kao i novim, svežim i smelim dizajnom, nova Opel MOKKA X je savršeno pozicionirana da nastavi nesumnjivi uspeh odlazećeg modela, u isto vreme privlačeći još veći broj kupaca za Opel.