Sa lica mesta, Dakar reli

 

gabor_prvi_danPočev sa startne rampe iz Buenos Airesa pa još više od 70 kilometara auto putem sa leve i desne strane su jedni drugima na glavi, sa punom pažnjom pratila je verna publika šareni cirkus 31. Dakara. Na pojedinim delovima puta bilo je i čitavih porodica koje su prvog dana Nove godine izašle su pored puta na celopopodnevnu feštu, sa sve stolicama na rasklapanje i naravno raspaljenim roštiljom. Oni koji nisu imali stolicu, sedeli su po automobilima, ili tovarnim delovima kaminoeta, koji su vrlo često prevozno sredstvo u zemlji Gaučosa.

Povezana vest:  MOTO GP, Valentino Rosi pobedio u Argentini

Motociklosti su imali čast da startuju prvi i to od najvećeg startnog broja ka vodećima Sirulu Desperu i Marku Komi. Na trenutke je saobraćaj u potpunosti bio blokiran od strane znatiželjnika u nameri da dodirnu svoje idole i naravno da se fotografišu. Kako je organizator prvog dana svim učesnicma dao vrlo komotan vremsnki rok da stignu do cilja u Kolonu, tako su i oni bez mnogo nervoze rado mahali i pristajali na prisnost sa lokalnim stanovništvom. Istini za volju tako razdraganom narodu sa ogromnim osmesima na licu slabo ko je moago da odoli.

Na dva kilometra od Kolona, gde je bio kamp prvog dana, ljudski špalir. Na raskrsnici takmičari su išli levo na zasluženi odmor, a prateće ekipe desno ka centru grada, koji je sav bio u znaku Dakara. Slobodno mesto u hotelu na trenutke je vredelo 100 dolara, ali uz malo umešnosti, mogao se naći i motel za 100 pezosa po osobi. O razlici u smeštaju izlišno je pričati, ali ovo je tek početak. Na cirkusu zvani Dakar svi žele da zarade počev od organizatora, preko svih gradova, gradića i ljudskih naseobina u toku 14 dana koliko traje najveće planetarno ludilo.

Povezana vest:  FORMULA 1, Raikonena Formula 1 ne zanima: Nastavljam u reliju

U ranim jutarnjim satima, cirkus napušta prvu stanicu i kreće dalje, na prvi brzinski ispit. Na relaciji Kolon – Kordoba valja prevaliti 652 kilometra. Od toga brzinski ispit iznosi 219 kilometara za motocikliste i 251 za automobiliste i kamiondžije. Na etape otpada ostatak u dva navrata, prvi od strata do brzinca od 349 kilometara i drugi posle brzinskog ispita do kampa od 84 kilometra. Sunce izlazi u 5:45 časova, a zalazi u 20:25. Prvi motociklista startuje u 4:25, da bi na startu brzinskog ispita počeo borbu protiv štoperice tačno u 9:00. Automobilisti startuje nešto kasnije u 6:33 i na startu brzinca prvi je u 11:08.