sebastian_loebRELI

 

Sebastijan Loeb trijumfom u Francuskoj obezbedio sedum titulu

 

Sumnja teško da može i dalje postojati-Sebastijan Loeb je sigurno najbolji reli vozač svih vremena. Svaka čast Fincima koji su dali mnogo sjajnih vozača u Svetskom reli šampionatu kroz njegovu istoriju, ali jedan je Supe Seb. Loeb je potvrdio sedmu uzastopnu titulu na domaćem bunjištu 60. pobedom u karijeri, u rodnom Hagenau, gde je vožena poslednja etapa francuskog relija.

Poslednjeg dana u Francuskoj vožene su tri etape, jer je Biče 2 otkazana zbog straha za sigurnost velikog broja gledalaca. To nimalo nije smetalo novom-starom šamionu da bukvalno odradi posao kako bi ostao na vodećoj poziciji. U kakvom stilu je Super Seb vozio tokom tri dana najbolje govori podatak da je na poslednjoj etapi Hugenau 2 imao osmo vreme, ali ni to nije ugrozilo njegov trijumf kod kuće ispraćen ovacijama domaćih navijača.

Povezana vest:  Borković: Završio bih na podijumu da nije bilo kazne

– Ovo je fantastično. Impresivan reli. Bilo je veoma teško, a nisam očekivao da ovoliko ljudi bude prisutno – iznenađen je Loeb. – Najbolji mogući rezultat za mene bio je da titulu osvojim u Francuskoj.

Osim vozačkog lovora, Sitroen je ponovo osvojio i ekipnu titulu. Ovom rezultatu ogroman doprinos dao je i Loebov klupski kolega Dani Sordo osvajanjem drugog mesta. Špancu je za petama bio Peter Solberg u privatnom Sitroenu C4, ali je uspeo da bude nabrži na prvo etapi u nedelju Hugenau 1. Kako bi osigurao drugu poziciju Sordo je morao da bude najbrži na etapi Biče 1. I uspeo je u tome, ali se nije previše osvrnuo na taj uspeh odajući priznanje klupskom kolegi.

– Zaista sam srećan zbog Sebastijana, ali i zbog Sitroena. Imali smo odličnu podršku velikog broja gledalaca, pa je i za njih ovo sjajan rezultat – nije zaboravi ni navijače Španac.

Povezana vest:  Borković: Najzad se sjajno osećam u automobilu

Peter Solberg morao se zadovoljiti trećim mestom, ali je rezultat za Norvežanina odličan jer se takmiči u privatnom Sitroenu. Ford je ponovo bio u podređenom položaju, pa Jari-Mati Latvala i Miko Hirvonen nisu mogli više od četvrtog mesta, dok je malo razočarenje priredio pobednik u Japanu Sebastijan Ožije osvajanjem tek šestog mesta.

Preostale pozicije koje donose bodove, od sedmog do 10. mesta, osvojili Federiko Viljagra, Metju Vilson, Hening Solberg i Patrik Sandel.

Francuska, konačan plasman: 1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen C4) 3:05:49,3, 2. Dani Sordo (Španija, Sitroen C4) + 35,7, 3. Peter Solberg (Norveška, Sitroen C4) + 1:16,8, 4. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Fokus) + 1:29,3, 5. Miko Hirvonen (Finska, Ford Fokus) + 3:43,8, 6. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen C4) + 11:55,9, 7. Federiko Viljagra (Argentina, Ford Fokus) + 14:15,4, 8. Metju Vilson (Velika Britanija, Ford Fokus) + 14:26,9, 9. Hening Solberg (Norveška, Ford Fokus) + 16:48,9, 10. Patrik Sandel (Švedska, Škoda Fabia) + 17:12,3…

Povezana vest:  Dušan Silni pokorio i Austriju - veličanstvena pobeda na Salcburgringu, orilo se “Bože pravde”

M. Trkulja

 

PLASMAN VOZAČA

 

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      226

2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     166

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            144

4. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          133

5. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     125

6. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   104

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  60

8. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          36

9. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  33

10. Kimi Raikonen (Finska, Sitroen junior tim)          21

 

EKIPNI PLASMAN

 

1. Sitroen Total tim     388

2. BP Ford Abu Dabi tim       277

3. Sitroen junior tim    193

4. Stobart M-Sport Ford tim   140

5. Mančiz Ford tim     54