KingsSpeech

Britanska vlada poziva na podršku razvoju domaćeg filma

 

Britanska vlada je apelovala na medijske stanice i publiku da podrže domaću filmsku industriju i promovišu je kao kulturni brend koji bi bio pandan Holivudu i francuskoj filmskoj industriji, kako bi trenutno „zlatno“ doba uspeha na blagajnama bilo nastavljeno. Britanski zvaničnici iskazali su uverenje da domaći film prolazi svoj zlatni period jer su filmovi „Milioner iz blata“ i „Kraljev govor“ imali veliki uspeh i gledanost ne samo u zemlji već i inostranstvu i da bi taj trend mogao i da se nastavi, prenosi Rojters.

Povezana vest:  „Alvin i veverice 3: urnebesni brodolom“ premijerno prikazan 11. decembra u Sava Centru

Vlada je, na nedavno održanom skupu, pozvala emitere da pomognu stvaranje i prikazivanje britanskog filma; obratila se i za finansijsku podršku širokom opusu filmova od dokumentaraca do blokbastera; ali i apelovala na održavanje profita u filmskoj industriji kako bi se podstakao dalji razvoj i uspeh. Britanski premijer Dejvid Kameron izazvao je kontrovezu prošle nedelje kada je izjavio da bi filmska industrija trebalo više da se usmeri ka uspehu na blagajnama, nego na priznanje kritike.

Povezana vest:  Film "Motel Nana" na Sinema sitiju

Filmski umetnici na ovakve opaske odgovaraju stavom da ne žele da imitiraju holivudske hitove u jurnjavi za finansijskim uspehom.

Filmska industrija u Britaniji prema procenama ostvaruje godišnji profit od skoro 6,5 milijardi evra, ali uglavnom zahvaljujući blokbasterima kao što je „Hari Poter“, čija zarada ide holivudskim studijima. Britanski film je u tome imao udeo od svega 5,5 procenata u periodu između 2001. i 2010. godine.

Povezana vest:  Održana panel diskusija „Skupljači perja- međaš srpskog (jugoslovenskog) filma.“

Nacionalna lutrija i slične institucije često pozajmljuju novac za proizvodnju filma koji se posle od zarade vraća. Promocija britanskog filma zamišljena je kao niz aktivnosti od pokretanja „Britanske filmske nedelje“ u raznim gradovima na ostrvu gde bi se prikazivali novi i stari domaći filmovi, ali i edukacija u školama o nacionalnom filmskom nasleđu.

Najveći britanska medijska kompanija BBC uložila je 14,5 miliona evra, što je britanska vlada pozdravila u nadi da će biti uzor i drugima.