gansi_pariz_1Gans end rouzis dva ipo sata u beogradskoj areni

 

Američki hard rok bend „Gans en rouzis“ (Guns N’Roses) svirao je u noći između četvrtka i petka dva i po sata u Beogradskoj areni, priredivši koncert koji je prvo ličio na raspad sistema, sa lošim zvukom i lošim pevanjem, da bi se potom pretvorio u trijumfalni rok spektakl, dostojan reputacije ove grupe.

„Gansi“, ozloglašeni po kašnjenjima na koncerte, izašli su na binu u 23.30, nakon svirki predgrupa „Najtšift“ (Night Shift) i „Danko Džouns“ (Danko Jones), i uz prštanje pirotehnike zasvirali „Chinese Democracy“, naslovnu pesmu sa istoimenog povratničkog albuma (2008).

Uvodni taktovi ovog singla dočekalo je klicanje oko 15.000 posetilaca među kojima je pođednako bilo onih koji su slušali „Ganse“ u vreme njihove najveće slave (1987-1993), i onih koji su se tada tek rodili, a sa još većim oduševljenjem primljen je stari hit „Welcome To The Jungle“ (1987).

Međutim, pevač Eksl Rouz (Axle Rose) i ostalih osam članova benda nisu delovali nimalo impresivno, uglavnom zbog neprilagođenog zvuka, zaglušujućeg a tupog, pa se na primer za vreme balade „Sorry“ samo zahvaljujući video bimu moglo pretpostaviti šta to bubnjar svira. Jedan od trojice gitarista, novoprimljeni Di-džej Ešba (Dj Ashba) je odećom, šeširom, izborom modela gitare i govorom tela delovao kao kopija Sleša (Slash), proslavljenog originalnog gitariste „Gansa“, koji je zbog razmirica sa Rouzem otišao iz benda sredinom 1990-ih. A Rouz, jedini preostao iz prvobitne postave benda, pevao je kao da je progutao turpiju – njegov prepoznatljivi vrisak više je nalikovao krčanju i struganju – i činilo se da izbegava visoke registre.

Povezana vest:  Džastin Biber želi da bude kao Džastin Timberlejk

Situacija se ipak popravila kada je posle razočaravajuće otpevane „Live And Let Die“ Eksl pustio glas do daske u „This I Love“, gde su energičnost i eksplozivnost izvođenja zasenile promuklost. U međuvremenu se i zvučna slika unekoliko poboljšala.

Sat vremena posle početka koncerta, pravi „Gansi“ su konačno digli glavu uz apokaliptični ritam hita „You Could Be Mine“ (1991), a već na potonjoj „Sweet Ćild Of Mine“ delovali su potpuno preporođeno, pa je čak i Rouzovo pevanje počelo da liči na ono iz starih dana. Tokom izvođenja ove proslavljene balade, koja se u leto 1988. godine popela na prvo listo američke top liste singlova, Eksl Rouz je nosio kaubojski šešir, kariranu košulju i – srpsku trobojku sa grbom.

Povezana vest:  Predstavljen spot "Déjà vu" koji najavljuje novi muzički senzibilitet (VIDEO)

Rouz je zatim seo za klavir i uz pratnju klavijatura i gitare odsvirao klasik „Pink Flojda“ (Pink Floyd) „Another Brick In The Wall“, a posle toga je, na oduševljenje posetilaca, prešao na „evergrin“ hit „Gansa“ – „November Rain“ sa albuma „Use Your Illusion“ (1991).

Gitarista Ron „Bamblfut“ Tal (Ron „Bamblefoot Tall) ostao je sam na bini i počastio publiku temom iz filmskog/crtanog serijala o Pink Panteru. Zatim je zasvirao baladu „Don’t Cry“ čije je prve dve strofe publika otpevala sama, da bi joj se Eksl pridružio na trećoj.

Povezana vest:  Osmo Rammstein studijsko izdanje je konačno tu!

U finišu regularnog dela koncerta, „Gansi“ su nadahnuto odsvirali svoju verziju Dilanovog (Dylan) standarda „Knockin’ On Heaven’s Door“, i u treći sat svirke ušli sa pesmom „Nightrain“, koja se nalazi na njihovom bestsler debi albumu „Apetite For Destruction“ (1987). Grupa je pozvana na bis, i posle par minuta se vratila da bi odsvirala „Madagascar“ sa albuma „Chinese Democracy“, a zatim i obradu „AC/DC“ klasika „Whola Lotta Rosie“, koju je izvela mladalački otresito.

Koncert je završen u dva sata ujutro uz eksploziju konfeta i bljuvanje vatre iz nekoliko otvora na bini nakon što su „Gansi“ frenetično izveli jedan od svojih najvećih hitova, „Paradise City“. „Bila nam je čast što smo svirali ovde“, poručio je publici Eksl Rouz pošto joj se poklonio sa bendom.