U još jednoj rasprodatoj sali u nizu, sinoć je u okviru 20. Beogradskog festivala igre odigran komad „U tišini noći“ neprikosnovenih baletskih zvezda Metjua Goldinga i Lusije Lakare koji su ispraćeni višeminutnim ovacijama, povicima „bravo“ i zvižducima oduševljenja, a među prisutnim zvanicama ove večeri je bio i ambasador Evropske Unije Emanuele Žiofre.

„Beogradski festival igre je za nas najvažniji festival na svetu. To nam je bio prvi festival na kom smo predstavili svoj rad i tu se osećamo kao među svojima. Nadamo se da ćemo i našu sledeću produkciju prikazati baš ovde“, kazao nam je Metju Golding na svečanom koktelu upriličenom nakon izvedbe komada.

Kanadski igrač je sa svojom životnom i scenskom partnerkom, Špankinjom Lusijom Lakarom, još jednom raspametio beogradsku publiku. Nakon prošlogodišnjeg dueta „Fordlandija“, koji je dobar deo gledalaca ostavio u suzama, njihov najnoviji komad, „U tišini noći“, dirljiva priča o tragičnoj ljubavi, mnoge je ostavio bez daha.

Povezana vest:  Novi trileri Vulkan izdavaštva: „Žrtve koje dajemo” i „Igra žmurke”

„U tišini noći“ kombinuje filmske scene, u kojima vidimo dvoje ljubavnika u flešbekovima, i njihov nastup uživo, u sadašnjosti, gde se prepliću stvarnost i fantazija. Cela priča odvija se sredinom prošlog veka, oživljenom muzikom bendova The Ronettes, Five Silks, The Righteous Brothers i šansonjerkom Edit Pjaf. Metju Golding, kome je ovo prvi koreografski poduhvat, napominje da je komad počeo da stvara upravo od muzike.

„Odrastao sam na hitovima 50-ih i 60-ih koje su slušali moji roditelji. To vreme u meni budi neku nostalgiju i romantiku. Mislim da su ljudi tada bili prisutniji nego danas“, veli Metju.

Inspirisale su ga, dodaje, one životne situacije i trenuci koji nas menjaju zauvek. To smo naročito osetili u vreme pandemije kada smo morali biti razdvojeni od voljenih osoba ili smo zauvek ostali bez njih.

Povezana vest:  Autorka trilogije "50 nijansi", E. L. Džejms autorka sa najvećom zaradom u svetu

„Hteo sam da pokažem kako možemo da osetimo nekoga blizu sebe bilo da je tu ili da više nije sa nama“.

Sem muzike, bilo mu je veoma važno da i koreografija i priča imaju smisla, jasan početak i kraj.

„To se danas retko nudi. Većina ne želi da vam ispriča celu priču, već pribegava apstrakciji“, konstatovao je Golding.

U cilju pričanja takvih priča, sa Lusijom Lakarom i još desetoro igrača osnovao je kompaniju Goldenlak sa sedištem u Baskiji.

„U oktobru ćemo u Bilbau imati premijeru komada ‘Izgubljena pisma’ i voleli bismo da se sa njim vratimo u divni Beograd i na Festival igre. To je komad sa drugačijom dinamikom, jer su sada tu i drugi igrači koji su uneli svoje stilove i malo ‘prodrmali’ Lusijin i moj rečnik“, istakao je. Još jednom je, za kraj, izneo pohvale na račun festivala:

Povezana vest:  Na kafi sa Vesnom Zakonović-Arežina, promocija knjige „Mama ipak zna najbolje"

„Srećan vam 20. rođendan! Kapa dole za sav trud i upornost da dovedete pred publiku samo najbolje sa svetskih baletskih scena“.

Pre osnivanja svoje kompanije, Metju i Lusija bili su zvezde u brojnim trupama. Lusija Lakara bila je primabalerina Bavarskog državnog baleta, igrala je za Balet San Franciska, Nacionalni balet Marselja… Na Gala koncertu svetskih baletskih zvezda u Sankt Peterburgu 2011. proglašena je za igračicu decenije, a za izvedbu u komadu „U tišini noći“ dobila je najvažniju špansku nagradu za scenske umetnosti, Premio Max za najbolju baletsku interpretaciju u 2022.

Metju Golding, koga je britanski „Standard“ nazvao „Bredom Pitom baletskog sveta“, ne samo zbog dečačkog šarma već i ugleda u svojoj profesiji, bio je prvak londonskog Kraljevskog baleta, član baleta San Franciska, Hong Konga i Dortmunda, Nacionalnog baleta Amsterdama, Američkog baletskog teatra…

Foto: Imre Szabó/Beogradski festival igre