Mazda_TAKERI_
Mazdin novi i-ELOOP sistem kočenja

Kompanija Mazda Motor Corporation je razvila prvi regenerativni kočioni sistem koji koristi kondenzatore. U realnim uslovima vožnje sa čestim ubrzanjima i usporavanjima, novi sistem koji su u Mazdi nazvali i-ELOOP,  uticaće na smanjenje potrošnje goriva oko 10 odsto.
Novi kočioni sistem predstavljen je po prvi put u koncept modelu Takeri na sajmu automobila u Tokiju krajem novembra. Ovaj model spaja novi jezik dizajna Kodo i jednistvenu SKYACTIV tehnologiju u jednoj limuzini srednje kategorije, uz novi sistem kočenja i-ELOOP. Kinetička energija koja se koristi pri kočenju se kod ovog sistema pretvara uz pomoć generatora u električnu energiju, a ona se zatim koristi za pokretanje elektro potrošača poput klima-uređaja, što smanjuje opterećenje motora i utiče na smanjenje potrošnje goriva.
i-ELOOP je prvi regenerativni sistem kočenja za putnička vozila koji koristi kondenzatore za skladištenje električne energije. Prednost ovakvog sistema u poređenju sa baterijama je to što se kondenzator mnogo brže puni i prazni, i ima mnogo duži radni vek bez gubitka u performansama. Takođe, za razliku od drugih sistema, Mazdinim vozilima nisu potrebni ni specijalni elektromotor niti dodatne baterije, što smanjuje i troškove i težinu vozila.
Skraćenica i-ELOOP označava Intelligent Energy Loop, odnosno inteligentni protok energije. Ovaj sistem biće primenjivan u serijskoj proizvodnji od 2012. godine.

Povezana vest:  Bela i srebrna - najpopularnije boje automobila u 2012.