lusiU Parizu zabranjeno snimanje akcionih scena

U strahu da bi glumci mogli da budu zamenjeni s policajcima, a filmske scene jurnjave sa pravim, vlasti u francuskoj prestonici odlučile su da drastično ograniče snimanje akcionih filmova u gradu koji je u prošlosti bio pozornica mnogim nezaboravnim adrenalinskim sekvencama.
Snimanje scena sa policijom, vojskom ili bezbednjacima zabranjeno je nakon nedavnih terorističkih napada u Parizu, u kojima je 20 osoba izgubilo živote.
„Te scene na javnim mestima su problematične, jer bi glumci u uniformi mogli da postanu meta teroristima. Mogli bi, takođe, da izazovu pometnju u narodu u ovom posebno osetljivom trenutku“, rekla je za agenciju AP predstavnica pariske policije Silvi Barno koja je zadužena za davanje dozvola za snimanje u Parizu.
Ona nije znala da kaže koliko će zabrana biti na snazi, ali je navela da je atmosfera u gradu prilično napeta, sa policijom i vojskom koje patroliraju u najosetljivijim mestima, kao što su prostori oko sinagoga, kancelarija medija i šoping centara.
„Fotogenični“ Pariz je jedna od omiljenih lokacija reditelja, ne samo francuskih već i stranih, posebno kada je reč o scenama potere.
Najnoviji blokbaster Lika Beson „Lusi“ sa Skarlet Johanson u naslovnoj ulozi sadrži jurnjavu automobilima u blizini Luvra, scenu koju bi danas, s obzirom na novouvedena pravila, bilo nemoguće snimiti.
Ništa bolje ne bi prošao ni prošlogodišnji naučnofantastični triler „Na rubu vremena“ sa Emili Blant i Tomom Kruzom koji je, takođe, delom snimljen u francuskoj prestonici, kao ni čuvena scena potere mini kuperom u filmu „Bournov identitet“ sa Metom Dejmonom.
Zbog novih mera svoje planove je moralo da promeni nekoliko produkcija, uključujući film „Flics Tout Simplement“ (Jednostavno panduri) koji je trebalo da sadrži scenu s policajcem ispred škole.
U Parizu se ove nedelje održava godišnji Sajam filmskog seta čiji se organizatori nadaju da će grad i u buduće nastaviti da privlači velike produkcije, navodeći da je samo prošle godine dao dozvolu za 1.159 filmskih projekata.
„Čak ni Stiven Spilberg, kada bi hteo da snimi neku veliku scenu sa policijom na ulici, to sada ne bi mogao da izvede“, kažu zvaničnici Pariza, dodajući da bi posledice novih mera najviše pogodile velike američke produkcije.

Povezana vest:  Film „Najvažniji poziv u životu“ na KROKODIL festivalu - O doniranju organa treba razgovarati -