alex_cross

Film „Aleks Kros“ od 15. novembra u bioskopima

Film „Aleks Kros“, u kome glavne uloge tumače Tyler Perry, Matthew Fox, Edward Burns, Rachel Nichols i Jean Reno, svoj bioskopski život u srpskim bioskopima počinje od od 15. novembra, najavio je distributer “ Millennium Film & Video „.

Film je režirao Rob Cohen (Fast and Furious, Daylight, Skulls) po liku iz čuvenih kriminalističkih romana Džejmsa Patersona (srpski izdavač romana je „Laguna“)

Film „Aleks Kros“ prati istoimenog mladog detektiva i psihologa Odeljenja za ubistva (Tajler Peri), kojeg dobro poznajemo iz svetskih bestselera Džejmsa Patersona, i njegovu borbu protiv serijskog ubice (Metju Foks). U ovom akcionom trileru njih dvojica igraju partiju visokih uloga, igru mačke i miša, ali kad sve postane lično, Kros biva gurnut do krajnjih psiholoških i moralnih granica.

„Aleks Kros“ je nastavak na seriju filmova koja je počela s „Along Came A Spider“ i „Kiss the Girls“. Priča nas vraća na njegove početke u policiji u američkom gradu Detroitu. Njegov dugogodišnji prijatelj Tomi Kejn (Berns) ujedno je i njegov partner, a duo sarađuje s detektivkom Monikom Eš (Nikols), koja biva upletena u lov na serijskog ubicu s nadimkom Pikaso (Foks).  Pikasova krajnja meta je detroitski bogati industrijalac Žil Mersije (Reno), ali ono što se čini očitim to zapravo nije. Kros pokušava da dokuči sledeći potez ubice i koje su to skrivene strane njegove ličnosti koje Pikaso uspeva da pokrene.

Film „Aleks Kros“ je režirao Rob Koen. Producenti su Bil Blok, Pol Henson, Džejms Paterson, Stiv Boen, Leopoldo Gut, i Rendal Emet. Zasniva se na romanu „Cross“ Džejmsa Patersona, a scenario su napisali Mark Mos, Rob Koen i Keri Vilijamson.

Produkcioni tim čine i brazilski direktor fotografije Rikardo dela Rosa, montažer Oskarovac Tom Nobl (Witness, Thelma & Louise), dizajner produkcije Lora Foks (Hesher, 500 Days of Summer) i kostimografkinja Abigejl Marej (Warrior, Kiss The Girls).

Film je sa uspehom prikazan na ovogodišnjoj Cinemaniji , a od  15. novembra  naša publika  ga može pogledati u svim većim bioskopima u zemlji.

O produkciji

Naslov filma se ne zasniva na određenoj knjizi (iako je bliži romanu „Cross“ nego drugim delima), a spaja dva izuzetno popularna američka umetnika: reditelja, pisca, glumca i producenta Tajlera Perija i autora Džejmsa Patersona.

„Verujem da su mnogi bili zbunjeni kada su čuli da će Tajler glumiti u ovoj ulozi nakon Morgana Frimana”, rekao je Rob Koen. „Tajler se obično drži svojih produkcija, ali ako pročitate knjige videćete da je Kros 40-godišnjak, veliki i atletski građen. To je Tajler. Verniji je Patersonovom liku iz knjige od Morgana.”

Peri priznaje da je imao malu tremu oko uloge. „Činjenica da je Morgan Friman igrao ovu ulogu istovremeno je zastrašujuća i uzbudljiva,” kaže Peri.

„Tajler je fizički savršen,” kaže Paterson, „a ljudi će se veoma iznenaditi koliko je dobar u ovakvoj dramatičnoj ulozi, jer su ga viđali mahom u komedijama.”

„Džim je znao da je film važan, jer to je osnovna priča o liku. Budući da je stvorio lik pre 20 godina, a današnji televizijski program je prepun detektiva i istraga, morali smo to da podignemo na novi nivo“, objašnjava producent Bil Blok.

„To je više film o lovu na čoveka,” kaže Pol Henson, „a s vizuelne tačke gledanja, imamo lokacije koje bi bilo skoro nemoguće rekreirati. Za to nam je bio potreban neko ko će zamisliti ono što mi ne možemo i, srećom, Rob Koen je pristao.”

Koen je uvideo potencijal scenarija, ali video je i da Kros mora da bude ponovo osmišljen i nešto drugačiji od lika iz knjiga (Along Came a Spider, Kiss The Girls).  Koen je upoznao Perija 2010, nakon što ga je gledao u pozorišnoj adaptaciji „Madea’s Family Reunion“. „Hteo sam da vidim koji je to fenomen Tajlera Perija i nakon predstave, kad smo se upoznali, iznenadio sam se koliki je i rekao sam mu da bi mogao da bude akciona zvezda, a on se nasmejao i odgovorio da možda možemo nešto da smislimo“, seća se Koen. „Kvaliteti koje Peri ima tačno su ono što je Paterson zamislio kad je stvorio lik Krosa  pre 20 godina.“

„Morgan je izvrstan glumac, ali Tajler fizički, po godinama i akciji više odgovara Aleksu Krosu,” kaže Paterson. Peri je morao da trenira „Krav Magu“ i tehnike samoodbrane koje koriste stotine vladinih i drugih sličnih agencija. „Trenirao sam oko tri puta nedeljno i to je najžešći trening koji sam ikad iskusio,“ kaže Peri. Učestvovao je i u patrolama detektiva Odeljenja za ubistva  u Atlanti, a Darsi Lojcinger ga je naučio kako da rukuje oružjem.

Povezana vest:  Milan Marić lice u fokusu Ravno Selo Film Festivala

Pri odabiru glavnog negativca, Koen se vodio time da to mora da bude neko ko bi mogao da bude i glavni pozitivac, naglašavajući dvojnost karaktera. „Metjua Foksa sam upoznao drugom prilikom i ostavio je snažan utisak na mene, pa sam ga se odmah setio. Ako bude mogao da se uživi u negativca ovih proporcija, biće izvrstan. A mislim da je uspeo. Met se fizički i emocionalno uzdigao na novi nivo“, kaže Koen. „Ovakvog negativca još nismo imali priliku da vidimo.“

„Foks je smršao oko 16 kg i izgleda koščato, poput kostura, ali žilavo i mišićavo sa svojih 188 cm.“

„Rob je sjajan i ima vrhunski ukus,” kaže Foks. „Rekao mi je mesecima pre snimanja da će zahtevati veliku fizičku predanost, i ja sam pristao. Pikaso je morao da izgleda kao neko ko bi imao ovakve uznemirujuće ideje .”

Kros je na neki način prava američka ikona: usamljeni šerif na divljem zapadu koji sprovodi zakon i traži pravdu gde može.  „On je civilizovani čovek koji, kako film ide dalje, gubi sloj po sloj te civilizovanosti dok ne završi u ponoru kao Pikaso,” kaže Koen.

„Suprotno tome, Pikasova izvrnuta logika navodi ga na nanošenje boli žrtvama i sebi, jer veruje da je samo tada osoba slobodna. U njegovom umu on žrtvama daje trenutak istinskog življenja pre same smrti.“

Kontrast intenzitetu dvojice protagonista je Edvard Berns kao Tomi Kejn. „S Edijem osećate kao da je jedan od onih koji idu kroz život uživajući maksimalno uz najmanju moguću dozu negativnosti ,” kaže Koen. „Njegov otac je bio policajac kao i još neki rođaci, pa zna kako da glumi policajca.“

„Kejn shvata da je Kros mozak operacije i verovatno ga je spasao u prošlosti,” kaže Berns.  Jedna od tih situacija je Kejnova veza s koleginicom Monikom Eš (Rejčel Nikols).

„Kod Rejčel je odlično što je vrlo obrazovana i ima drskost koju volim“, kaže Koen. „Za ovakvu ulogu vam je potrebna jaka i dinamična žena koja ne izgleda kao da ju je lako slomiti. Rejčel je divna na stvaran način i savršena za tajnu vezu s Kejnom“.

Kad je dobio sve delove slagalice Koenu je postalo jasno da mora da uđe u glave likova da postali jedinstveni. „Nisam hteo da se druže van seta ili na setu. Dubina mržnje među njima je takva da sam hteo da budu nepoznanice jedni drugima.“

„Kad bi viknuo ‘rez’ kao u bokserskom meču svako bi otišao u svoj ugao i to mi je odgovaralo.” Peri se seća jednog jedinog susreta s Foksom van seta: „Sreli smo se kod producenta i rekao je: „Ja sam Metju“. Ja sam rekao da sam ja Tajler i da nam je ovo jedini razgovor do kraja snimanja. Rekao je: „Da, upravo tako.“ I razišli smo se.“

Mada se priča odvija u Detroitu, većina scena je snimana u Klivlendu. Dramatične scene su snimane ispred sudnice okruga Kujahoga u Aveniji Lejksajd, dok je helikopter tri dana leteo ulicama grada. Snimili smo i veliku eksploziju (svuda su leteli automobili i kaskaderi), a uprava grada je sarađivala i preusmerili su saobraćaj da bismo imali dovoljno velike delove ulica za snimanje.

Nakon Klivlenda snimanje je nastavljeno u Detroitu tokom dve nedelje. „To je divan, sjajan grad s predivnom arhitekturom, delom očuvanom, a delom u raspadu“,  kaže Koen.  U scenariju postoji deo u kojem Mersije govori Krosu o tome kako je Detroit stvorio srednju klasu i kako je jednom bio srce Amerike, ali sada ga vidi kao grad koji će se ponovo roditi s industrijama budućnosti.“

Foks i Koen su bili inspirisani knjigama „The Ruins of Detroit“ i „Detroit Disassembled“.

Prvog dana je ekipa posetila „General Motors Heritage Center“  gde je izloženo više od 200 najvažnijih automobila u poslednjih stotinu godina, a Tajler Peri, Ed Berns i reditelj Rob Koen (Fast and The Furious) ceo dan su zadivljeno lutali ogromnim prostorom.

Drugi dan je bio čista suprotnost, napuštena (1958) ogromna fabrika automobila „Packard“ koju sada nastanjuju crtači grafita (tu se može videti i Benksi), pejntboleri i drugi, a drveće raste čak i na vrhu zgrade.

Ekipa se zatim preselila u „Michigan Theatre“, koje je delom trospratna garaža, a prelepe gipsanim ornamentima ukrašene tavanice iz 1920. i dalje krase isti prostor.  To je jedan od podsetnika zašto je Detroit bio poznat kao Pariz Srednjeg Zapada. Zgrada je napuštena 1970, ali se ne sme srušiti zbog statike susedne zgrade, pa služi za parking. Poslužila je kao odlična scenografija za obračun između Krosa i Pikasa.

Povezana vest:  Nemilosrdna komedija „The Books Of Knjige: Slučajevi pravde“ stiže u bioskope!


O GLUMCIMA

TAJler PerI (Aleks Kros)

Proživeo je inspirativan put od opasnih ulica Nju Orleansa do holivudske „A“ liste.  Rođen u siromaštvu i odrastao u domu u stalnoj opasnosti od zlostavljanja, Tajler se od ranog detinjstva borio i sticao snagu, veru i izdržljivost koja će kasnije biti temelj njegove hvaljene glume, filmova, knjiga i nastupa.

Jednostavan savet Opre Vinfri pokrenuo je njegovu karijeru. Podstaknut da vodi dnevnik misli i iskustava, počeo je sam sebi da piše pisma puna boli i oproštaja i to je postala njegova katarza i put ka izlečenju. To je bila inspiracija za mjuzikl „I Know I’ve Been Changed“ i 1992. Tajler je skupio ušteđevinu i uputio se u Atlantu u nadi da će doživeti uspeh. Ali nije uspeo i opet se suočio sa siromaštvom koje je obeležilo njegovo odrastanje. Proveo je mesece u  jeftinim motelima i autu, ali to ga je samo ojačalo. Posvetio se veri i pisao. Godine 1998. upornost se isplatila i promoter je angažovao „I Know I’ve Been Changed“ za crkveno pozorište. Ovog puta publika je odlično reagovala i mjuzikl se preselio u prestižno pozorište „Foks“ u Atlanti. Tajler Peri se više nije osvrtao.

Ostvario je trinaest predstava za 13 godina, uključujući i „Woman Thou Art Loosed!“, slavnu saradnju s uglednim pastorom iz Dalasa, T.D. Džejksom.

Godine 2000. u „I Can Do Bad All By Myself“ prvi put je predstavljena sada legendarna Madeja. Bogobojažljiva, naoružana, glasna baka koja puši travu, a glumio ju je sam Peri. Usledile su „Madea’s Family Reunion“ (2002), „Madea’s Class Reunion“ (2003) i „Madea Goes To Jail“ (2005).

Početkom 2005, Tajlerov prvi film „Diary of a Mad Black Woman“ ugledao je svetlo dana i doživeo sjajan uspeh, a „Daddy’s Little Girls“, „Why Did I Get Married?“, „Meet The Browns“, „The Family That Preys“, „I Can Do Bad All by Myself“ oduševili su kritiku i publiku u Americi i širom sveta.

Prvom knjigom „Don’t Make A Black Woman Take Off Her Earrings: Madea’s Uninhibited Commentaries On Life And Love“ popeo se na vrh lista „Njujork Tajmsa“ i ostao tamo osam nedelja. Za TBS je radio izvanrednu seriju „House of Payne“, koja je ostvarila rekordni i dotad neviđeni uspeh, a zatim  isto rekordno uspešnu seriju „Meet the Browns“.

Film „Madea’s Big Happy Family“, objavljen je 2011. i doživeo je sjajan uspeh, kao i „For Colored Girls“, na osnovu drame „For Colored Girls Who Have Considered Suicide When the Rainbow Is Enuf“, s postavom koja je uključivala Dženet Džekson, Vupi Goldberg, Tendi Njuton i Keri Vošington. Peri je sarađivao i na za Oskara nominovanom filmu „Precious“, koji se zasniva na romanu „Push“.

Međutim, Tajler Peri nije zaboravio ljude koji su mu pomogli na putu ka uspehu. Bavi se građanskim pravima, donira dobrotvornim fondacijama za beskućnike poput „Feeding America“, „Covenant House“, „Hosea Feed the Hungry“, „Project Adventure“ i osnovao je „Perry Place“ – zajednicu od 20 domova koje je izgradio za preživele nakon uragana „Katrina“ u Nju Orleansu. U julu 2009. Tajler je sponzorisao izlet u „Diznivorld“ za 65 dece kad je otkrio da ih je plivački klub iz predgrađa odbio zbog boje kože. Tajler Peri je izgradio dve crkve i donira velike iznose NAACP-u.

U januaru 2010, Peri je donirao milion dolara preko svoje fondacije za žrtve zemljotresa na Haitiju.

EdVard BErns (Tomi Kejn)

Miljenik je publike i kritike. Međunarodnu slavu je stekao filmom „The Brothers McMullen“, s kojim je 1995. na „Sandensu“ osvojio nagradu Velike komisije.  Film je režirao, napisao scenario i u njemu glumio glavnu ulogu. Koštao je samo 25.000 dolara i zaradio preko deset miliona u domaćim bioskopima kao najprofitabilniji film 1995. Osvojio je i nagradu za najbolji prvenac 1996. na „Independent Spirit Awards“.

Drugi film „She’s The One“ s Dženifer Aniston i Kameron Dijaz, pokazao je njegovu svestranost.

Berns nastavlja s radom uključujući ljubavnu komediju za „Paramaunt“ –  „Sidewalks Of New York“, „Purple Violets“, i najnoviji „Nice Guy Johnny“. „Purple Violets“ je prvi film u istoriji koji je premijerno prikazan putem aplikacije iTunes, a Berns je nastavio u istom smeru, pa je za film „Nice Guy Johnny“ takođe koristio digitalnu distribuciju.

Povezana vest:  Putin uručio ruski pasoš glumcu Stivenu Sigalu

Deseti put kao pisac, reditelj i glumac pojavljuje se u romantičnoj drami „Newlyweds“, koja je premijerno prikazana 2011. na festivalu „Trajbeka“. „Newlyweds“ je njegov šesti film na programu festivala, a prikazan je na samom zatvaranju.

S Tomom Henksom i Metom Dejmonom je glumio u Stiven Spilbergovom slavnom delu „Saving Private Ryan“. Gledali smo ga u trileru „15 Minutes“ s Robertom De Nirom, u filmu „Confidence“ s Dastinom Hofmanom i u komediji „27 Dresses“ sa Katrin Hejgl. Nedavno je glumio u „Man On A Ledge“ sa Semom Vortingtonom i Elizabet Benks, i u filmu Dženifer Vestfeld „Friends With Kids“.

METJU FOKS (Pikaso)

Najpoznatiji je po ulozi dr Džeka Šeperda u Dž. Dž. Abramsovoj nagrađivanoj i veoma popularnoj seriji „Lost“. Osvojio je nagradu SAG Ensemble 2005. i bio je nominovan za Zlatni globus i Emi za najbolju mušku ulogu u dramskoj seriji.  Osim toga, glumio je i u  popularnoj i Zlatnim globusom nagrađenoj seriji „Party of Five“. U pozorištu je nedavno debitovao u ulozi Bobija u „In a Forest, Dark & Deep“, i dobio je izvanredne kritike. Filmovi u kojima je glumio su „Speed Racer“, „Vantage Point“, „Smokin’ Aces“, „We are Marshall“, kao i tek dolazeći filmovi „Billy Smoke“ i „World War Z“ s Bredom Pitom.

REJČEL NiKOLS (Monika Eš)

Dokazala se kao zvezda malih i velikih ekrana, privukavši pažnju lepotom, nadarenošću, svestranošću i otmenošću.

Nedavno je u filmu „Conan the Barbarian“ glumila Tamaru. Gledali smo ju u CBS-ovoj kriminalističkoj drami „Criminal Minds“ u 6. sezoni serije kao Ešli Siver.

Osim toga, gledali smo je i u filmu „Star Trek“ u režiji Dž. Dž. Abramsa, s Krisom Pajnom i Erikom Banom, i kao Skarlet u „G.I. Joe: The Rise of the Cobra“ Stivena Somersa u kojem glume i Čaning Tejtum, Sijena Miler, Džozef Gordon-Levit i Denis Kvejd.

Ostali filmovi u kojima je glumila su „Sisterhood of the Traveling Pants 2“, „P2“, „Charlie Wilson’s War“ i „Resurrecting the Champ“.

Glumila je i u poslednjoj sezoni televizijske hit serije „Alias“ u ulozi Rejčel Gibson koja radi sa Sidni Bristou (Dženifer Garner).

U 2005. godini je glumila u „Foksovoj“ drami „The Inside“, i iste godine u novoj verziji horor klasika „The Amityville Horror“ u nezaboravnoj ulozi dadilje pored Rajana Rejnoldsa i Melise Džordž.

Prvo su ju zapazili modni skauti dok je pohađala prestižni Univerzitet „Kolumbija“ u Njujorku, gde je diplomirala matematiku i ekonomiju. Nakon kampanja za „Ges“, „L’Oreal“ i Nikol Miler, prvu ulogu je dobila na audiciji za „Sex and the City“ u epizodi „The Vogue Idea“ gde je bila hostesa koju je kao rođendanski poklon Kim Katral poklonila dečku Ričardu.  Glumila je i u „Autumn in New York“ s Ričardom Girom, u „Dumb and Dumber“ i u „Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd“.

ŽAN Reno (Žil Mersije)

Slavni je francuski glumac koji je brzo osvojio američku publiku velikim ulogama u hitovima poput filma Brajana De Palme „Mission Impossible“ s Tomom Kruzom, filma Rolanda Emeriha „Godzilla“, Lik Besonovog „The Professional“ sa Natali Portman i Džon Frankenhajmerovog hita „Ronin“ sa Robertom De Nirom.  Sa Stivom Martinom je glumio u „The Pink Panther“, sa Tomom Henksom u filmu Rona Hauarda „The DaVinci Code“. Najnovija uloga mu je u „Couples Retreat“ pored Vinsa Vona, Džona Favroa i Džejsona Bejtmana.

Pre filma „Alex Cross“, Reno je snimio komediju „You Don’t Choose Your Family“ u režiji Kristijana Klavijea i film Danijela Koena „Comme Un Chef“.

U 2010. Reno je glumio u hvaljenom filmu „The Round Up“, i oduševio kritiku kao francuski doktor koji leči jevrejsku decu u Višijevskoj Francuskoj.  Očekujemo ga u Kenet Lonerganovom „Margaret“ pored Marka Rufala, Meta Dejmona i Ane Pakin. Videli smo ga u filmu „Armored“ pored Meta Dilona i Lorensa Fišborna i u „Pink Panther Redeux“ pored Stiva Martina, Džona Kliza, Endija Garsije i Alfreda Moline.

Reno je jedan od najcenjenijih francuskih glumaca, a osim ranije navedenih ostvarenja odlične uloge ostvario je u filmovima „Tais Toi“, „Les Visiteurs“, Les Visiteurs II“, „Jet Lag“, „L’Empire de Loups“ (Empire of the Wolves), „Crimson Rivers“ i „The Tiger and the Snow“.

Najuspešnije saradnje je ostvario s rediteljem Likom Besonom u filmovima „The Professional“, „Le Dernier Combat“, „Subway“, „The Big Blue“, „La Femme Nikita“ i „Wasabi“.
Rođen u Kazablanki od roditelja Španaca,  Reno je krenuo za snom da postane glumac u Francuskoj nakon služenja vojske u Nemačkoj, a počeo je kao član putujućeg glumačkog pozorišta koje je nastupalo po Francuskoj.