Marko Ckonjevic 03Predavanje o filmskoj industriji i predstavljanje podataka o bioskopskoj poseti, na manifestaciji „Budi Coolturan“

Treći za redom „Budi Coolturan“ projekat, održan je 21. i 22. oktobra u prostorijama UK „Parobrod“, u cilju buđenja svesti kod mladih o značaju naše kulturne baštine i razumevanja funkcionisanja i organizovanosti kulturnih institucija. Drugog dana manifestacije menadžer u distribuciji filmova, Marko Čkonjević, održao je predavanje „Distribucija filmova: Od obezbeđivanja prava za prikazivanje do premijere“ i predstavio najnovije podatke za 2013. godinu o tržištu filmova u Srbiji.
Prema podacima sa tržišta Srbije, u 2013. godini beleži se pad poseta bioskopima za oko 25%, što je prvi negativan rezultat u poslednjih 5 godina, kada je stalno beležen rast broja posetilaca. Ove godine osetan je izostanak domaćih filmova u bioskopima, koji su proteklih godina uvek privlačili publiku u bioskopske dvorane.
U prva tri kvartala ove godine prikazano je 105 filmova, koji su imali 1,324 438 gledalaca.
Najveći udeo u tržištu Srbije imaju filmovi kompanije Fox, u distribuciji MCF, sa 20,66% učešća, slede Warner Bros. i Sony, u distribuciji Tuck-a, sa po 17,9% udela u tržištu, a četvrto i peto mesto zauzimaju Universal i Paramount filmovi, distributera Taramount, sa 8,53% i 7,96%. Najgledaniji film u srpskim bioskopima u toku 2013. godine je „Štrumpfovi 2“ sa preko 150.000 gledalaca. Na drugom mestu je „Hangover 3“ sa 67.219 gledalaca, a na trećem je „Kruds“ sa 60.607 gledalaca.

Povezana vest:  Rediteljski debi Gordona-Levita na Sinemaniji

Lista deset najgledanijih filmova u 2013. u srpskim bioskopima:
Štrumpfovi 2
Hangover 3
Kruds
Đangova osveta
Veliki Getsbi 3D
Ana Karenjina
Svetski rat Z
Mi smo Milerovi
Volverin 3D
Čuvari tajnog kraljevstva / Epic

Marko Čkonjević je CMO (Chief marketing Officer) u MCF- Megacom film-u. Radio je preko 19 godina u različitim branšama, od marketinga preko prodaje, promocije, odnosima sa javnošću pa sve do medija. Trenutno je angažovan kao teritory manager za distribuciju filmova holivudskog studija 20th Century Fox ali je zadužen i za nadzor i kreiranje strategija, marketing planova i planiranje budžeta za reklamiranje i promociju filmova ali i festivala kao sto su Kids fest i Festival autorskog filma.
Pored trenutnog angažmana u u MCF (Megacom Film), njegovo iskustvo uključuje rad marketinškoj firmi McCann Ericson, TFY- Tiffany Production, Strawberry I&S, Tuck Vision (potpredsednik marketinga i prodaje), TIM SISTEM (sports wholesales), JP Cacanski Glas (novine radio i TV). Radio je dugi niz godina u bliskoj saradnji sa velikim filmskim studijima (Warner Bros, Sony Pictures, 20th Century Fox) kao ovlašćeni učesnik na različitim položajima i u različitim oblastima marketinga za distribuciju i prodaju. Takođe, aktivno je sprovodio PR kampanju za TV Cinemania-u, učestvovao u akvizicijama nezavisnih naslova i pionirskom projekti HD prenosa opera za Njujorške Metropoliten opere.

Povezana vest:  Jurnjava kroz restoran - omiljena scena Martina Skorsezea