ipad_touchApple za mesec dana prodao milion iPad-ova

Američka informatička kompanija „Epl“ (Apple) prodala je za 28 dana, od njegove pojave na tržištu, milion multimedijalnih uređaja „ajped“ (iPad), a njihovi korisnici su takođe preuzeli 12 miliona softverskih aplikacija i 1,5 milion digitalnih knjiga. „Epl“ se nada da će sa „ajpedom“ ponoviti uspehe koje je postigao sa muzičkim plejerom „ajpod“ (iPod) i multifunkcionalnim mobilnim telefonom „ajfoun“ (iPhone). „Ajped“ je uspeo da dostigne milion prodatih primeraka mnogo brže nego što je to svojevremeno uspeo „ajfoun“, kome je do te magične brojke bilo potrebno 74 dana. „Milion ‘ajpedova’ za 28 dana – to je manje od polovine od 74 dana, za koliko smo dostigli milion prodatih ‘ajfounova'“, rekao je generalni direktor „Epla“ Stiv Džobs i dodao da potražnja i dalje znatno premašuje mogućnosti isporuke. „Ajped“ je u SAD počeo da se prodaje 3. aprila. Prvog dana prodaje firma je isporučila više od 300.000 primeraka. Taj broj obuhvata i sve narudžbine koje su bile dostavljene unapred i sve isporuke maloprodajnoj mreži, što ne znači da su i prodate istog dana. U prvoj sedmici prodaja je dostigla oko pola miliona. Prenosivi tanki računar sa ekranom osetljivim na dodir, koji više podseća na veći mobilni telefon, trebalo bi da popuni prazninu između multifunkcionalnog telefona i laptopa i služi prvenstveno za pregledanje interneta i multimedijalnih kompozicija i igranje igrica. Poslednjeg dana aprila firma je u SAD počela da prodaje i skuplju verziju „ajpeda“ sa priključenjem na internet velike brzine. Do tada su u ponudi bile jeftinije verzije koje su imale samo bežični priljučak WiFi. Krajem ovog meseca „Epl“ namerava da počne prodaju „ajpeda“ i u inostranstvu. Narudžbine iz drugih zemalja će početi da prima 10. maja. Kompanija je prvobitno planirala da u celom svetu počne prodaju istovremeno, krajem aprila, ali je zbog neočekivano velike potražnje na domaćem tržištu taj termin pomerila. „Ajped“ bi najpre trebalo da se pojavi u Australiji, Britaniji, Francuskoj, Italiji, Japanu, Kanadi, Nemačkoj, Španiji i Švajcarskoj. Analitičari procenjuju da bi do kraja godine „Epl“ mogao da proda ukupno pet miliona tih uređaja, prenele su agencije.

Povezana vest:  Promocija Toshibine jedinstvene Garancije bez obzira na sve donosi nove prednosti do kraja leta