Infografika

Istraživanje: Kako mladi u Srbiji koriste mobilne uređaje?

Mladi uzrasta 15 do 30 godina predstavljaju četvrtinu korisnika mobilne telefonije u Srbiji. Čak 97% stanovnika Srbije u navedenoj starosnoj grupi koristi mobilni telefon, a 60% njih koristi smart telefon. Ovo su najznačajniji rezultati istraživanja koje je urađeno na zahtev kompanije Vip mobile, na reprezentativnom uzorku mladih korisnika mobilnih telefona uzrasta od 15 do 30 godina, tokom koga su odgovarali na pitanja o osnovnim navikama u mobilnoj komunikaciji i svom životnom stilu. Podatke su tokom leta dva meseca širom Srbije prikupili i obradili stručni timovi agencija onSpot, Ipsos i GfK.
Prema rečima Dejana Turka, direktora/CEO Vipa, dobijene rezultate operater je pažljivo analizirao kako bi na tržište izašao sa ponudom koja je u potpunosti prilagođenu najmlađoj populaciji. ,,Posle višemesečne interakcije sa mladima u Srbiji imamo utisak da odlično poznajemo ovaj za nas značajan segment korisnika i to ne samo njihove potrebe u mobilnoj komunikaciji već i stil života i sistem vrednosti. Raduje nas aktivizam i solidarnost koju pokazuju prema široj zajednici i sa zadovoljstvom ćemo ih pozivati da se uključe u Vipove društveno odgovorne akcije,“ obećao je Turk.
Rezultati istraživanja pokazuju da je SMS i dalje veoma relevantan kanal komunikacije. 81% korisnika svakodnevno šalje SMS poruke, dok 14% čini to nekoliko puta nedeljno. Na drugom mestu po učestalosti korišćenja su pozivi ka korisnicima unutar mreže svog operatera – čak 67% mladih svakodnevno upućuje pozive ka brojevima u istoj mreži. Odlučujući faktori pri izboru postpejd paketa usluga mobilne telefonije su količina minuta i megabajta, i odgovarajuća cena mesečne pretplate.
Očekivano, korišćenje Interneta na mobilnom telefonu je veoma rasprostranjeno među ovom populacijom (89%), a 18% pristupa mobilnom Internetu više od 20 puta dnevno. Mladi koji pristupaju Internetu preko mobilnog telefona to čine u proseku 8 puta dnevno, i prosečno putem mobilnog telefona provedu dnevno oko 1,2 časa na Internetu. O važnosti korišćenja Interneta na mobilnom telefonu u populaciji mladih govori i podatak da 32% njih svoj mobilni telefon koristi u najvećoj meri u ove svrhe, odnosno da je ovo najčešće korišćen servis na njihovom telefonu. Kako istraživanje pokazuje ovaj trend je u porastu jer je u 2013. godini 23% mladih pristup Internetu navelo kao najčešće korišćen servis na svom telefonu.
Učestalo je i korišćenje VoIP servisa i chat aplikacija za mobilne telefone, kao što su Skype, Viber, WhatsApp, Facebook Messenger. Čak 41% mladih korisnika svakodnevno šalje poruke dok 13% njih svakodnevno obavlja pozive preko ovih aplikacija. Dakle, među mladima je broj svakodnevnih korisnika Interneta na mobilnom telefonu (69%) veći od broja svakodnevnih korisnika telefonskih poziva.
Pored standardnih funkcija poput slanja SMS poruka i pozivanja, mladi korisnici sve više svoj telefon koriste kao multimedijalni uređaj – za pravljenje fotografija (78%), za komunikaciju na društvenim mrežama (71%), a veliki broj njih (67%) i za pregledanje fotografija sa prijateljima.
U pogledu načina komunikacije i osoba sa kojima su mladi najčešće u kontaktu postoji razlika – oko 30% svih poziva u mreži, i van mreže, je upućeno roditeljima i članovima porodice. Sa prijateljima i poznanicima se najčešće komunicira SMS porukama (46% svih poruka) i chat servisima (51% svih sesija), dok sa partnerom najčešće komuniciraju pozivima u mreži (38% svih poziva u mreži) i SMS porukama (36% svih SMS poruka).

Povezana vest:  Lenovo najavio inovativni IdeaPad YOGA preklopni uređaj