U kojoj meri korisnici vise dele sadrzaj na internetu danas u odnosu na pre dve godine

Lični sadržaj na internetu utiče na kompanije

Tema privatnosti na internetu je sve više u fokusu, jer korisnici konstantno dele lične informacije u online svetu. Izveštaj kompanije Ericsson „ConsumerLab“, pokazuje da korisnici ne samo da dele informacije o sebi, već detaljno istražuju druge osobe, kompanije, kao i državne institucije, i dele njihov sadržaj.
Deljenje sadržaja utiče na razvoj građanskog novinarstva, a polovina ispitanika, korisnika pametnih telefona, istakla je da upravo deljenjem sadržaja i mišljenja direktno utiču na kompanije. Korisnici smatraju da su danas u stanju da čineći pritisak na kompanije i državne institucije promene njihove odluke u svoju korist. Oko 34 odsto ispitanika istaklo je da, ukoliko su imali loše iskustvo sa nekom kompanijom, to su podelili javno na internetu. Takođe, 27 odsto korisnika deli na internetu primedbe drugih osoba na nedeljnom nivou. Potvrdu, da je deljenje sadržaja na internetu promenilo svest i način komunikacije korisnika, dalo je 37 odsto ispitanika, koji smatraju da je deljenje informacije na internetu o korupciji u kompanijama efikasnije nego direktno obraćanje policiji.
Rebeka Sedering Angstrom, viši savetnik u ConsumerLab odeljenje kompanije Ericsson, rekla je: „Više od polovine ispitanika, koji poseduju pametne telefone, istaklo je da je internet omogućio korisnicima da otkriju korupciju ili druge nedozvoljene radnje u kompanijama i različitim organizacijama. Iako korisnici ovo percipiraju kao pozitivno, 64 odsto njih je reklo da želi mogućnost da zaustavi širenje negativnih informacija o sebi na internetu“.
Više od 70 odsto ispitanika konstantno deli svoje lične fotografije, dok 69 odsto čita ili gleda sadržaj drugih ljudi, znatno više nego pre dve godine. Upravo zato, 46 odsto korisnika ističe da želi mogućnost verifikacije verodostojnosti sadržaja i vesti koje se dele na internetu.
Izveštaj kompanije Ericsson, pod nazivom „Deljenje informacija“, zasnovan je na anketi sa više od 5.000 korisnika pametnih telefona, starosne dobi od 15 do 69 godina, iz svetskih metropola među kojima su Berlin, Čikago, London, Johanesburg, Moskva, Nju Jork, Tokio, Sao Paolo, Meksiko Siti i Sidnej.

Povezana vest:  Mobilni jukebox: Toshiba mini NB520 izvanrednog kvaliteta zvuka