Kompanija Sony i dr Ana Vilkinson otkrili su nove fanove popularne muzike – pse!

Stručnjaci iz kompanije Sony znaju da se u muzici najlepše uživa sa najbližima, pa su povodom predstavljanja GTK-XB7 audio sistema velike snage organizovali istraživanje „Muzičke preferencije domaćih pasa“, kako bi otkrili kakve pesme prijaju čovekovom najboljem prijatelju. Studija je sprovedena u saradnji sa dr Anom Vilkinson, stručnjakom za percepciju kod životinja i članicom evropskog Udruženja za ispitivanje ponašanja životinja (Association for the Study of Animal Behaviour – ASAB) i doktorantkinjom Natalijom Albukerki.

Eksperiment je pokazao da gotovo dve trećine ispitanih pasa (62 odsto) spontano radije bira da sluša modernu muziku, u odnosu na klasične kompozicije koje je izabralo 38 odsto pasa. Naime, kada im je dat izbor između dva žanra, psi su značajno češće birali i duže se zadržavali ispred zvučnika sa popularnom muzikom nego sa klasičnom, što sugeriše da više uživaju u slušanju energičnih ritmova. Za potrebe puštanja muzike tokom eksperimenta korišćena su dva Sony GTK-XB7 audio sistema tako što je pet parova pesama (jedna popularna i jedna klasična) puštano istovremeno, nasumičnim redosledom i sa nasumičnim rasporedom zvučnika, kako bi se obezbedila objektivnost istraživanja. Kao stimulans su poslužile čuvene klasične kompozicije, poput „Male noćne muzike“ V. A. Mocarta i „Sedme simfonije“ L. v. Betovena, kao i svetski hitovi među kojima su „Single Ladies“ od Bijonse i „Hound Dog“ Elvisa Prislija.

Povezana vest:  Kraj igre: Gejmeri na meti hakerskih napada zbog slabih lozinki

„Želeli smo da damo novo značenje zabavi, a za to nema boljeg načina nego da pozovemo svoje krznene prijatelje da nam se pridruže na podijumu za ples“, ističe Alberto Ajala, direktor sektora za video i zvuk u kompaniji Sony Europe.

Kompanija Sony je u saradnji sa inovativnom produkcijskom kućom Unit 9 kreirala i spot koji prikazuje kako se kućni ljubimci zabavljaju uz platinasti hit Martina Geriksa „Animals“ i GTK-XB7 audio sistem velike snage. Ovaj bombastični audio sistem sa dizajnom u jednoj kutiji odlikuje jedinstvena Sony EXTRA BASS tehnologija, koja koristi DSP tehnologiju za još snažniji zvuk, sa dubokim bas notama koje su karakteristične za modernu elektronsku muziku. U kombinaciji sa raznobojnim trosmernim osvetljenjem koje prati ritam – linijska rasveta, strobo efekat ili rasveta zvučnika – GTK-XB7 donosi atmosferu noćnog kluba na svaku kućnu žurku. Spot „Party Animals“ pokazuje kako zečić mrda njuškicom u ritmu, dugodlake pse koji se prepuštaju snazi muzike i mačke koje ritmično „skaču“ na podijumu za igru.

Povezana vest:  Canon na sajmu Photokina 2014

Napomene:

 

  • Za potrebe eksperimenta dobijeni su etičko odobrenje od Komiteta za etiku Univerziteta Linkoln u Ujedinjenom Kraljevstvu, kao i potpisani formulari saglasnosti od vlasnika.
  • U istraživanju je učestvovalo devet odraslih domaćih pasa različitih rasa.
  • Pesme koje su korišćene kao stimulans u eksperimentu su:
Popularna muzika Klasična muzika
What do U mean – Džastin Biber Kanon u D duru – Johan Pahelbel
Shake it off – Tejlor Svift Ples Šećerne vile, odlomak iz baleta Krcko Oraščić – Petar Iljič Čajkovski
Single Ladies – Bijonse Mala noćna muzika – Volfganf Amadeus Mocart
Animals – Martin Geriks Svita za orkestar br. 3 u D duru – Johan Sebastijan Bah
Hound Dog – Elvis Prisli Sedma simfonija – Ludvig van Betoven
Povezana vest:  Novo Kaspersky Lab rešenje za zaštitu pripremiće kompanije za buduće pretnje