Eplova prodavnica aplikacija (App Store) generisala je u 2016. godini rekordne prihode od preko 28,5 milijardi dolara.
Od tog iznosa, kreatorima aplikacija je pripalo oko 20 milijardi dolara, a Eplu 30 odsto udela, odnosno 8,5 milijardi dolara, piše američki list Volstrit DŽornal.
Samo tokom prvog dana nove godine, kupci su potrošili oko 240 miliona dolara u Eplovoj prodavnici aplikacija, što je bio najprometniji dan ikada u pogledu kupovine aplikacija.
App Store je u 2015. godini prihodovao više od 20 milijardi dolara, od čega je u ruke kreatora aplikacija otišlo 14 milijardi dolara, a Eplu 6,0 milijardi dolara.
Prihodi prodavnice aplikacija su sa godinama rasli zbog sve veće prodaje „ajfona“ širom sveta. Međutim, budući da je prodaja „ajfona“ u protekloj fiskalnoj godini pala, povećanju prihoda su doprineli rast prodaje aplikacija u Kini i nove igrice.
Prodaja aplikacija u Kini je, prema podacima Epla, porasla za 90 odsto u prošloj godini, navodi WSJ.

Povezana vest:  Beč: konferencija o zaštiti podataka „Data Protection 2018“