Najpre su počeli aerodromi da koriste „Self-Check-in“ sistem a nedavno su i bečki hoteli napravili mesto za „Aleksu“. Pametni roboti koji odgovaraju gostima na pitanja ili obavljaju prijem gostiju.

„U koje vreme je doručak?“, „Do kada se mora napustiti soba?“ Ova i slična pitanja gosti mogu izgovoriti i ubrzo dobiti odgovore. Hotel „Caitgaist“ (Zeitgeist) kod bečke glavne železničke stanice već ima u upotrebi digitalnog portira po imenu „Gustaffo“. Hotel testira virtuelnog asistenta kao dodatnu ponudu od decembra 2017. godine. „Gustaffo“ nudi gostima sve informacije u vezi sa hotelom a postavljena pitanja može i da analizira. Tako vlasnici hotela mogu da saznaju šta gosti najčešće pitaju tj. koje informacije treba učiniti još jasnijim. Iza svega toga stoji digitalni sistem „Aleksa“ (Alexa).

Povezana vest:  Limewire platio odštetu od 105 miliona dolara

Bečko startap preduzeće „Gustaffo“ prenosi digitalne hotelske usluge na pametne telefone. Konkretno radi se o internet stranici koja izgleda kao aplikacija. „Gustaffo“ nudi informacije o hotelu na različitim jezicima. Putem internet strane može se pozvati i sobna posluga, naručiti taksi ili rezervisati restoran.

Ukupno 38 hotela u Evropi ima digitalnog portira. U Beču za sada dva hotela nude takvu uslugu: hotel „Zeitgeist“ i „ARCOTEL Donauzentrum“. Hotelijeri smatraju da će ova novost u hotelima svakako biti sve više u upotrebi ali da nikako neće zameniti zaposlene. Mnogi gosti žele da im se neko obrati, dok drugi vole sve sami da obave putem interneta.

Povezana vest:  Kakve tehnološke trendove u 2016. godini predviđaju stručnjaci iz Samsungovog Centra za dizajn i inovacije u Londonu?

PHOTO: www.arcotelhotels.com i www.zeitgeist-vienna.com