facebook_logo-2Facebook generacija će jednog dana morati da menja imena

 

Izvršni direktor Googla, Erik Šmit (Eric Schmidt), upozorio je korisnike interneta da vode računa o količini ličnih podataka koje objavljuju na globalnoj mreži, sugerišući da će mnogi od njih jednog dana morati da promene svoja imena kako bi pobegli od cyber-prošlosti.

Mora se priznati da je ovo zapanjujuće priznanje osobe čija je firma zaradila milijarde upravo na usavršavanju umeća pohranjivanja i preuzimanja informacija od nas.

Šmit je, ipak, upozorio da ogroman broj podataka o sebi koje ostavljamo online na kraju krajeva i nije tako pozitivna stvar kao što mislimo.

Povezana vest:  “PRO EVOLUTION SOCCER 2011” turnir u Delta Cityju

Čovek koji je zajedno sa Sergejom (Sergey) Brinom i Larijem Pejdžom (Larry Page) pokrenuo najveću pretraživačku mašinu na svetu poručio je mladim ljudima da ih podaci na internetu mogu skupo koštati.

-Mislim da društvo ne shvata šta se dešava kad imate sve na dohvat ruke, kad vam je sve poznato i zabeleženo – rekao je Šmit u razgovoru za „Wall Street Journal“.

Ovim je jedan od čelnih ljudi Googla pokazao koliko je rukovodstvu te kompanije važna privatnost korisnika, uprkos činjenici da su nam upravo oni omogućili ogromnu količinu informacija dostupnim, te skratili prethodne višemesečne pretrage.

Povezana vest:  SZO i Viber u borbi za zdravlje žena u Srbiji

Google je zaradio milijarde pohranjujući podatke o korisničkim navikama pretraživanja, kako bi ih kasnije iskoristio za slanje reklamnih sadržaja.

Internet gigant iz Kalifornije vlasnik je i muzičkog servisa YouTube, te e-mail-servisa Gmail, a ako živite u nekom od većih svetskih gradova, velike su šanse da će automobil Google Street Viewa doći upravo pred vaša vrata i snimiti vas. Odnedavno je jasno da se žele uplesti i u oblast društvenih mreža, a upravo tu najviše je briga o zaštiti privatnosti.

Procenjuje se da danas 600 miliona ljudi širom sveta ima otvoren profil na nekoj društvenoj mreži, a nedavno je jedan kolumnista „The New York Timesa“ rekao da živimo u doba koje definiše „nemogućnost brisanja onoga što ste objavili u prošlosti i nemogućnost da krenete dalje“.

Povezana vest:  Kompanija Huawei ulazi na tržište kancelarijske opreme sa novom linijom uređaja

Zbog svega ovoga mnogi ne uspevaju da nađu vezu između Šmitovih komentara i etike njegove kompanije.

-Snimanje svega i omogućavanje da to postane dostupno svima i uvek je osnovna Googlova misija. Oni zarađuju od činjenice da društvo ne razume posledice svega toga – upozorava Kris Vilijams (Chris Wlliams), novinar web-portala „The Register“.