Kako bi obeležili Međunarodni dan privatnosti podataka ovog 28. januara, kompanija Kaspersky predstavlja umetničku saradnju sa savremenim umetnikom Felipeom Pantoneom (Felipe Pantone). Poznat po svom radu sa pikselima i gradijentima, Felipe je čuven po čuvanju privatnosti svog identiteta i suptilnom iskazivanju svojih radova. Za ovo partnerstvo, umetnik je kreirao jedinstveno delo, koje simbolizuje futuristički štit čiji je cilj vizualizacija digitalne zaštite. Četvorominutni dokumentarac o procesu stvaranja ovog umetničkog dela je sada dostupan na globalnoj modnoj i stilskoj platformi i-D.

Lični i osetljivi podaci kao što su informacije o kreditnim karticama, poruke i fotografije sada preplavljuju naš digitalni svet. Kao rezultat toga, postalo je sve teže voditi efikasnu brigu o tako velikom broju informacija – što zaštitu stoga čini veštom umetnošću. Onlajn privatnost, kao i uticaj koji proboji podataka mogu da imaju na pojedinca ili organizaciju, predstavljaju kritičan rizik za sve u ovom dobu povezanosti. Zbog toga je čuvanje bezbednosti naših ličnih podataka i onlajn interakcija ključno za osiguravanje toga da tehnologija nastavi da ima pozitivnu i bitnu ulogu u našim životima.

Zajedničkim predstavljanjem umetničkog dela – futuristički heksagon, napravljen od aluminijuma i polimetilmetakrilata (PMMA) – globalna sajberbezbednosna kompanija i poznati umetnik za cilj imaju podizanje svesti o onlajn privatnosti, koja ide dalje od čuvanja podataka, i podrazumeva zaštitu ljudskih digitalnih identiteta baš kao što bismo zaštitili svoje fizičke.

Povezana vest:  LG daje 3D-u nove dimenzije lansiranjem tri nova proizvoda

“W3-Structural K, delo koje sam kreirao za kompaniju Kaspersky, inspirisano je visokotehnološkom arhitekturom, koja naglašava strukturu i tehnologiju unutar zgrada. Oblik dela podseća na štit koji simboliše ulogu koju kompanija Kaspersky ima u oblasti visokotehnološke sajber bezbednosti” izjavio je Felipe Pantone.

Saradnja između kompanije Kaspersky i Felipea Pantonea zasniva se na snažnim zajedničkim vrednostima, kao što su posvećenost inovaciji i konstantnom napretku. Umetnik koristi najnovije dostupne tehnologije i materijale kako bi se izrazio na najbolji mogući način. Kompanija Kaspersky razvija najsavremenija rešenja kako bi ljudima omogućila da iskoriste potpuni potencijal današnjeg međusobno povezanog digitalnog sveta, i da bezbedno krenu napred u budućnost.

“Podaci se nalaze svuda oko nas – od mobilnih telefona do laptopova, pametnih satova, i pametnih kuća. Istovremeno, podaci su isto tako na samo jedan klik od toga da dospeju u pogrešne ruke,” rekao je Marko Projs (Marco Preuss), direktor tima za globalno istraživanje i analizu (GReAT) za područje Evrope u kompaniji Kaspersky. “Uz digitalizaciju koja nastavlja da raste širom sveta, mnogi servisi postaju sve više zasnovani na podacima. Dok prikupljanje ličnih informacija o korisnicima može da poboljša korisničko iskustvo i mogućnosti, bitno je da kao društvo budemo svesni potencijalnih rizika i pretnji prilikom deljenja ličnih podataka onlajn. Ovo deljenje ne samo da predstavlja rizik, već ponekada i određenu opasnost, i stoga je bitno da razmišljamo o tome šta se može desiti digitalnoj privatnosti i zaštiti podataka – kako bismo mogli da nastavimo da čuvamo bezbednost osetljivih informacija ljudi.”

Kompanija Kaspersky predlaže pridržavanje sledećih praksi za zaštitu ličnih podataka:

  • Vodite računa o tome koje lične informacije delite onlajn, naročito kada je reč o objavljivanju slika sa identifikacionim informacijama, kartama i računima. Postoji rizik da se bilo koja informacija koju objavite nađe u pogrešnim rukama.
  • Vodite računa o tome da uvek proverite podešavanja dozvola za sve naloge na društvenim mrežama i za sve aplikacije koje koristite, kako biste umanjili verovatnoću da će treće strane deliti ili skladištiti vaše podatke – i više od toga – bez vašeg znanja. Koristite Kaspersky’s Privacy Checker rešenje koje će vam pomoći da saznate kako da promenite podešavanja privatnosti na vašim onlajn servisima i na taj način uspostavite kontrolu nad svojim ličnim podacima.
  • Koristite dvofaktorsku autentifikaciju kako biste obezbedili svoj primarni i-mejl, koji je povezan sa bankarskim uslugama i ostalim bitnim sajtovima. Ukoliko želite da se ulogujete na nepouzdane servise, najbolje je da napravite drugu i-mejl adresu.
  • Koristite VPN prilikom povezivanja na nezaštićene Wi-Fi mreže.
  • Izbegavajte korišćenje slabih ili ponovljenih lozinki. Testirajte snagu svoje lozinke na https://password.kaspersky.com/. Koristite Kaspersky Password Manager za generisanje i obezbeđivanje jedinstvene lozinke za svaki nalog.
  • Prestanite da delite lične podatke sa onlajn trgovcima (koji to koriste za targetiranje reklama) pristupanjem ključnim funkcionalnostima u sajberbezbednosnim rešenjima, kao što je opcija za privatno pretraživanje koju možete pronaći u Kaspersky Total Security i Kaspersky Internet Security rešenjima.
Povezana vest:  Kompanija Kaspersky Lab i pivara Pilsner Urquell udruženim snagama rade na bezbednosti industrije pića

Saznajte više o tome kako možete da zaštitite svoje podatke ovde. Takođe, ovde možete da se upoznate sa predikcijama vezanim za privatnost u 2021. godini koje su izneli vodeći stručnjaci kompanije Kaspersky.

PHOTO: Samuel de Roman/Getty Images