Kako algoritmi sve više utiču na različite aspekte naših života i razumevanje načina na koji algoritmi rade postaje sve važnije. Wolt je jedna od retkih kompanija koja u četvrtom izveštaju o algoritamskoj transparentnosti objašnjava upravo na koji način tehnologija iza aplikacije utiče na svakodnevno iskustvo korisnika, ali i šta donosi restoranima, prodavnicama i partnerima za dostavu i zašto je odgovorno korišćenje AI važno.

Otvorena komunikacija, jasna objašnjenja i odgovorno korišćenje tehnologije su ključni kako bi korisnici, partneri i preduzeća razumeli kako algoritmi funkcionišu i na koji način se njihovi podaci štite. Takav pristup obezbeđuje bolje iskustvo za sve učesnike na platformi i samo na taj način u mogućnosti smo da gradimo poverenje i zajednicu koja razume tehnologiju iza svakodnevnih odluka“, ističe Đorđe Davidović, Wolt direktor za Srbiju i Severnu Makedoniju.

Kako algoritam personalizuje ponude za svakog korisnika

Povezana vest:  IDEMOOO NIŠ – predstavljeni prvi Viber stikeri za grad Niš

Kada korisnik otvori aplikaciju, dočeka ga personalizovana početna strana sastavljena pomoću skupa sadržaja kreiranog uz AI podršku. Na osnovu prethodnih porudžbina, datih ocena i pretraga, sistem prikazuje restorane i proizvode koji najviše odgovaraju ukusu korisnika, vremenu i lokaciji. Ipak, ponuda se redovno osvežava kako bi podstakla otkrivanje novih ponuđača i ukusa.

Tokom 2024. godine Wolt je uveo napredni model mašinskog učenja zasnovan na kolaborativnom filtriranju, što je dodatno unapredilo personalizaciju. Sistem analizira navike korisnika sličnih interesovanja kako bi davao preciznije i korisnije preporuke.

Podrška lokalnim preduzećima

Iza restorana, pekara i prodavnica koje korisnici vide u aplikaciji zapravo su lokalna preduzeća koja tako stižu do novih kupaca i šire poslovanje. Većina Wolt partnera upravo su mala lokalna preduzeća. Čak 88% partnera ima prodavnicu na samo jednoj ili do tek tri lokacije u gradu. Ipak, i pored toga, tokom prošle godine ovi Wolt partneri ostvarili su više od pet milijardi evra prometa na svim Wolt tržištima.

Povezana vest:  Integrisana rešenja iz LG-a donose novi nivo pogodnosti za poslovne korisnike

Da bi olakšao priključenje novih partnera, Wolt je uveo alat za samostalnu integraciju sa POS sistemima, koji omogućava povezivanje sa platformom u nekoliko koraka. Partnerima je dostupan i novi alat za fotografisanje koji koristi veštačku inteligenciju i pametni telefon za izradu profesionalnih fotografija proizvoda. Sistem pomaže i u svakodnevnom radu – sugeriše vremena pripreme u zavisnosti od opterećenja lokala i dostupnosti dostavljača, i pruža analitičke alate za optimizaciju poslovanja.

Algoritmi povezuju dostavljače, preduzeća i korisnike

Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Wolt ih podržava algoritmima koji omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti.

Povezana vest:  Sony iznenađenja ispod jelke

Prošle godine Wolt je uveo i sistem za optimizaciju u gradskom okruženju koji poboljšava efikasnost dostave i smanjuje kašnjenja u realnom vremenu. Nove mape potražnje pokazuju partnerima gde su porudžbine najčešće, što im pomaže da više zarađuju, a da manje čekaju.

Posebna pažnja posvećena je načinu obračuna naknade. Algoritam uzima u obzir razdaljinu, težinu porudžbine, saobraćajne uslove i vreme kako bi obezbedio pravednu nadoknadu. Dostavljačima su dostupne i opcije trenutne isplate radi boljeg upravljanja prihodima. Prosečna ocena zadovoljstva partnera prošle godine iznosila je 4,57 od pet, što potvrđuje uticaj promena razvijenih u saradnji sa njima. Iako algoritmi obavljaju veći deo procesa, dostupna je i podrška u realnom vremenu koju pružaju ljudi.
Ceo izveštaj o algoritamskoj transparentnosti dostupan je na zvaničnom sajtu.

Foto:  Wolt (Promo)