predstava-kafa-i-cigarete-foto-promo

Sutra premijera „Kafa i cigarete“ u Ateljeu 212

U Ateljeu 212 sutra će premijerno biti izvedena predstava „Kafa i cigarete – pozdrav iz Beograda“, po tekstu i u režiji mlade Mie Knežević, koja je bila inspirisana poznatim filmom „Kafa i cigarete“ Džima Džarmuša.
Upravnik Ateljea Branimir Brstina izjavio je danas na konferenciji za novinare da je radost za pozorište kada ima mladog autora i da je ovo bio težak, ozbiljan, zanimljiv i hrabar zadatak, a da je Atelje dobro mesto za scenski eksperiment.
Uloge u nizu duo scena – susreta uz kafu, igraju Milica Mihajlović, Nebojša Ilić, Tihomir Stanić, Dara Džokić, Milica Trifunović, Marko Grabež i Svetozar Cvetković.
Kneževićeva (26) je rekla da je to omnibus od 10 priča, sa sedam likova koji se prepliću, a da je od Džarmuša, čiji film odavno voli, uzela samo dramaturšku strukturu, dok su teme naše, ali i univerzalne.
Svuda u svetu ljudi dele taj ritual zajedničke kafe, trenutke u kojima se pokreću emocije, poveravaju događaji iz prošloti i planovi za budućnost. Nikada ne znamo kada će neki slučajni susret ili onaj koji pripada svakodnevnoj rutini pokrenuti u nama duboka i nova osećanja, dodala je ona.
Dara Džokić je izjavila da predstavu čine „parčići života nekih malih ljudi“, a da je njen lik Azra jedna od milion običnih žena, rođena je u jednoj državi, živi u drugoj, ćerka joj je u trećoj, čovek koji joj je važan u četvrtoj.
Njene mikro seobe, zajedno sa drugim pričama koje se prepliću i dopunjavaju, tvore celinu koja je mnogo veća. Stvarali smo je sa lakoćom, sve je teklo kao prirodni proces, rekla je ona.
Cvetković u predstavi učestvuje preko skajpa, kao prijatelj koji je u inostranstvu.
Za Milicu Mihajlović lepota je u nepretencioznosti ovog projekta koji prikazuje trenutke „ukradene“ od života. Junaci drame dotiču se velikih tema kao što su ljubav, smrt, strah, ali pobočno, na delikatan i nenametljiv način, izjavila je ona.
Ilić je primetio da su ta životna „intermeca“, uz kafu i cigarete, nekada „gušća“ i stvarnija od onog života na poslu, u porodici, u obavezama. To su trenuci u kojima se naizgled ništa ne događa, ali se suočavano sa onim najintimnijim i zato je zanimljivo i hrabro to postaviti na scenu, ocenio je on.
Trifunovićeva je otkrila da je njen lik svršena studentkinja koja želi da ode iz zemlje, pa se oprašta od njoj bitnih ljudi. Grabež igra njenog druga, koji se bori sa problemom odlazaka, a u drugoj sceni razgovara sa svojim profesorom, pokušavajući da odloži predaju seminarskog rada.
Profesora igra Stanić, koji je istakao da je divno imati mlade ljude u pozorištu i da je uz njih ponovo našao radost u probama.
Scenogafiju je kreirala Miljena Vučković, kostime Dragica Laušević. Dizajn zvuka i video potpisuju Davor Duboka i Dragan Stevanović Bagzi.
Brstina je podsetio da je ova predstava imala uspešnu pretpremijeru na kraju prošle sezone, u junu u Zrenjaninu.
Za novu sezonu već su počele probe Joneskovog „Magbeta“ u režiji Anđelke Nikolić. Slede, do kraja godine, „Lice“ u režiji Jelene Bogavac i „Pijani“ Borisa Liješevića.
Atelje će 26. novembra obeležiti jubilej – 60 godina rada. Proslava će biti, kako je izjavio Brstina, u skladu sa okolnostima. U međuvremenu se očekuju radovi na sređivanju fasade zgrade koja je rekonstruisana početkom 90-ih godina.

Povezana vest:  Antistres blokovi za crtanje u prodaji