Najavljujemo otvaranja decembarskih izložbi Kulturnog centra Beograda koja će se odvijati u petak, 9. decembra od 19 sati u Likovnoj galeriji i galerijama Artget i Podroom.

Iako ne koordinisane, sve tri izložbe u prvi plan stavljaju teme izmeštanja, bilo putovanja bilo migracija bilo (dečje) upitanosti nad pojmovima koji se podrazumevaju.

Pa tako u Likovnoj galeriji KCB Dejan Kaludjerović predstavlja petokanalni video visoke rezolucije koju prati petokanalna zvučna instalacija, pod nazivom „Ne znam tu reč… još uvek”. Kako Branislav Dimitrijević navodi u tekstu koji prati izložbu:

„ Gotovo od samih početaka svog umetničkog delovanja, Dejan Kaludjerović se bavi konceptom, predstavama i kulturalizacijom detinjstva. U poslednjih desetak godina on kroz projekat Konverzacije obrće postojeće kulturne konstrukte prikupljanjem i beleženjem direktnog govora dece. Tako nastaje serija tonskih zapisa razgovora sa njima u kulturno i politički različitim sredinama (Vladikavkaz, Beograd, Baku, Teheran, Beč, Jerusalim, Ljubljana, Grac) u kojima Kaludjerović postavlja sedamdesetak pitanja na teme sa kojima odrasli zapravo ne mogu da izađu na kraj. U najrecentnijem Kaludjerevićem radu, ovi snimci postaju sirovi materijal na osnovu kojeg nastaje libreto (za koji angažuje dramsku spisateljicu Tanju Šljivar) a po kom kompozitorka Marija Balubdžić piše operu koja je po prvi put izvedena u Gracu u režiji Bojana Đorđeva. Galerijska instalacija u Kulturnom centru Beograda, sačinjena od pevajućih video-portreta četvoro izvođača, originalnog snimka izvođenja u Gracu (koji ovde postaje neka vrsta prostorne pozadine) i rekvizita-igračaka kao što su predimenzionirani mikado štapići i kocke sa slovima, i ova instalacija predstavlja posebnu iteraciju ove opere.”

Povezana vest:  Otvorena izložba ‘’Krug’’ Lazara Vozarevića iz kolekcije Dejvida Rokfelera u Modernoj galeriji Beograd

Više detalja o izložbi naći ćete ovde:
www.kcb.org.rs/2022/12/dejan-kaludjerovic-ne-znam-tu-rec-jos-uvek/

U galeriji Artget predstavlja se poslednje poglavlje u sezoni koju je priredila umetnička direktorka Mia Ćuk, a koja je bila posvećena istraživanju nereprezentacijskih, afektivnih i performativnih aspekata postfotografskih praksi.

Izložba „Dva glasa govore jednom kamerom, ko govori?” objedinjuje radove umetnika Davida Beržea i umetnice Katarine Šoškić, koji iz različitih perspektiva razmatraju motiv putujućeg tela u modernom i postmodernom kontekstu. Kroz fotografiju i snimljenu prozu, umetnici se upuštaju u dijalog koji se usredsređuje na probleme fotografskog predstavljanja i njegove nedovoljnosti da objasni druga iskustva koja čine naše razumevanje urbanih sredina. Dok David Berže u svom radu posreduje publici iskustvo putovanja kroz vremenske instalacije, prostorne intervencije i tekstove – izgovorene i objavljene, u centru istraživanja Katarine Šoškić je fotografkinja i moć slike – ona koristi fotografiju i reči za istraživanje i analizu društvenih fenomena, kulture i subkulture, zapitana nad ulogom fotografa u generisanju „slike“ unutar i izvan fotografisanih situacija.

Povezana vest:  Humanitarno izvođenje predstave “BOMBONA” u Domu omladine Beograda

Više detalja o izložbi naći ćete ovde:
www.kcb.org.rs/2022/12/42944/

U galeriji Podroom britanska rediteljka Sem Džuri multimedijalnom izložbom „OVO NE SMEŠ ZABORAVITI” istražuje koncepte odložene traume i nasilja kao produžene posledice rata u Abhaziji, de fakto državi nastaloj nakon Gruzijsko-abhazijskog rata (1992/3). Abhazija se u međunarodnoj javnosti najčešće doživljava kroz ruševine i krš rata koji su naružili gradove i krajolike ove zemlje. Ovaj film stvara kontranarativ, koristeći se ličnim sećanjima preživelih, za koje su te ruševine nekad bile domovi i škole, radna mesta i lokacije na kojima su uživali u slobodnim aktivnostima. Njihova su sećanja prerađena u narativna scenarija, a izvode ih sami akteri kroz glasovnu i fizičku glumu, dok se istorijski snimci prepliću sa prikazima mesta onakvim kakva su ona danas. Na ovaj način nastaje alternativni oblik dokumentarnog filma u kome se istražuju fragmentirano sećanje i psihološka istina – intimini narativ u kome se razmatraju traumatski proces uništenja i ideja da je stabilnost jednog društva trajno stanje.

Povezana vest:  Ovacije na premijeri plesne predstave Grand Hotel

Više detalja o izložbi naći ćete ovde:
www.kcb.org.rs/2022/12/sem-dzuri-ovo-ne-smes-zaboraviti/

Sve izložbe dostupne su besplatno do 31. decembra, a najave pratećih programa možete da pratite na društvenim mrežama, kao i na sajtu kcb.org.rs

Dobrodošli ste u Kulturni centar Beograda!