A_Jacoby_&_Pronk_15

Deveti Beogradski festival igre „Krug se piše beskonačno“
 
Program Devetog beogradskog festivala igre (BFI), od 28.marta do 12.aprila, smanjen je za dve večeri, ali je vrhunski, privilegija je videti 11 produkcija u Beogradu, jednu u Novom Sadu i jednu u Zrenjaninu za samo dve nedelje trajanja festivala, izjavila je direktor BFI Aja Jung.
„Milanski magazin za igru u januaru je zabeležio da se sa ovogodišnjim programom Beograd svrstava u najvažnije i najprestižnije plesne destinacije“, kazala je ona najavljujući deveti BFI, u Skupštini grada.
„Lagali bi kada bi rekli da nam ova potvrda onoga što kao mali ženski tim sprovodimo već poslednjih devet godina, ne prija, ali bi bilo nemoguće potvrditi da se festival priprema u lagodnoj i rasterećenoj atmosferi i da ima punu izvesnost profesionalne realizacije, u trenutku kada je godina izborna, a onda i krizna, pa je bilo očekivati da neće biti laka“, istakla je Jung.
Prema njenim rečima, slogan festivala „Krug se piše beskonačno“ odnosi se na krug novih koreografskih legendi, kada su poređana imena svih koreografa čije će predstave publika gledati na devetom BFI, videlo se da oni predstavljaju srednju koreografsku, ali itekako etabliranu generaciju.
„Taj krug i devetka ispred BFI podsećaju i na onaj Danteov ili stalno trčanje u krug, kako bi uverili sve donosioce odluka da je ovaj festival izuzetno vredan i u domaćim i u inostranim okvirima, da se u umetnosti i kulturi moraju pomoći najbolji i to dve kategorije: talentovana deca i najbolji projekti, jer to nije oblast humanitarnog rada, gde su najugroženiji prioritet, već suprotno“, ocenila je osnivač i direktor BFI.
Jung je najavila da u ekskluzivnom predterminu 28. i 29. marta, prvi put u region dolazi Silvi Gilen, najznačajnija aktivna figura u istoriji baleta,a partner joj je Rasel Malifant, koreograf i igrač, koji je takođe zadužio britansku, evropsku i svetsku plesnu scenu.
Gost devetog BFI je i nacionalna plesna kompanija iz Madrida, poznata beogradskoj publici sa trećeg BFI kada ih je predvodio slavni koreograf Načo Duato.
U Centar „Sava“ dolaze 31.marta predvođeni novim direktorom, zvezdom baleta Pariske opere Hozeom Martinezom sa postavkom „U tranzitu“.
Austrijska trupa Likvidloft i njen koreograf Kris Haring, poznat po saradnji sa londonskom trupom Di-Vi-Ejt, dolazi sa predstavom koja se bavi društvenim mrežama i virtuelnim on lajn svetom.
Drugu po redu nagrada Vip poziva dobio je naš igrač i koreograf iz Hamburga Leo Mujić koji će na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, SNP u Novom Sadu i Narodnom pozorištu u Zrenjaninu, predstaviti dva komada premijerno izvedena na prestižnoj američkoj plesnoj smotri Džejkobs Pilou festivalu u izvođenju američko holandskog dvojca Džakobi i Pronk ali i naslovima nekoliko važnih koreografa.
Na deveti BFI stiže i Emanuel Gat, miljenik beogradske publike i koreograf i igrač najzanimljivije biografije koji potpisuje predstave za balet Pariske opere ili Balet Ženeve.
On stiže sa svojom trupom iz Francuske i najnovijom produkcijom „Precizni uglovi“ nastalom po porudžbini Venecijanskog bijenala.
Izrael je zemlja iz koje je na BFI svake godine stizala neka plesna produkcija, a ove dolazi Josip Berg, izraelski koreograf koji uspešno deluje na dve adrese u Tel Avivu i Kopenhagenu.
Kako je Jung najavila, dolazi sa dva naslova koja obećavaju, za koje kritika kaže da poseduju inteligentan humor i igru poput vatrometa.
„Ne znam da li je bilo prošle godine neke nagrade u svetu koju nije pokupila bivša Forsajtova igračica i asistentkinja, danas direktorka trupe Kid Pivot, i stalni koreograf Holandskog plesnog teatra Kristal Pajt, ona stiže sa svojom predstavom „Tamne materije“, kazala je Jung.
Ona je istakla da nam u regionu zavide na gostovanju koreografa bez koga Dejvid Bouvi ne bi nikada izašao na scenu, Edvarda Loka, poznatom po furioznom tempu koji određuje za svoje igrače.
Čekali smo pet godina i konačno je tu 9.aprila u Centru „Sava“ sa svojom trupom „La La La Human Steps“ iz Montreala, najavila je Jung.
Holandski plesni teatar dolazi sa prvom postavom, glavnom kompanijom NDT 1, sa dve predstave – „Leptir“ i „Čežnja“.
Prema mišljenjima mnogih stručnjaka, radi se o jednoj od najboljih kompanija savreme igre i o predstavama koje iz korena menjaju odnos prema pozorištu, kazala je Jung.
Za kraj devetog BFI Jung je najavila još jednog Izraelca, nekadašnji muzičar Hofeš Šehter, sa stalnom adresom u Londonu, jedan od najtalentovanijih perkusionista generacije na Akademiji u Parizu, kasno je počeo da odlazi na časove igre i da se zanima za koreografiju. „Njegove postavke su sinergija angažovanog zvuka i angažovane igre. Predstava koju nam donosi i sa kojom završavamo ovogodišnji Beogradski festival igre „Politička majka“, je predstava koju ne preporučujemo starijoj publici“, istakla je Jung.

 

Povezana vest:  Volonterski kamp "FREEDOM ART FESTIVALA" krajem avgusta u Pančevu