GileGile: Političari su megazvezde koje pričaju prazne priče

 

Beogradski rok sastav „Električni orgazam“ sa decembarskog izdanja novog CD albuma „To što vidiš to i jeste“, planira da u januaru snimi spot za rege pesmu „Mister ministar“, za koju frontmen Srđan Gojković-Gile kaže da „nije posvećena nikome konkretno“.

-Ako je posvećena nečemu, onda je estradizaciji politike na ovim prostorima. Ne samo u Srbiji. Političari su postali megazvezde, svaki dan se pojavljuju na televiziji i manje više pričaju prazne priče.

To je možda bila inspiracija – ukrštanje estrade i politike – rekao je Gojković.

„Električni orgazam“ je u septembru izdao skraćenu verziju „To što vidiš to i jeste“ sa sedam pesama, koja se prodavala uz pripejd paket Telekoma Srbija, a sada je „Dalas rekords“ objavio na CD-u kompletan album za tržište u Srbiji i ostatku bivše Jugoslavije.

Ono prvo izdanje bilo je za nas pretpremijera, a ovo sad je ceo integralni album sa deset pesama…To je prvi naš album posle 22 godine koji izlazi u Sloveniji i Hrvatskoj, gde inače redovno sviramo. Pravo je čudo da sviramo na terenu na kom nismo prisutni ni u medijima, niti izdajemo nove albume“, kaže Gojković.

Povezana vest:  Fifti Sent skida tetovaže

Prvoborcima novotalasne scene koji su ove godine obeležili tri decenije postojanja, trebalo je najduže u karijeri, osam godina da izbace novi album, a Gojković priznaje da bi posle prethodnog

„Harmonajzera“ (2002) „bend došao uslovno rečeno do nekog kraja“, da nije bilo povratka klavijaturiste Ljubomira Đukića-Ljube.

-Bilo je, ili neki drastični rez da se napravi u okviru benda ili da se raziđemo. Srećom pojavio se Ljuba i meni se upalila lampica da bi to bio možda neki mogući novi put. Da se Ljuba vrati u bend i da zapravo ponovo napravimo neki novi zvuk ‘Električnog orgazma’ – kaže gitarista i pevač.

Do tada glavni autor benda Gojković, za novi album prvi put je podelio posao pisanja muzike sa gitaristom Branislavom Petrovićem I Đukićem, čiji je poslednji album sa „Električnim orgazmom“ bio „Kako bubanj kaže“ iz 1984. godine.

Povezana vest:  Treći studijski album Antonije Šole ''Nezgodna''

Bend je pesme pravio uglavnom u sešnovima u svom studiju, a „generalno najjači uticaj je bila crna američka muzika iz sedamdesetih, soul, fank, rege, bluz i džez“.

-Mi smo se trudili na ovom albumu da ne ličimo na sebe. Pored falseta kog prvi put koristim, imam i neki donji glas, neki šapat-rep ili ne znam kako bi ga nazvao. Nisam do sad nikad pevao na takav način, a to je sve deo sveopšteg eksperimenta u cilju da presvučemo kožicu i da se rodimo kao novi bend – kaže Gojković.

„Električni orgazam“ nije svesno planirao da uradi fank ili plesni album, ali su tokom sešnova „odavno prisutni uticaji sad isplivali dominantno“, kao u „Gde god odem“, za koju Gojković kaže da je „plesna pesma koja bi super funkcionisala u klubovima“.

-Svesno smo se dogovorili samo da ćemo nas trojica praviti pesme i da niko ništa neće unapred donositi. Pesme nastale iz džeminga. Ljudi su primetili da su neke pesme (na albumu) dosta dugačke, ali to su u

Povezana vest:  Vaja kon dios u Beogradu 3. maja

stvari bitno skraćne verzije! Recimo, ‘Nikad ne znam’ je trajala preko 25 minuta, ‘Da da da da’ skoro 19 minuta – kaže Gojković.

Bend je anagažovao producenta Voju Aralicu, za koga Gojković kaže da je „zaista dao nek stil, farbu koja je sve ujedinila u jedan album“, dok je posebno zaslužan za pesmu „Vrati se“ koju je „spasio iz kante za đubre“.

-Nekad čovek sa pesmama ne zna šta da radi. Već smo prolupali posle pet godina rada. On je preeditovao pesmu i stavio refren. Hteli smo da izbacimo refren. Svašta smo imali od sumanutih ideja. Verovatno bi unakazili pesmu ili je totalno izbacili. Ovako je Voja u stvari napravio intervenciju zbog koje smo ga i zvali – kaže Gojković.