disneyland-paris

Diznilend pod istragom Evropske unije zbog diskriminacije

Evropska unija je saopštila da vodi istragu zbog sumnje da se poseta pariskom Diznilendu naplaćuje više posetiocima iz inostranstva, što je protivno zakonima EU. Naime, Evropska komisija je dobila više pritužbi posetilaca tematskog parka istočno od Pariza koji su se žalili da za uživanje u Diznilendu plaćaju 500, čak i 1.000 evra više nego posetioci iz Francuske.
Slučaj je izbio na videlo nakon što se kompanija Dizni našla među holivudskim studijima koje je Evropska komisija optužila zbog nepoštovanja antimonopolskih zahteva i nefer ophođenja prema posetiocima. Oni su, koristeći filmske licence, blokirali pristup TV sadržaju u drugim evropskim zemljama.
„Trenutno ispitujemo značajan broj žalbi, uključujući nekoliko protiv Diznilenda“, izjavila je 28. jula za AFP portparolka Evropske komisije.
Ona dodaje da „Komisija i Evropski potrošački centar učestalo dobijaju žalbe potrošača na račun neopravdanih razlika u naplaćivanju, baziranih na nacionalnosti ili mestu prebivališta“.
Britanski list Fajnenšel Tajms (FT) je objavio da je najveći zabavni park u Evropi optužen da naplaćuje više posetiocima iz Britanije i Nemačke.
Kako se navodi, jedan francuski posetilac potroši 1.346 evra za premium paket, dok je Britancima isti naplaćivan 1.870 a Nemcima čak 2.447 evra.
Komisija naglašava da „rivali“ Diznilenda, poput danskog Legolenda, Parka Tivoli i nemačkog Evropa parka, nemaju takve razlike u cenama.
Francuski posetioci imaju još i povlastice u vidu velikih porodičnih popusta, specijlnih tarifa, godišnjih paketa i mogućnosti mesečnih plaćanja.
Diznilend je u odbranu svog sistema naplate odgovorio da zaračunava popuste i promocije u lokalnim prodajnim mestima.
„Kada se trguje direktno sa parkom, cena osnovnog paketa bez promotivnih ponuda je ista na svim tržištima“, objavila je kompanija.
Francuska je odgovorna da obezbedi da Diznilend poštuje evropske zakone o fer trgovini, navodi izvor EU, dodajući da se očekuje da Brisel stupi u konakt sa Parizom povodom tog slučaja.
Od kako je u novembru 2014. godine Žan-Klod Junker preuzeo mesto predsednika Evropske komisije, evropska izvršna vlast radi na rušenju prepreka u nacionalnoj trgovini koje pogađaju potrošače i sve češće i „onlajn“ korisnike.
Kao slučajevi od najvećeg značaja, američke kompanije Gugl, Epl i Amazon biće prve istražene u toj kampanji.

Povezana vest:  Predstavljena knjiga Srđana Janićijevića “Azbuka menadžmenta“