Beograđani su danas imali priliku da prisustvuju neobičnom „protestu“ u centru grada. Naime, zapostavljeno voće i povrće – ono koje nije najsvežije ili najpravilnijeg oblika, ali i dalje potpuno upotrebljivo, izrazilo je nezadovoljstvo činjenicom da su sve više tretirani kao otpad.

Kako navode, iako više ne izgledaju kao mlađe kolege, i oni bi da budu svakodnevni deo naših života i zdravog načina ishrane, jer i dalje poseduju sve vitamine i hranljive sastojke. Ono što je, prema njihovim rečima, ključno za održavanje mladalačkog izgleda i svežine jeste njihovo pravilno skladištenje i čuvanje u frižideru.

Odlučili smo da kroz ovaj protest izrazimo svoje nezadovoljstvo činjenicom da nas ljudi, zbog neadekvatnog skladištenja, u velikoj meri bacaju. Iako možda nismo  pravilnog oblika ili najsvežije, podjednako smo ukusni i zdravi! Ne želimo da budemo tretirani kao otpad samo zato što izgledamo drugačije!“ – izjavila je jabuka, jedan od učesnika ovog protesta.

Povezana vest:  Džimi Ču zabeležio manju prodaju, a veće prihode

Šargarepa i brokoli, predstavnice povrća na ovom protestu su ovim povodom poručile: „U Srbiji se godišnje baci 250.000 tona hrane, a zamislite samo broj obroka koji je mogao biti napravljen od tolike količine hrane. Možda je vama to ostatak hrane, ali nekome je to obrok. Naša poruka ljudima je da moraju pravilno da nas čuvaju kako bi one što duže ostale sveže! Ne treba da bacaju voće i povrće koje je prezrelo ili nepravilnog oblika, već da treba da nas koriste u ishrani, jer i mi donosimo zdravlje!“

Ova protestna šetnja deo je kampanje „Stop bacanju hrane“, čiji je inicijator brend Beko, organizovana u cilju da se na neformalan način skrene pažnja na veoma ozbiljnu temu – bacanje hrane. Kao društveno odgovoran brend, Beko pridaje veliku važnost razvoju tehnologija koje će doprineti očuvanju resursa, pa tako EverFresh+ tehnologija produžava svežinu voća i povrća i do 30 dana.

Povezana vest:  Carnex i Crveni krst Srbije u borbi protiv siromaštva

Sa voćkama i povrćkama su se družila i deca iz vrtića „Majski cvet“ koja su imala priliku da nauče nešto više o hranljivim vrednostima, pravilnom čuvanju i skladištenju voća i povrća, kao i zašto ih je neophodno koristiti u svakodnevnoj ishrani.

Poslednji podaci pokazuju da se u Srbiji godišnje baci više od 250.000 tona jestive hrane, dok 628.000 ljudi živi u siromaštvu. Kako bi pomogao zajednici u kojoj posluje u rešavanju ovog problema, Beko je pokrenuo ovu kampanju u cilju podizanja svesti i edukacije javnosti o pravilnom skladištenju namirnica kako bi one što duže ostale sveže, a time se i manje bacale.

Povezana vest:  Robot Titan otvorio veliko automatizovano skladiste kompanije HELL ENERGY