TERREX Parley majicaadidas i Parley for the Oceans kreirali su TERREX Parley Logo, prvu majicu od reciklirane plastike iz okeana, koristeći Parley Ocean Plastic tkaninu, i zahvaljujući svom inovativnom i održivom pristupu osvojili nagradu “OutDoor Industry Award 2016”.

Majica je prvi put predstavljena na OutDoor sajmu u Fridrihšafenu, koji traje od 13. do 16. jula, a biće dostupna na tržištu od sezone proleće/leto 2017. Skup od dvanaestoro stručnjaka iskazao je entuzijazam u vezi sa širim kontekstom proizvoda: “Dopada nam se činjenica da se iza ove majice nalazi zanimljiva priča – Parley for the Oceans i adidas brinu o zagađenosti mora, što je globalno veliki problem.”

TERREX Parley Logo majica prati prvu trkačku patiku koju su adidas i Parley lansirali u junu ove godine, a koja je takođe napravljena od reciklirane plastike iz okeana. Majica sadrži Parley Ocean Plastic® vlakna i reciklirani poliester, pružajući izuzetne performanse za sportiste koji treniraju na otvorenom. Zahvaljujući svom umetnutom delu ispod ruke, majica omogućava potpunu slobodu pokreta tokom penjanja, trčanja ili vožnje bicikla na planinama. Hidrofilni krajevi uklanjaju vlagu sa kože, pružajući izuzetnu udobnost prilikom nošenja.

U aprilu 2015. godine adidas je najavio partnerstvo sa Parley for the Oceans organizacijom za zaštitu životne sredine koja skreće pažnju na lepotu i delikatnost okeana i koja primenjuje opsežne strategije da obustavi njihovo uništenje. Sa ciljem da razviju i podrže nove tehnologije za recikliranje plastičnog otpada iz okeana, adidas i Parley for the Oceans radili su na tome da okeansku plastiku pretvore u vlakna koja mogu da se koriste za performance proizvode.

Povezana vest:  Junaci crtanih filmova podstiču gojaznost kod dece

“Toliko rada je uloženo iza scene od kada smo lansirali svoje partnerstvo sa kompanijom adidas. Mi stvaramo nove standarde, nove materijale i tehnologije koje se toliko razlikuju od sporstke opreme na koju je industrija navikla.”, izjavio je Cyrill Gutsch, osnivač Parley for the Oceans.

“To je konstantan izazov, ali mi smo postigli prvi korak. Sada možemo da zamenimo novu plastiku recikliranom plastikom iz okeana: Parley Ocean Plastic. Sa tim materijalom možemo da proizvodimo obuću i odeću i spremni smo da sve podignemo na viši nivo.”

O adidas i Parley for the Oceans

U aprilu 2015. godine, adidas je najavio partnerstvo sa Parley for the Oceans. Kao jedan od osnivača, adidas podržava Parley for the Oceans na poljima edukacije i komunikacije, kao i za veliki Ocean Plastic program (A.I.R., skraćeno od Avoid, Intercept, and Redesign / Izbegni, presretni i redizajniraj).

Povezana vest:  Otvoren prvi Jumbo centar u Srbiji

IZBEĆI

Smanjiti upotrebu plastike gde god je moguće. Zameniti novu i neupotrebljenu plastiku recikliranom plastikom.

adidas grupa je ukinula upotrebu plastičnih kesa u svojim prodavnicama. Ukidanje je objavljeno na Dan planete Zemlje 2016. Više informacija na linku: http://www.gameplan-a.com/2016/04/plastic-bags-at-adidas-stores-are-history-heres-how-we-made-it-happen/
Zajedno sa svojim partnerom COTY, adidas je obustavio upotrebu plastičnih mikro kuglica i to u svim svojim proizvodima do decembra 2015. godine. Više na linku: http://blog.adidas-group.com/2015/11/microbeads-free-shower-gel-keeps-us-and-the-oceans-clean/

Kompanija je prestala sa upotrebom plastičnih flaša u svojim menzama i na sastancima u glavnom sedištu u Hercogenaurahu u Nemačkoj.

adidas je podržao Parley kako bi se uspostavio globalni lanac za kreiranje visoko-održivog prediva i polimera iz plastike morskih otpada, za proizvodnju obuće i odeće. Pod imenom ‘Parley Ocean Plastic®’, ovi materijali će sada biti uvođeni po fazama u glavne adidas kategorije proizvoda kako bi se smanjila proizvodnja nove, nekorišćene plastike, kao i da bi se skrenula pažnja na zagađenje okeana i ostvarila rešenja koja mogu da okončaju problem.

Povezana vest:  KREATIVNI KONKURS ZA NAJBOLJI SLOGAN I POSTER u cilju podizanja svesti o ranom otkrivanju raka dojke

PRESRETNUTI
Presretnuti plastični otpad

Kao osnivač, adidas podržava Parley for the Oceans i njihovu globalnu mrežu za čišćenje koja uključuje države i nevladine orgaizacije u 38 zemalja, uključujući oko 1,450 individualnih događaja čišćenja i uključivši oko 80,000 učesnika. U 2016. godini, Parley je sakupio ukupno 746 tona okeanskog otpada, od čega je bilo 379 tona plastičnog otpada sa obale, plaža, kao i sa otvorenog mora. adidas i Parley uspostavljaju sveobuhvatan volonterski program za svoje zaposlene, tamo gde adidas koristi svoje veštine za podršku za Parley. Kao deo inicijative u novembru 2015. godine, adidas i Parley pokrenuli su Parley Ocean School, jedinstveni program koji spaja okeanski aktivizam sa učenjem iz iskustva i uz aktivnosti u okeanskom okruženju.

Pogledajte ovaj video: https://www.youtube.com/watch?v=NDlnT1ZVHhc

REDIZAJN

Redizajn ekonomije plastike

adidas i Parley su uključeni u sveobuhvatan istraživački i razvojni program za razvoj novih standarda dizajna

i procesa, za otkrivanje novih materijala, za optimizaciju i ponovno osmišljavanje metoda proizvodnje, kao i da redefinisanje životnog ciklusa proizvoda – uvek sa ciljem da primene Parley A.I.R. strategiju u samom središtu adidas kompanijske kulture i da inspirišu brend zajednicu i ostale partnere industrije da se priključe pokretu za zaštitu okeana.