Od ovog proleća, deci u Srbiji dostupna je edukativna video-igrica „Sunčane avanture”, koja im omogućava da se na zabavan i uzbudljiv način takmiče sa sobom i drugima, a istovremeno uče kako da se zaštite od štetnog sunčevog zračenja i sačuvaju zdravlje. Glavni likovi ove igrice, koju će roditelji rado odobriti svojoj deci, su Ceri i njegovi drugari.

Edukativna igrica Sunčane avanture” namenjena je pre svega deci ranog školskog uzrasta, a deo je društveno odgovorne kampanje pod nazivom „Zaštita za sve”, koja za cilj ima podizanje svesti dece, roditelja i prosvetnih radnika o odgovornom ponašanju na suncu. Kampanju „Zaštita za sve” već dve godine sprovode Eucerin Srbija i Fond B92, uz podršku Ministarstva zdravlja i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

“Cilj kampanje „Zaštita za sve“ je da odgovorno ponašanje na suncu postane deo zdravih životnih navika dece. Sunce je u isto vreme izvor života, ali i potencijalne opasnosti. Stvaranje zdravih navika kod dece u predškolskom i ranom školskom uzrastu u pogledu zaštite od potencijalno negativnih efekata sunčevog zračenja, zalog je za njihovo zdravlje u budućnosti. Upravo je stav Svetske zdravstvene organizacije da je prekomerno izlaganje UV radijaciji ozbiljno pitanje javnog zdravlja, a preporuka da se sa edukacijom počne baš u ovoj uzrasnoj grupi,“ kaže Nada Miletić Nevajda iz Eucerin Srbija.

Povezana vest:  Rezime 51. Loreal Fashion Week-a

Igrica „Sunčane avanture“ osmišljena je tako da Cerija i njegove drugare na putu kroz Čarobni vrt u stopu prati sunce, koje ima „dva lica“. Svoju negativnu stranu, opasnu po kožu, pokazuje kada je visoko na nebu i kada je njegovo zračenje najjače, a to je u periodu dana od 11 do 17 časova. Tada Ceri, uz pomoć dece koja igraju igricu, treba da se zaštiti.

Da bi osvojio što više poena, odnosno zvezdica, na svim nivoima igre, Ceri na putu kroz Čarobnu šumu pije sokić da nadoknadi tečnost koju tokom kretanja gubi, jede što više šargarepa koje osnažuju njegovu kožu u borbi protiv štetnih uticaja sunca i koristi sredstva za zaštitu od sunca: šešir da prekrije glavu, majicu da zaštiti gornji deo tela, naočare za sunce da sačuva oči i kremu za zaštitu od sunca. Takođe, Ceri se, kada je sunce najjače, sklanja u hlad drveća Čarobne šume. Deca mu pri svemu tome pomažu i tako iskušavaju svoje veštine, ali i unapređuju znanje o zaštiti od sunca.

Povezana vest:  Beograd obojen u plavo u znak podrške osobama sa autizmom

Prolazeći kroz Sunčane avanture zajedno sa Cerijem, deca motivisana njegovim avanturama i osvajanjem poena, koje na rang listi mogu uporediti i sa drugim igračima, neosetno uče ili obnavljaju znanje o zaštiti od sunca. Odgovorno ponašanje na suncu tako postaje deo njihovog iskustva, koje prenose i u svoju svakodnevicu.

Igrica „Sunčane avanture” može se besplatno preuzeti sa Google Play i Apple Store prodavnica. Format igrice na efektan način plasira edukativne sadržaje, koje, uz savete roditelja, deca mogu da razvijaju i primenjuju.

O kampanji “Zaštita za sve”

U toku 2019. godine, u okviru kampanje „Zaštita za sve” organizovana je online edukacija za učitelje o zaštiti od sunca, kao i konkurs sa temom „Dva lica sunca”. Na konkursu je učestvovala preko 130 škola iz cele Srbije. Među 206 radova đaka, koje su na konkurs poslali učitelji, izabrano je 20 najboljih. Ovi radovi nagrađeni su UV indikatorima, koji će biti postavljeni na vidno mesto na ulazu u škole. Preko 110 učitelja učestvovalo je na konkursu sa svojim kreativnim predlozima časa na temu odgovornog ponašanja na suncu. Pet najboljih među njima, nagrađeno je jednodnevnim izletom za svoje odeljenje, a jedno odeljenje opremanjem učionice.

Povezana vest:  PRVA PROMO ŽURKA BELGRADE FOAM FESTA: ROAD SHOW PARTY

U okviru kampanje „Zaštita za sve”, tokom 2018. godine, organizovana je sistemska edukacija o odgovornom ponašanju na suncu, kojom je obuhvaćeno preko 10.000 dece ranog školskog uzrasta. Šest škola u Beogradu, Nišu i Novom Sadu dobilo je UV indikatore, specijalne merače UV zračenja, koji su postavljeni na vidna mesta na ulazima škola.

Edukaciju o odgovornom ponašanju na suncu ukupno je u toku dve godine prošlo 850 učitelja iz 361 škole iz preko dvestotine gradova u Srbiji.

Kampanja  „Zaštita za sve“ predstavlja logičan nastavak akcije za rano otkrivanje raka kože „Pregled za sve“, koju su Eucerin Srbija i Fond B 92, uz podršku Ministarstva zdravlja sprovodili od 2015. do 2017.godine.